توجه داشته باشید دستگاه های روغن گیری سری 65 اکو ،85 اکو ،65 شاسی ،85 شاسی ، 90 ، 135 و 160 بکردانه تنها قادر به استخراج روغن از زیتون خشک شده برای مصارف دارویی و بعضا خوراکی هستند.

ضمنا گروه تولیدی و صنعتی بکردانه، دستگاه روغن گیری از زیتون برای استفاده خانگی ارائه نمی هد.

نتیجه آزمایش روغن زیتون خوراکی

این روزها روغن زیتون به عنوان یکی از بهترین روغن های خوراکی سرشار از خاصیت، محبوبیت بالای کسب کرده است و به همین دلیل در بازار با کیفیت های مختلف می توان این محصول را یافت. روغن زیتون به دلیل فروش بالایی که دارد یکی از گزینه های محبوب و البته سودآور برای تولیدکنندگان روغن های خوراکی است از این رو توسط کارخانجات بزرگ تولید مواد غذایی و حتی کارگاه های کوچک و بزرگ روغن گیری تولید و به بازار عرضه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دستگاه ها همچون اطلاع از قیمت دستگاه روغن گیری به دیگر مقالات ما سر بزنید. 
امروزه توجه به مقوله سلامتی باعث شده استقبال بالایی از روغن زیتون در بازار وجود داشته باشد که البته تولید روغن زیتون به دلیل داشتن پروسه خاص برای تولید و نیاز به زیتون مرغوب برای تهیه روغن های با کیفیت از حساسیت ویژه ای برخوردار است. این حساسیت بالا بر قیمت محصول تولید شده اثر گذاشته و باعث شده روغن زیتون نسبت به روغن های گیاهی متداول در بازار، قیمت بالاتری داشته باشد و همین امر افراد سودجو را وسوسه می کند تا روغن های بی کیفیت و دارای ناخالصی را با عنوان روغن زیتون اصل و با کیفیت در بازار عرضه کنند. به همین دلیل توصیه ما در گروه بکردانه به شما عزیزان خرید روغن زیتون از مراکز معتبر و قابل اعتماد است. حتی راه بهتری برای داشتن روغن زیتون عالی و با کیفیت و خلوص بسیار بالاتر وجود دارد و آن خرید دستگاه های روغن کشی برای تولید روغن زیتون است که البته می تواند منبع درآمدی برای خانواده نیز باشد.

نتیجه آزمایش روغن زیتون خوراکی

لزوم انجام آزمایش روغن زیتون خوراکی

با توجه به توضیحاتی که در ابتدای متن به آن اشاره شد، متاسفانه این روزها بازار پر است از روغن های زیتون تقلبی و بی کیفیت و در صورتی که از مرکز قابل اعتمادی خرید نکنید، ممکن است روغن های بی کیفیت را به جای روغن زیتون اصل به شما ارائه دهند، البته گفتنی است که امکان تشخیص روغن زیتون اصل از نظر شکل ظاهری، طعم و مزه و بوی آن وجود ندارد. یکی از راه های تشخیص روغن زیتون علی الخصوص در زمانی که قصد خرید حجم قابل توجهی از آن را دارید، انجام تست روغن زیتون در آزمایشگاه است. برخی از آزمایشگاه ها با قبول نمونه های مواد غذایی همچون روغن، آزمایشات خاصی بر روی آن انجام داده و درصد خلوص و استانداردهای مختلف برای استفاده خوراکی آن و تاثیر بر سلامت انسان را بررسی و نتیجه به شما اعلام می دارند.

لزوم انجام آزمایش روغن زیتون خوراکی

نتیجه آزمایش روغن زیتون خوراکی با بکردانه

با توجه به مطالب گفته شده و این که روغن زیتون یکی از روغن های خوراکی است که این روزها استفاده از آن بسیار توصیه شده و باید روغن اصل و با کیفیت را برای مصرف انتخاب کنیم، ما در گروه بکردانه یک نمونه از روغن زیتون تقلبی را برای انجام آزمایشات و تحلیل نمونه به آزمایشگاه سپردیم که در ادامه نتیجه بررسی روغن تقلبی را برای شما شرح خواهیم داد. ابتدا توضیحاتی درباره نکات مهم در برگه نتیجه آزمایش روغن زیتون را متذکر می شویم. در برگه نتیجه تست که معمولا بصورت جدول ارائه می شود، ستون هایی با عنوان فاکتور مورد آزمایش، نتیجه آزمون و حد قابل قبول (که بصورت بازه و با عناوین حداقل و حداکثر مجاز) عنوان شده وجود دارد. در ستون فاکتورهای مورد آزمایش معمولا مواردی که با عنوان C18 آغاز شده، مهم هستند و باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرند. عددی که در ستون نتیجه آزمایش در هر سطر درج شده باید در بازه مجازی که در ستون حد قابل قبول وجود دارد، قرار بگیرد در غیر اینصورت روغن آزمایش شده در این فاکتور قابل تایید نیست. در بخش دیگری از نتیجه آزمایش نیز نوع و میزان مواد افزودنی به روغن زیتون آنالیز می شود. در نمونه تستی که توسط گروه بکردانه برای تشخیص میزان خلوص و استاندارد بودن یکی از انواع روغن زیتون عرضه شده در بازار انجام گرفت، مشخص شد روغن مذکور به میزان 50% با روغن سویا مخلوط شده بود و همچنین در برخی از فاکتورها در سطح استاندارد قرار نداشت. لازم به ذکر است اضافه کردن روغن سویا به روغن زیتون به دلیل کسب سود بیشتر از فروش انجام می شود که این مورد به هیچ عنوان از نظر ظاهری و حتی طعم و مزه قابل تشخیص نیست.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید