مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟

آیا تا به حال به این قضیه فکر کرده‌اید که عمر مفید میوه‌ها را افزایش بدهید؟ معمولا، میوه‌ها اگر در بهترین شرایط ممکن نگهداری شوند تا 10 روز قابل مصرف هستند. پس از این مدت دیگر کیفت اولیه را نداشته و شروع به پلاسیده شدن می‌کنند. در چنین شرایطی خشک کردن میوه یک ایده هوشمندانه است. برای این کار کافیست یک دستگاه میوه خشک‌کن تهیه کرد. اما آیا می‌دانید مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟ آیا خرید این دستگاه از لحاظ اقتصادی صرف دارد؟ برای دریافت جواب تمام این سوال‌ها ما را تا انتهای این مطلب از سایت بکردانه همراهی کنید.

میزان مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟

یا می دانید بهترین دستگاه میوه خشک کن چیست و مصرف برق این دستگاه در بهترین حالت چقدر است؟ به طور کلی میزان مصرف برق دستگاه‌های میوه خشک کن بستگی به اندازه و قطعات به کار برده شده در آن دارد. طبیعتا، هر چه اندازه دستگاه بزرگ‌‌تر باشد میزان مصرف انرژی آن نیز بالا می‌رود. این دستگاه‌ها در دو مدل خانگی و صنعتی تولید می‌شوند و دارای مدل‌های تک ‌فاز و سه فاز هستند. دستگاه‌های تک‌فاز حداکثر 10 آمپر برق مصرف کرده و دستگاه‌های سه فاز حدود 7 آمپر مصرف می‌کنند. البته، همانطور که گفتیم هر چه ابعاد میوه خشک ‌کن‌ها کوچکتر باشد، از مصرف برق کمی نیز برخوردار هستند.

مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟

مشخصات دستگاه میوه خشک کن برقی

معمولا، خانم‌ها یا آقایان خانه‌دار نمونه‌های میوه خشک‌ کن برقی رومیزی را ترجیح می‌دهند. دلیل این امر نیز سهولت استفاده از این دستگاه‌ها است. درست است که دستگاه های میوه خشک کن گازی مصرف انرژی به صرفه‌تری دارند، اما شاید راه‌اندازی آن کمی سخت باشد و افراد حوصله این کار را نداشته باشند؛ به گونه‌ای که برای راه‌اندازی میوه خشک‌ کن‌های برقی تنها کافیست سوکت آن را به برق متصل و دکمه استارت را فشار دهیم. میوه خشک‌ کن‌های برقی در هر ساعت 3 الی 5 کیلو میوه را خشک می‌کنند. این دستگاه‌ها دارای تنظیم کننده حرارت بوده و می‌توان دما را متناسب با آستانه تحمل دمای میوه‌ها تنظیم کرد. در این حین ممکن است با خود بپرسید که با افزایش حرارت دستگاه، مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟ نگران نباشید، مصرف برق در این حالت برای 1 الی 2 ساعت خیلی بالا نمی‌رود.
میوه خشک‌کن‌های برقی در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از مدل‌های مربعی‌شکل، مستطیلی، بیضی‌شکل و استوانه‌ای است که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. از مزایای استفاده از میوه‌ خشک‌کن‌ها می‌توان به سبک شدن میوه‌ها پس از خشک شدن اشاره کرد. اگر میوه‌ها را پس از چند ساعت از درون دستگاه خارج کنیم، خواهیم دید که وزن آن‌ها به طرز عجیبی کاهش یافته است. از مغذی بودن میوه‌های خشک‌شده هرگز نباید بگذریم. این میوه‌ها علاوه‌بر این که خوش خوراک هستند، سرشار از ویتامین نیز می‌باشند. با توجه به مطالب ذکر شده حال می توانید به این سوال پاسخ دهید که بهترین مارک میوه خشک کن چیست؟

مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟

قبل از خرید میوه خشک کن به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید میوه خشک‌ کن باید به چند نکته مهم توجه کنیم که در ادامه به چند مورد آن اشاره کرده‌ایم.

  • توان مصرفی

قبل از هر چیز باید به این مسئله توجه کنیم که مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟ معمولا، میزان مصرف برق خشک‌ کن‌های خانگی حدود 300 الی 1000 وات است. یعنی معادل 10 لامپ صد. البته، فراموش نکنید که شما در طول هفته تنها 1 الی 2 بار از این دستگاه استفاده می‌کنید. پس نباید خیلی در خصوص مصرف برق نگران باشید.

  • صدای دستگاه

توجه داشته باشید که هر چه اندازه دستگاه بزرگ‌تر باشد صدای آن نیز به مراتب بلندتر می‌شود. البته، مدل‌های رومیزی خانگی، صدای خیلی زیادی نداشته و کاملا بی آزار و قابل تحمل هستند. البته، بیشتر صدای تولیدی، به خاطر فن خنک‌کننده پشت دستگاه است. طبیعتا، چنین دستگاه‌هایی که برای خشک کردن میوه‌ها حرارت زیادی از خود تولید می‌کنند، نیاز به یک فن قوی برای خنک شدن قطعات دارند.

  • اندازه و گنجایش دستگاه

توجه به اندازه و گنجایش دستگاه نیز قبل از خرید بسیار مهم است. اگر فکر می‌کنید که مصرف روزانه شما بسیار بالاست، بهتر است مدل‌های بزرگ‌تر را انتخاب کنید؛ چراکه دارای سینی‌های بیشتری بوده و میوه‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن خشک می‌کنند. اما، با خرید مدل‌های بزرگ‌تر مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟ باید بگوییم که مصرف برق طبیعتا بیشتر شده و به حدود 1500 وات می‌رسد. پس اگر فکر می‌کنید که نمی‌توانید از پس هزینه‌ برق مصرفی بر بیایید، بهتر است همان مدل‌های رومیزی و کوچک را خریداری کنید تا این گونه در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.
مصرف برق میوه خشک کن چقدر است؟
قبل از هرچیزی توصیه می‌شود که این دستگاه‌ها را از شرکت‌های معتبر و نام آشنا خریداری کنید تا پولتان حیف و میل نشود. شرکت‎ بکردانه تمام محصولات را با بهترین کیفیت ممکن به فروش می‌رساند و خدمات پس از فروش خوبی دارد. برای خرید میوه خشک کن‌ها دو راه وجود دارد. سفارش از طریق اینترنت و خرید حضوری که هر دوی آن‌ها مزایای خود را داشته و انتخاب آن بستگی به سلیقه افراد دارد.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید