دستگاه آسیاب سنجد

در گذشته یکی از کاربردهای آسیاب، پودر کردن مواد غذایی سخت از جمله سنجد بود زیرا این مواد دارای ماده های خوراکی ارزشمندی برای بدن هستند. پودر سنجد غضروف ساز بوده و به ترمیم مفاصل و پیشگیری و درمان آرتروز، کمر درد، پوکی استخوان و التهاب های حاد و مزمن کمک بسیاری می کند. امروزه به راحتی میتوانید با استفاده از دستگاه آسیاب سنجد، این ماده را در کوتاهترین زمان و به سرعت به پودر تبدیل کنید. در ایران پودر سنجد را با شیرهای گیاهی به خصوص شیر بادام ترکیب می کنند و مصرف می نمایند. در طب سنتی از پودر سنجد برای درمان اسهال نیز استفاده می کنند.
ظرفیت این دستگاه درصورت استفاده از پیش خردکن، 10 کیلو سنجد و بدون استفاده از پیش خردکن، 20 کیلو در ساعت است. برای استفاده از این دستگاه، ابتدا سنجد را در قیف خردکن بریزید و دستگاه را روشن کنید. سنجد به ذرات ریزی تبدیل می شود و با سرعتی یکنواخت وارد محفظه اصلی آسیاب می شود. در این مرحله براساس ریز یا درشت بودن و بااستفاده از توری، مواد در خروجی دستگاه آسیاب سنجد قرار می گیرد. استفاده از پیش خردکن، عملیات آسیاب کردن را دومرحله ای می کند. به اینصورت هم به دستگاه فشار کمتری وارد می شود هم اینکه نیازی به تنظیم مقدار مواد ورودی به محفظه آسیاب اصلی نیست. در صورتی که از پیش خردکن استفاده نشود، عملیات آسیاب تنها در یک مرحله انجام شده اما باید با استفاده از شیر قیف، ورود دانه به محفظه را کنترل کرد.

دستگاه آسیاب سنجد

مشخصات دستگاه آسیاب سنجد

این دستگاه دارای قسمت های مختلفی است. موتور، تیغه، مخزن و خردکن از جمله اجزای اصلی دستگاه آسیاب ادویه جات خانگی است که به سادگی می توان با آن ها کار کرد. دستگاه آسیاب، دانه های سنجد را در مدت زمانی کوتاه به تکه های کوچکتر و درنهایت به طور یکنواخت ذرات ریزی تبدیل می کند. بدنه این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که می تواند فشار و ضربه های سنگینی را که در حین عملیات خردکردن هسته ها به دستگاه وارد می شود، به راحتی خنثی کند. نحوه کار با این دستگاه آسان است و با کمی تجربه می توانید با آن کار کنید و کنترل آن را به دست بگیرید.
دستگاه آسیاب فوق موتور الکتریکی قدرتمندی دارد که با انرژی الکتریکی حرکت کرده و با دور تند، به راحتی دانه ها را به پودری نرم تبدیل می کند. ولتاژ این دستگاه 220 ولت می باشد. تیغه های تیز و فولادی این دستگاه آسیاب دانه های سخت ،سنجد را خرد می کند. این دستگاه در مقابل ضربه و فشار مقاوم است زیرا در غیر اینصورت به مرور زمان کارایی خود را از دست خواهد داد. تیغه های این دستگاه دانه های سنجد را به آرد تبدیل می کند و سپس از دستگاه خارج می کند. در تولید دستگاه آسیاب سنجد از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده شده است. از مزایای این دستگاه می توان به سروصدای کم آن اشاره کرد. بنابراین میتوانید دیگر نگران آلودگی صوتی درباره این دستگاه نباشید.

دستگاه آسیاب سنجد

قیمت دستگاه آسیاب سنجد با هسته

قیمت دستگاه آسیاب سنجد با هسته می‌تواند تحت تاثیر چندین عامل مختلف قرار بگیرد. در زیر به برخی از عوامل مهمی که می‌توانند قیمت این دستگاه را تعیین کنند اشاره می‌کنم:

  • اندازه و ظرفیت: اندازه و ظرفیت دستگاه آسیاب سنجد با هسته تاثیر مستقیمی بر قیمت دارد. دستگاه‌های بزرگتر و با ظرفیت بیشتر معمولا قیمت بالاتری دارند. اندازه دستگاه ممکن است بر اساس تعداد هسته‌های آسیاب و ظرفیت خشک کردن میوه‌ها متغیر باشد.
  • کیفیت ساخت: مواد و تکنولوژی استفاده شده در تولید دستگاه نیز قیمت را تعیین می‌کند. دستگاه‌های با کیفیت بالا و استفاده از مواد مرغوب معمولا گران‌تر هستند. عواملی مانند نوع استیل استفاده شده برای بدنه دستگاه، کیفیت موتور و قطعات داخلی نیز تاثیر دارند.
  • عملکرد و ویژگی‌ها: ویژگی‌های خاصی مانند سرعت تنظیم‌پذیر، قابلیت تنظیم دما و زمان، وجود صفحه نمایش دیجیتال و قابلیت‌های خاص می‌توانند به افزایش قیمت دستگاه منجر شوند.
  • برند و تجربه سازنده: برند دستگاه نیز می‌تواند تاثیری بر قیمت داشته باشد. دستگاه‌های تولید شده توسط برندهای معتبر و با تجربه ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.
  • مشخصات فنی: مشخصات فنی دستگاه می‌توانند تعیین کننده قیمت باشند، برای مثال توان موتور، میزان توان مصرفی، ویژگی‌های ایمنی، وزن و ابعاد دستگاه ممکن است تاثیر داشته باشند.
  • امکانات اضافی: ویژگی‌های اضافی مانند سیستم‌های خودکار برای کنترل دما و زمان یا وجود سیستم‌های تهویه و خشک‌کننده‌های اضافی ممکن است قیمت را افزایش دهند.
  • تجهیزات جانبی: هزینه‌های مرتبط با تجهیزات جانبی مانند برق و گاز نیز می‌توانند به قیمت دستگاه اضافه شوند.

بنابراین، قیمت دستگاه آسیاب سنجد با هسته تحت تاثیر متعددی قرار می‌گیرد و باید موارد فوق را در نظر گرفته و با توجه به نیازها و بودجه‌ی خود انتخاب کنید.

قیمت دستگاه آسیاب سنجد با هسته

قیمت دستگاه آسیاب سنجد

طبیعی است که یکی از نکات مهم در این دستگاه ها، موتور آن هاست که باید به اندازه ای قدرتمند باشند که تمام دانه ها را خرد و له کند. باتوجه به انواع مختلف دستگاه آسیاب سنجد در بازار، بکردانه توانسته است یکی از بهترین دستگاه های آسیاب سنجد را با قیمتی مناسب به فروش برساند.
از جمله مواردی که هنگام خرید این دستگاه باید توجه کنید، قدرت موتور و گنجایش مخزن آن است. هر چقدر قدرت موتور بالاتر باشد، در زمان کمتری دانه های شما را پودر می کند. همچنین با داشتن مخزن با ظرفیت بالا، می توانید هربار مقدار بیشتری از دانه های سنجد را در دستگاه قرار دهید و آسیاب کنید.
قیمت دستگاه آسیاب سنجد با توجه به امکانات به کار رفته در آن، متفاوت است. در صورتی که شما جزو کسانی هستید که برای منزل یا فروشگاه خود می خواهید یک دستگاه آسیاب سنجد خریداری کنید و به دنبال قیمتی مناسب هستید، از محصولات فروشگاه بکردانه دیدن کنید و محصولی باکیفیت بالا خریداری کنید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید