تفاوت روغن و کره در چیست

تفاوت روغن و کره در چیست؟ آیا کره، همان روغن سفت شده و یا یخ زده است؟ این سوالات توسط بسیاری از افرادی که با کره و روغن های طبیعی و ارگانیک سروکار دارند، مطرح می شود و این افراد مایلند بدانند چه تفاوت هایی میان کره و روغن وجود دارد. در این صفحه از سایت بکردانه به توضیح تفاوت های کره و روغن می پردازیم، با ما همراه باشید.

تفاوت در چگونگی آماده سازی مواد اولیه کره و روغن

برای شروع فرایند روغن گیری باید دانه هایی که به عنوان مواد اولیه مورد استفاده قرار می گیرند، کاملا خام بوده و هیچ گونه عملیات خاک گیری، شست و شو و یا تفت دهی بر روی آن انجام نشده باشد در غیر اینصورت از کیفیت محصول نهایی کاسته خواهد شد.
کره را می توان از مغریجات مختلف تهیه نمود اما نکته ای که در هنگام آغاز فرایند کره گیری با دستگاه کره گیری باید به آن دقت کافی داشته باشید این است که، قبل از شروع کار بایستی دانه های مورد نظر را کاملا شسته و تفت دهید. معمولا پس از عملیات تفت دهی دانه های مغزیجات، از نظر ظاهری، رنگ دانه ها کمی تیره شده و از نظر کیفیت، بافت آن تردتر و دانه شکننده تر خواهد شد. تفت دادن دانه ها قبل از کره گیری باعث می شود تا طعم کره بدست آمده بسیار دلپذیر باشد و همچنین در سبب می شود تا دانه ها در داخل دستگاه خمیر نشود و کره ای با کیفیت بالا تولید گردد.

تفاوت در چگونگی آماده سازی مواد اولیه کره و روغن  

تفاوت کره گیری و روغن گیری در میزان محصول تولید شده

در فرایند تولید روغن از دانه های گیاهی، درصدی از وزن ماده اولیه تبدیل به روغن شده و بخشی دیگر به صورت تفاله یا کنجاله از دستگاه خاج می شود. میزان روغن بدست آمده از دانه های مختلف با هم فرق دارد و این درصد، بستگی به دانه روغنی دارد به عنوان مثال میزان روغن دهی دانه کنجد 50% از وزن ماده اولیه و این میزان برای سیاهدانه 30% می باشد.
یکی از اصلی ترین تفاوت های کره گیری با روغن گیری این است که در فرایند تولید کره، هیچ گونه ضایعاتی تولید نمی شود و به عنوان مثال از 1 کیلوگرم بادام زمینی دقیقا یک کیلوگرم کره بادام زمینی تولید می گردد.
شما عزیزان می توانید انواع دستگاه های کره گیر و روغن گیری را با مشخصات مورد نیاز خودف از گروه تولیدی و صنعتی بکردانه تهیه نمایید. در بکردانه دستگاه های کره گیر و دستگاه روغن گیری با کیفیتی بالا تولید و با قیمت مناسب عرضه می شوند. لازم به ذکر است تمامی دستگاه های تولید شده توسط بکردانه، دارای گارانتی می باشد.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید