تفاوت دستگاه های روغن گیری سری 45 اکو، فول آپشن و رومیزی

در این مقاله از بکردانه به بررسی تفاوت میان دستگاه های روغن گیری سری 45 می پردازیم. سری 45 دستگاه های روغن گیری بکردانه شامل سه محصول می باشد که عبارتند از دستگاه روغن گیری 45 اکو، دستگاه روغن گیری 45 رومیزی و دستگاه روغن گیری 45 فول آپشن. قبل از بررسی تفاوت های این سه دستگاه باید به این نکته اشاره کنیم که این دستگاه ها از نظر بیس و ساختار کاملا مشابه یکدیگر می باشند. از مواردی که در این سه دستگاه کاملا مشابه می باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نوع و مدل موتور و گیربکس
  • میزان روغن گیری
  • همه قسمت های اصلی و قطعات روغن کشی و استخراج روغن دستگاه
  • میزان مصرف برق
  • و سایر ویژگی های باطنی

نکته مهم درباره دستگاه روغن گیری تولید شده توسط بکردانه استفاده از موتور و گیربکس های ایلماز ترکیه است که باعث شده میزان سر و صدای تولید شده در هنگام فرآیند روغن گیری به حداقل رسیده و عملیات روغن گیری با کیفیت بالایی انجام شود. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع دستگاه های سری 45 بکردانه به صفحه اختصاصی این محصولات مراجعه نمایید.

تفاوت دستگاه های روغن گیری سری 45 بکردانه

بررسی دستگاه های روغن گیری سری 45 

قبل از بررسی تفاوت این دستگاه ها به ارائه توضیحات مختصری درباره هر کدام از دسته های این محصولات می پردازیم:

  • دستگاه های رومیزی در ۲ مدل ۳۲ و ۴۵ تولید می شود. ابعاد دستگاه رومیزی 32 نسبت به 45 کوچکتر بوده و میزان روغن کشی آن کمتر است. مشخصه اصلی دستگاه های رومیزی وجود پوشش استیل بر روی قسمت موتور و گیربکس می باشد.
  • دستگاه های اکو در ۳ مدل ۴۵، ۶۵ و ۸۵ تولید می شود و برای تولیدی های کاربرد دارد. این دستگاه ها فاقد کاور استیل بر روی موتور و گیربکس بوده و از دستگاه های اقتصادی و به صرفه از نظر قیمت می باشد.
  • دستگاه های فول آپشن در ۵ مدل ۴۵ ، ۶۵ ، ۸۵ ، ۹۰ و ۱۳۵ تولید شده که براساس میزان نیاز می توان مدل مورد نظر را انتخاب نمود.

بررسی دستگاه های روغن گیری سری 45 

بررسی تفاوت دستگاه های روغن گیری اکو، فول آپشن و رومیزی از سری 45

تفاوت عمده این سه دستگاه تنها از نظر ظاهری است. در ادامه به بررسی این تفاوت ها می پردازیم:

  • دستگاه روغن گیری 45 فول آپشن دارای 2 قیف با سایز مختلف می باشد که به صورت همزمان برروی دستگاه قرار دارد. اما برای هر کدام از دستگاه های روغن کشی اکو و رومیزی، یک قیف تعبیه شده است. نکته قابل ذکر در مورد قیف دستگاه روغن گیری اکو این است که برای این دستگاه دو سایز قیف با ظرفیت های 5 تا 6 کیلوگرم و 20 کیلوگرم موجود می باشد که با توجه به نیاز مصرف کننده یکی از آن ها بر روی دستگاه نصب می گردد.
  • وجود سیستم خاموش کننده هوشمند یا چشمی برای دستگاه فول آپشن که این سیستم در زمان اتمام عملیات روغن کشی فعال شده و هنگامی که ورود دانه به دستگاه برای روغن گیری، متوقف شده و عملیات روغن گیری به پایان برسد بصورت خودکار دستگاه را خاموش کرده و آلارم می دهد . همچنین در هنگامی که دستگاه به درستی کار نکند و کنجاله مرغوبی نداشته باشد با پخش آلارم این مورد را گوشزد خواهد نمود .
  • تفاوت سوم این دستگاه ها در نوع آن می باشد که دستگاه فول آپشن بصورت ایستاده و چرخدار طراحی شده و قابلیت جابجایی آسان از مزیت های آن می باشد اما دستگاه های روغن گیری 45 رومیزی و دستگاه روغن گیری 45 اکو را باید بر روی میز قرار داد و ثابت می باشند.
  • در دستگاه روغن گیری فول آپشن در زمان مونتاژ از پوشش های عایق صوت استفاده شده تا در زمان کار سرو صدای قسمت های مختلف دستگاه به بیرون منتقل نشود که دو نوع دیگر فاقد این ویژگی می باشند.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید