چه میوه هایی را می توان خشک کرد

با پایان رسیدن هر فصل میوه های خوشمزه آن نیز جای خود را به میوه های فصل جدید می دهد. به طور مثال با فرا رسیدن فصل بهار دیگر خبری از پرتقال و نارنگی نبوده و همین امر می تواند علاقه‌مندان به این دو میوه را با چالش‌های جدی در فصل بهار مواجه کند. خشک کردن میوه این امکان را به علاقه‌مندان به میوه‌های فصلی می‌دهد تا آذوقه ای برای فصل های بعدی تامین کنند. البته این را هم باید در نظر بگیریم که چطوری میوه خشک کنیم سیاه نشه. به طور کلی اغلب میوه ها را میتوان خشک کرد اما فرایند آنها کمی متفاوت است. به طوری که اگر آنها را به میزان کم یا زیاد خشک کنیم ممکن است خاصیت و خوشمزگی خود را از دست بدهند. فواید میوه های خشک شده بسیار زیاد است. خشک کردن میوه های تابستانی و نگه داری آنها برای استفاده در زمستان میتواند این فصل را برای شما لذت بخش تر کند. البته توجه داشته باشید که نگه داری میوه خشک راه و روش های خاص خود را دارد در غیر اینصوت ممکن است مانند هر ماده دیگری با خرابی آنها مواجه شوید. در این مقاله از بکردانه اطلاعاتی درباره ابزار مورد نیاز برای خشک کردن میوه و بهترین میوه هایی که می توان برای درست کردن میوه خشک از آن استفاده نمود را با هم بررسی می کنیم. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره درباره نحوه اخذ مجوز تولید میوه خشک با مشاورین بکردانه تماس حاصل نمایید.

بهترین وسیله برای خشک کردن میوه

دستگاه میوه خشک کن بهترین وسیله برای خشک کردن میوه های فصلی است. این دستگاه ها به طور استاندارد مخصوص این کار تهیه شده و از خشک کردن بیش از حد میوه ها جلوگیری می کنند. خشک کن های میوه در انواع مایکروویوی، صنعتی، خورشیدی و انجمادی تولید می شوند. تفاوت این دستگاه ها در سوخت مصرفی آنهاست. به طوری که انرژی مورد نیاز در دستگاه های خشک کن خورشیدی نور خورشید و در دستگاه های مایکروویوی (برق) می باشد. فرایند خشک کردن انواع میوه در این دستگاه نیز بسیار ساده است. به طوری که با روشن کردن دستگاه و قرار دادن میوه ها در آن و تنظیم تایمر، فرآیند خشک کردن میوه آغاز می شود.

بهترین وسیله برای خشک کردن میوه

بهترین میوه ها برای خشک کردن

  • زردآلو: بدون شک زردالو محبوب‌ترین میوه برای خشک کردن است. زردآلو ها که فصل برداشت آنها در بهار و تابستان است یکی از اصلی ترین آجیل های شب عید هستند. البته زردالو را میتوان به طور نسبی خشک کرد تا هنگام جویدن کمی نرم به نظر برسد.
  • هلو: یکی دیگر از میوه های خوشمزه که بسیاری از افراد آن را برای فصل های بعدی خشک می کنند، هلو است. بهترین دمای ایده آل برای خشک کردن هلو ها در دو ساعت اول ۶۵ درجه سانتی‌گراد و در ۸ الی ۱۲ ساعت بعدی ۵۵ درجه است.
  • سیب: سیب محبوب‌ترین میوه برای خشک کردن است. با توجه به چهار فصل بودن سیب امکان خشک کردن آن در تمامی فصول وجود دارد. ایده‌آل‌ترین دما برای خشک کردن این میوه خوشمزه ۵۵ درجه سانتیگراد و به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت است.
  • آناناس: شاید تاکنون آناناس خشک شده را امتحان نکرده اید. توصیه می شود برای یک بار هم که شده این میوه را خشک کرده و از خاصیت آن برای فصل‌های بعدی استفاده کنید. این میوه خوشمزه هنگام ورزش کردن به شما انرژی فوق العاده ای می بخشد. بهترین دما برای خشک کردن آناناس ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۲ الی ۱۶ ساعت می باشد.
  • پرتقال و نارنگی: پرتقال و نارنگی میوه هایی هستند که خشک کردن آنها در بین افراد بسیار رایج است. پرتقال ها پس از خشک شدن کمی تلخ به نظر می رسند. اما به گفته بسیاری از افراد همین تلخی است که باعث خوشمزه تر شدن آنها می شود.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید