خواص و مضرات روغن هسته انگور

مزایای روغن هسته انگور

یکی از دانه های روغنی که دارای خواص بسیار زیادی می باشد، روغن هسته انگور است که این روز ها به شکل گسترده در استفاده های خوراکی و همچنین برای تولید شامپو و محصولات مراقبت از پوست و مو به کار برده می شود. در این مطلب از بکردانه قصد داریم در خصوص فواید و مضرات روغن هسته انگور صحبت کنیم و بعد از آن راهکارهایی را برای تولید روغن هسته انگور در خانه به شما بدهیم.

استفاده از روغن هسته انگور برای کنترل و درمان دیابت

روغن هسته انگور دارای اسید چرب اشباع نشده است که اسید لینولئیک نام دارد و با مصرف روزانه این روغن به صورت خوراکی تاثیر بسیار مثبتی روی کنترل و درمان بیماری دیابت خواهید گذاشت. همچنین یکی از روش های که به شدت برای بیماران دیابتی مورد استفاده قرار می گیرد، مصرف روزانه دو عدد قرص هسته انگور است.

استفاده از روغن هسته انگور برای بهبود گردش خون

وجود اسیدهای چرب اشباع نشده ضروری برای بدن در این روغن علاوه بر این که به سیستم دفاعی بدن کمک می‌کند، باعث از بین رفتن رسوبات درون رگ ها شده و همین کمک بسیار بزرگی به بهبود گردش خون در بدن شما خواهد کرد.

روغن هسته انگور

متعادل ساختن رنگ پوست با روغن هسته انگور

شاید در نگاه اول به نظرتان بیاید که استفاده از روغن هسته انگور بر روی پوست باعث چرب تر شدن آن می‌شود، اما زمانی که بعد از شستشو پوست خود را با روغن هسته انگور پاکسازی می‌کنید متوجه خواهید شد که این روغن روی پست شما اصلا سنگین به نظر نمی‌رسد. از طرفی استفاده از این روغن با مرطوب ساخت لایه های سطحی پوست لکه های چرب و خشک پوست شما را کنترل می‌کند و به زبان ساده تر باعث تنظیم شدن رطوبت و چربی پوست صورت و بدن شما می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده است که استفاده یک دوره از روغن هسته انگور روی پوست برای بهبود آکنه و جوش های سطحی مفید است.

استفاده از روغن هسته انگور برای بهبود جای جراحت و آکنه

وجود اسید لینولئیک در روغن هسته انگور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم باعث می شود که منافع پوست شما پاک و پوست شما قوی تر و مستحکم تر شود، همچنین مصرف طولانی مدت و اصولی از روغن هسته انگور به تدریج باعث لایه برداری و ایجاد یک لایه پوست جدید و بدون لک برای شما خواهد شد.

احیای قسمت های آسیب دیده پوست با روغن هسته انگور

همانطور که در قسمتهای قبلی هم گفتیم روغن هسته انگور با مرطوب سازی و تأمین تغذیه مناسب برای پوست می‌تواند ترک های سطحی و ریز که به مرور زمان باعث پیری پوست می‌شود را از بین میبرد.

خواص آنتی بیوتیک روغن هسته انگور

خواص ضد میکروب روغن هسته انگور برای درمان زخم های درون و بیرون بدن و همچنین از بین بردن کبودی ها بسیار مناسب است و علاوه بر ازبین بردن باکتری ها و میکروب ها، باعث سریع تر شدن عمل بهبود زخم ها می شود.

تاثیر روغن هسته روی تناسب اندام

استفاده از روغن هسته انگور به عنوان شربت برای تناسب اندام کارایی دارد و تاثیر آن به این صورت است که با بالا بردن میزان سوخت و ساز بدن، باعث بهبود عملکرد کلی بدن و تناسب اندام فرد می‌شود.

کاهش و درمان ریزش مو بوسیله روغن هسته انگور

وجود آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف در روغن هسته انگور که از هسته انگور سرد تهیه می شود، از ایجاد DH (هورمون هایی که با افزایش سن باعث ریزش مو می شوند)  جلوگیری می کند. همچنین این روغن رطوبت مو را کنترل کرده، از موخوره و آسیب دیدن موها جلوگیری می کند، باعث متوقف شدن طاسی ناشی از کورتیزول می شود. برای استفاده از روغن هسته انگور برای موهای خود بهترین ترکیب این است که 5 قاشق این روغن را با روغن جوجوبا مخلوط کنید و سپس آن را به پوست سر و موهای خود بمالید و این کار را در یک بازه زمانی تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

تاثیرات روغن هسته انگور روی سرطان

برخی تحقیقات انجام  شده روی هسته انگور و ترکیبات آن نشان دهنده این است که مواد طبیعی موجود در آن می تواند در کنترل تومور و حتی به تدریج باعث سرعت بخشیدن به روند بهبود شده است. در صورتی که قصد استفاده از روغن هسته انگور برای خواص درمانی آن را دارید بهترین راه استفاده روزانه دو هدد از قرص هسته انگور می باشد؛ از طرفی این موضوع مهم را باید به یاد داشته باشید که این روش کاملا یک  روش کمکی است و اولویت درمانی شما دستورات و تجویز پزشک معالج شماست!

سایر خواص روغن هسته انگور عبارتند از:

  • روغن هسته انگور، برای مو، پوست و سلامت بدن مفید است.مالیدن چند قطره روغن هسته انگور چین و چروک، افتادگی و ترک های روی پوست را کاهش می دهد و باعث می شود که پوست شما شاداب تر به نظر برسد.
  • با خاصیت ضد التهابی که دارد برای کاهش ورم های بعد از جراحی مناسب است.
  • بازسازی اندام های داخلی آسیب دیده
  • با مصرف این روغن می توانید میزان کلسترول مفید را افزایش و میزان کلسترول مضر را در بدن کاهش دهید.
  • تا حدی از آسیب هایی که رادیکال های آزاد به بدن میزند جلوگیری می کند.
  • تقویت ریشه مو و از بین بردن پوسته و شوره سرد.
  • بهبود روند رشد مو
  • استفاده از آن هیچگونه حساسیتی برای شما ایجاد نمی کند.
  • کاهش سیاهی و گودی اطراف چشم
  • جلوگیری از خارش های پوستی به دلیل حساسیت های فصلی و ممانعت از ترشح هیستامین می شود.

مضرات روغن هسته انگور

مضرات استفاده از روغن هسته انگور

میزان امگا 3 و امگا 6 و همچنین اسیدهای چرب مفید برای بدن در این روغن بسیار بالا است و همین باعث می شود که تعادل در تاثیر گذاری این روغن به هم بخورد و نتیجه ای که می گیرید به صورت کامل و جامع نباشد. همچنین بیشتر بودن هر کدام از این مواد باعث ضعیف تر شدن بدن می شود و در کل می توان گفت که استفاده  نسنجیده و ناآگاهانه از روغن هسته انگور باعث مشکلات فروان در فرد می شود؛ پس در زمان مصرف این روغن بدانید که باید به شکل آگاهانه و اصولی استفاده کنید.

مضرات روغن هسته انگور

می‌توان گفت که تا امروز مضرات خاصی برای روغن هسته انگور پیدا نشده است، اما این موضوع را هیچ گاه در مورد هیچ چیزی نباید فراموش کنید که روغن هسته انگور و نه هیچ چیز دیگری صرفاً خوب مطلق نیست. یکی از مشکلاتی که روغن هسته انگور می تواند برای شما داشته باشد این است که مقدار بالای اسیدهای چرب موجود در آن باعث از بین رفتن تعادل در قسمت‌های مختلف بدن و ایجاد حساسیت برای شما می شود. همچنین داشتن مقادیر بالای عمومی و شش در روغن هسته انگور باعث کاهش متابولیسم بدن شما شده و می‌تواند که چاقی و اضافه وزن را برای شما به همراه داشته باشد؛ البته فراموش نکنید که این مشکلات زمانی پیش می آید که شما را به صورت غیر عاقلانه و غیر اصولی از روغن هسته انگور استفاده کرده باشید.

مضرات روغن هسته انگور برای پوست

اولین مورد از مضرات روغن هسته انگور برای پوست در اثر زیاده روی در مصرف آن به وجود می آید. به این صورت که استفاده بیش از حد ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک مانند التهاب های پوستی، خارش بیش از حد، پیروزی ایجاد دانه های ریز روی پوست شود. بالطبع این موضوع برای هیچ کس قابل تحمل نیست. مورد بعدی این واکنش‌ها و حساسیت‌های خاص به روغن هسته انگور است که ممکن است در موارد نادر افراد با آن مواجه شوند. برای این که با خیال راحت از روغن هسته انگور برای پوست خود استفاده کنید بهتر است که ابتدا کمی از آن را روی نقطه کوچکی از بدن مالیده و به عبارت دیگر تست آلرژی را انجام دهید تا اگر به این ماده حساسیت دارید از مصرف بیشتر آن خودداری کنید.

مضرات روغن هسته انگور تاریخ گذشته

مضرات روغن هسته انگور تاریخ گذشته می تواند عوارضی را برای شما به همراه بیاورد که غیر قابل جبران هستند. پس این موضوع بسیار مهم را به یاد داشته باشید که اگر قصد استفاده از روغن هسته انگور را دارید، حتما از روغن انگور تازه و باکیفیت استفاده کنید. اولین خطری که سلامتی شما را در صورت مصرف روغن هسته انگور تاریخ مصرف گذشته تهدید می‌کند این است که: اسید آمینه های مفید برای بدن در طول زمان خاص خود را از دست می‌دهند و جای خود را به مواد مضری می‌دهند که ممکن است عملکرد بدن شما را به هم بریزد و باعث التهاب یا تشدید بیماری‌های قلبی شود. همچنین اگر از روغن هسته انگور تاریخ گذشته برای مصارف پوستی استفاده کنید، امکان بروز آلرژی و حساسیت در شما افزایش می یابد.

تولید روغن هسته انگور در خانه

هسته انگور توسط شرکت های تولید آب میوه و... به مقدار زیادی دور ریخته می شود و شما می توانید مواد اولیه که هسته انگور باشد را به راحتی تهیه کنید. از طرفی خرید یک دستگاه روغن گیری از هسته انگور حدود 3 الی 4 میلیون تومان (البته در حال حاضر) برای شما هزینه دارد. البته در نظر داشته باشید که بازار روغن هسته انگور بسیار خوب است و در حال حاضر برای 500 سی سی روغن هسته انگور با کیفیت 40 هزار تومان می توانید دریافت کنید. که البته با توجه به این که اگر کسب و کار خود را راه اندازی کنید و بخواهید حرفه ای تر عمل کنید، بهترین راه این است که محصول با کیفیتی تولید کنید و با قیمتی مناسب تر از بازار به  فروش برسانید تا به این شکل مشتریان بیشتری در اوایل کار پیدا کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید