سود دستگاه روغن گیری

در شرایط فعلی کشور ما که آمار بیکاری مخصوصا در بین قشر تحصیلکرده، بالا رفته است، اشتغال به یک شغل با در آمد معقول و قابل قبول، دغدغه بسیاری از افراد به‌خصوص جوانان است. دلایل این کمبود شغل نیاز به مطالعات اجتماعی و اقتصادی بسیاری داد که تنها از دست متخصصان و صاحب نظران بر می آید.

با تمام مشکلاتی که در حال حاضر در رابطه با مسأله اشتغال وجود دارد، عده‌ای هستند که با کمی خلاقیت و مطالعه نیاز بازار، کسب و کار های خود را راه می‌اندازند. حتماً در اولین برخورد با این موضوع به این فکر می‌کنید که برای راه انداختن هر کسب و کاری، لازم است که سرمایه ای گزاف دست و پا کرد تازه مشخص نیست این سرمایه‌گذاری در چه زمانی به سوددهی برسد و اصلاً آینده درخشانی داشته باشد یا نه.

در بسیاری از موارد با توجه به کسب و کاری که در نظر داریم، سرمایه گذاری‌های ابتدایی، متفاوت خواهد بود اما همیشه هم به این شکل نیست که برای شروع مجبور باشیم سرمایه گذاری‌های سنگین انجام دهیم. از طرفی، معمولاً کسب و کار هایی می‌توانند موفق باشند که نیاز جامعه را برطرف کنند به عبارتی وقتی درخواست و تقاضا برای کالا یا خدمات در اجتماع، وجود داشته باشد با کمی خلاقیت می‌توان به موفقیت‌های قابل قبولی رسید.

یکی از تقاضا‌ها و نیاز هایی که در حال حاضر در جامعه احساس می‌شود نیاز به غذای سالم و اصطلاحاً ارگانیک است، هر روز شاهد اخباری از رسانه‌ها هستیم که در آن‌ها به نا سالم بودن بسیاری از مواد غذایی کارخانه‌ای، اشاره می شود. اکثر خانواده‌ها استفاده از فست فود را کنترل کرده و به این باور رسیده‌اند که تغذیه سالم می‌تواند بهترین پیشگیری از بیماری‌ها و یا حتی درمان بسیاری از آن‌ها باشد. به همین خاطر است که هر روز انواع و اقسام برند ها با شعار‌های تبلیغاتی ارگانیک و سالم را شاهد هستیم.

سود دستگاه روغن گیری

مدتی پیش از این، اخباری درباره روغن‌های پالم دار توسط رسانه‌ها منتشر شد که بسیاری از این گزارشگران و متخصصان اعتقاد داشتند، روغن پالم برای بدن بسیار مضر است. از همان زمان، حساسیت روی نوع روغنی که برای آشپزی تهیه می‌شود، افزایش پیدا کرد. به این ترتیب است در حال حاضر شاهد تنوع بیشتر روغن‌های آشپزی در بازار هستیم، شاید بسیاری از این برند‌های کارخانه‌ای تنها بسته بندی و شعار‌های تبلیغاتی مربوط به روغن های آشپزی و سرخکردنی را تغییر داده‌اند و مواد تشکیل‌دهنده روغن مانند گذشته است.

در کنار این تنوع روغن در فروشگاه‌ها، عصاری ها و روغن گیری هایی شروع به کار کردند که مهم‌ترین تبلیغات آنها، بر اساس ارگانیک بودن و خالص بودن روغن می‌باشد. شاید دیده باشید که برخی از این فروشگاه ها، جمله‌ای مشترک دارند که به مشتری این وعده را می‌دهند که در حضور خودش، روغن گیری از هر دانه روغنی انجام می‌شود و این روغن بدست آمده صد در صد ارگانیک و خالص است. با این حساب حالا متوجه شدیم که یکی از مشاغلی که بر اساس نیاز مردم به روغن خالص بوجود آمد، همین روغن گیری یا روغن کشی از دانه‌های گیاهی بود. در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم و بدانیم کسب و کار مربوط به روغن کشی دانه‌های روغنی به چه موادر اولیه‌ای نیاز دارد و آیا در آمد حاصل از آن قابل قبول است یا خیر.

سود دستگاه روغن گیری

برای راه اندازی فروشگاه روغن گیری، به چه چیز هایی نیاز داریم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید کسب و کاری جمع و جور داشته باشید و روغن گیری را انتخاب کرده اید، باید بررسی کنید و ببینید منابع شما تا چه حد اجازه هزینه کردن به شما می‌دهند. اگر قصد دارید این کسب و کار را به صورت خانگی شروع کنید، به یک ماشین یا دستگاه روغن کشی نیاز خواهید داشت که قیمت این نوع ماشین‌ها حدوداً از ۱۲ میلیون شروع می‌شود (لطفاً به زمان انتشار مطلب توجه داشته باشید). این نوع از دستگاه‌های روغن گیری، رو میزی هستند و برای شروع کار به درد شما می‌خورند، مورد بعدی که نیاز دارید، یک محیط کارگاهی است که بتوانید در آن دستگاه‌ها و ظروف مورد نیاز را مستقر کنید. می‌توانید از زیر زمین محل زندگی خود شروع کرده یا مغازه ای اجاره کنید.
اگر قرار است حجم کار بالایی انجام دهید، احتمالاً به یک کارگر کمکی یا یک تکنسین احتیاج دارید. فراموش نکنید برای تهیه دانه‌های روغنی هم نیاز دارید که برنامه‌ریزی و بودجه گذاری انجام دهید. توصیه می‌کنیم که در هر مرحله از کار و آماده سازی، اصول بهداشتی و مجوز‌های لازم را هم در نظر بگیرید.

برای راه اندازی فروشگاه روغن گیری، به چه چیز هایی نیاز داریم؟

برای معرفی کسب و کار خود، در هر اندازه‌ای که باشد نیاز به بازاریابی و جذب مشتری دارید. خوشبختانه با وجود کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام می‌توانید این کار را انجام دهید. از تبلیغات محیطی مانند بنر ها و پخش تراکت هم می‌توانید استفاده کنید.

همچنین برای شروع کسب و کار خود می‌توانید برای خرید هر کدام از وسایل و مواد مورد نیازتان، از فروشنده های اصلی خرید کنید و به این ترتیب، هزینه‌های لازم برای واسطه ها را حذف نمایید.

باز هم تأکید می‌کنیم که در هر مرحله از خرید، اطلاعات زیادی کسب کنید و با مطالعات این کار‌ها را انجام دهید تا با کمترین هزینه بهترین محصولات را تهیه کنید.

سود روغن گیری

برای اینکه بتوانیم گزارش و آمار دقیقی از سود دهی کسب و کار روغن گیری بدست بیاوریم، بایستی یک مطالعه کلی از فروشگاه‌ها و کارگاه های روغن گیری انجام دهیم. فراموش نکنید که برای تهیه وسایل مورد نیاز اولیه می‌توانید از وام‌های اشتغال زایی و انواع دیگر تسهیلات استفاده کنید. اگر برنامه‌ریزی و جذب مشتری را به درستی انجام داده باشید می‌توان انتظار داشت که بعد از گذشت چند ماه، مبالغی که در کسب وکار شما در گردش است به حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون برسد. (به زمان انتشار مطلب توجه کنید.) با این حساب با سرمایه‌گذاری ابتدایی ۲۰ تا ۳۰ میلیون، می‌توانید بعد از مدتی کارگاه خود را ارتقا و گسترش دهید و به مبالغ بهتری برسید.

سود روغن گیری

درآمد حاصل از روغن کشی

درآمد حاصل از روغن کشی به وسعت کسب و کار شما یا همان کارگاه روغن کشی که اداره می‌کنید بستگی دارد. در مراحل اولیه یعنی وقتی کسب و کار شما نوپا است به احتمال زیاد درآمد حاصل از روغن کشی چندان نخواهد بود ولی با شروع کار و بالا رفتن تجربه شما، مشتریان بیشتری کارگاه شما را می‌شناسند و به این ترتیب برای شما بازاریابی خواهند کرد. البته لازم نیست که دست روی دست بگذارید تا مشتریان شما را به هم معرفی کنند برای بالا بردن در آمد حاصل از روغن کشی، می‌توانید برای کارگاه خود تبلیغات انجام دهید. به این ترتیب پس از مدتی در منطقه یا شهر خود به مشتریان شناسانده شده و می‌توانید انتظار داشته باشید که درآمد حاصل از روغن کشی را افزایش دهید. هم چنین می توانید دستگاه های دیگری مانند دستگاه آسیاب را کم کم  به حوزه کاری خود اضافه نمایید.

درآمد حاصل از روغن کشی

درآمد روغن گیری در منزل

روغن گیری در منزل می‌تواند یک کسب و کار سودآور باشد، اما میزان درآمدی که می‌توان از آن کسب کرد، به عوامل مختلفی مانند محصولات تولیدی، بازار مورد نظر، کیفیت محصولات و تدابیر بازاریابی و مدیریتی که اتخاذ می‌کنید، بستگی دارد. دقت و برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه بسیار مهم است. اگر به صورت خانگی روغن گیری را آغاز می‌کنید و تازه وارد این صنعت می‌شوید، احتمالا نیاز به یادگیری مهارت‌ها و تکنیک‌های مربوط به تولید روغن دارید، همچنین باید به تهیه تجهیزات مناسب از جمله دستگاه‌های روغن گیری با کیفیت و عملکرد عالی اقدام کنید. برای کسب درآمد بهتر در زمینه روغن گیری در منزل، بهتر است با تحقیقات بازاری و تجزیه و تحلیل تقاضاف محصولات را تولید کنید. محصولاتی که در بازار مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند، می‌توانند منابع بیشتری را جذب کنند. به عنوان مثال روغن کنجد و روغن بادام محصولاتی هستند که درخواست بالایی دارند. مدیریت هزینه‌ها و بهینه‌سازی فرآیندها نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. از آنجا که شما این کسب و کار را در منزل اداره می‌کنید، می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌های اجاره و انبار داشته باشید. باید به خاطر داشته باشید که موفقیت در این حوزه نیاز به صبر و پیگیری دارد. ابتدا ممکن است به مدت زمانی نیاز داشته باشید تا بازار و مشتریان خود را پیدا کنید و کسب و کارتان رشد کند، اما با توجه به تقاضا برای روغن‌های طبیعی و سالم، اگر با کیفیت تولید کنید و بازاریابی موثر داشته باشید، می‌توانید به تدریج درآمد خوبی کسب کنید. در ادامه یک جدول ساده برای درک تقریبی درآمد روغن‌گیری برای شما ایجاد شده است. لازم به ذکر است که این قیمت ها و مجموعه درآمد بسیار تخمینی هستند و واقعیت‌های مختلفی می‌توانند تاثیر داشته باشند.

محصول قیمت محصول(تومان) میزان تولید (لیتر در ماه) درآمد ماهیانه (تومان)
روغن کنجد 20.000 300 6.000.000
روغم بادام 25.000 200 5.000.000
روغن آفتابگردان 15.000 350 4.500.000
روغن زیتون 18.000 250 5.250.000

طبق نمونه جدولی که قرار داده شده، شما می‌توانید این اطلاعات را بر اساس شرایط و وضعیت واقعی کسب و کارتان تنظیم کنید، همچنین می‌توانید محصولات دیگری را به این جدول اضافه کنید یا محصولاتی که تولید نمی‌کنید را حذف کنید. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که این تقریبات بر اساس قیمت‌ها و میزان تولید متناسب با بازارهای مختلف محاسبه شده‌اند، همچنین هزینه‌های تولید، تبلیغات، و سایر عوامل نیز در درآمد نهایی شما تاثیر دارند، بنابراین پیشنهاد می‌شود که با دقت به محاسبات و برنامه‌ریزی خود پرداخته و به تحلیل دقیق‌تری از کسب و کارتان بپردازید.

  جمع‌بندی

فراموش نکنید که راز موفقیت در هر کسب و کاری، خلاقیت و استفاده از فرصت هاست. در حال حاضر تقاضا در جامعه ما برای مواد غذایی سالم و ارگانیک بسیار بالا می‌باشد، هر چند در کسب و کار روغن گیری هم رقیبان زیادی در انتظار شما هستند ولی سعی کنید یک برتری نسبت به آن‌ها پیدا کنید و با مانور دادن روی همین برتری، مشتریان بیشتری را جذب نمایید. دستگاه فیلتر روغن در این سایت وجود دارد. به قسمت تجهیزات دیگر در محصولات مراجعه نمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید