آموزش خشک کردن میوه در خانه با سه روش

مصرف روزانه میوه خشک برای سلامت پوست و بدن ما ضروری است. برخی افراد میوه ‌های تازه در دسترس ندارند اما می توانند به جای میوه تازه، از انواع میوه خشک استفاده کنند. میوه خشک تمام ارزش های غذایی و ویتامین های موجود در میوه تازه را دارد و می ‌تواند منبع مفیدی برای تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد.
خشک کردن میوه روش های گوناگونی دارد برخی از این روش ها سنتی هستند و برخی دیگر صنعتی، با استفاده از هر یک از روش های موجود امکان تولید میوه خشک با کیفیت وجود دارد. در این مقاله سه روش خشک کردن میوه در خانه را برای شما بیان می کنیم تا بیشتر با مراحل و نحوه تولید میوه خشک آشنا شوید. بکردانه ارائه دهنده انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد برای دریافت مشاوره خرید با کارشناسان بکردانه در تماس باشید.

آموزش خشک کردن میوه در فر

برای خشک کردن میوه در فر و در خانه ابتدا باید میوه های مورد نظر را با آب سرد بشویید و قسمت های خراب میوه را جدا کنید. اگر میوه هایی که قصد خشک کردن آن ها را دارید هسته دارند، هسته ها را جدا کنید. اگر می‌خواهید میوه‌هایی مانند پرتقال را خشک کنید، باید پوست آن ها را جدا کنید. پس از شستشوی میوه، نوبت به اسلایس کردن میوه می رسد.
برای اینکه میوه ها به صورت یکنواخت و یک شکل باشند، سعی کنید آن ها را به قطعات مساوی و هم اندازه برش بزنید. اگر برش میوه ضخیم باشد به درستی خشک نمی شود و امکان کپک زدن آن وجود دارد. برش های نازک نیز به سرعت خشک می شوند و تمام آب خود را از دست می‌دهند. خشک شدن بیش از حد میوه موجب سفت شدن آن می‌شود. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره درباره انواع دستگاه میوه خشک کن و کسب اطلاعات تخصصی درباره این محصول با مشاورین بکردانه تماس حاصل نمایید.

آموزش خشک کردن میوه در فر

خشک کردن میوه در فر

می‌توانید در این روش میوه‌ها را چند دقیقه خیس کنید و بعد آب آن ها را بگیرید و در فر قرار دهید. فر را از قبل با دمای ۵۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. کف سینی فر باید کاغذ روغنی پهن کنید. از انباشته کردن میوه ها روی هم خودداری کنید و هر دو ساعت یک بار سینی فر را جابجا کنید تا حرارت به همه میوه ها به صورت یکنواخت برسد.
هنگامی که ظاهر میوه ها تغییر کرد و کاملاً خشک شدند آماده هستند. بافت میوه خشک باید حالت چرم مانند پیدا کند اما همچنان نرم باشد. اگر دمای فر بیش از اندازه بالا باشد، باعث پخته شدن میوه ها می شود و کیفیت آن ها از بین می‌رود. مدت زمان خشک کردن هر میوه در فر متفاوت است. به عنوان مثال میوه‌هایی مانند آلو ۶ ساعت زمان نیاز دارند تا در فر خشک شوند.
پس از اتمام مدت مورد نیاز برای خشک کردن میوه ها، آن ها را از فر خارج کنید و داخل ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی بدون درب قرار دهید تا اگر رطوبتی باقی مانده خارج شود. پس از گذشت ۵ روز می‌توانید میوه خشک شده در فر را به مدت ۱۰ ماه استفاده کنید.

آموزش خشک کردن میوه در فضای باز

آموزش خشک کردن میوه در فضای باز

مراحل اولیه خشک کردن میوه در فضای باز، درست مانند خشک کردن میوه در فر است. تفاوت این دو روش در استفاده از نور خورشید و گرمای آن به جای گرمای فر است. سعی کنید در یک روز آفتابی که دمای هوا ۳۰ درجه سانتی گراد یا بیشتر است، این کار را انجام دهید. خشک کردن میوه زیر نور خورشید چند روز طول می‌کشد. پس از شستن میوه ها آن ها را داخل توری های استیل یا پلاستیکی بریزید و به صورت یکنواخت پخش کنید.
استفاده از سینی چوبی یا توری های گالوانیزه مناسب این کار نیست. روی ظرف میوه ها را توری نازکی بکشید و جلوی نور مستقیم خورشید قرار دهید. سعی کنید زیر ظرف چند عدد آجر قرار دهید که از کف زمین و رطوبت دور باشد. جریان هوا باعث تسریع فرایند خشک شدن میوه می شود.

آموزش خشک کردن میوه با استفاده از دستگاه میوه خشک کن

آموزش خشک کردن میوه با استفاده از دستگاه میوه خشک کن

استفاده از دستگاه میوه خشک کن از دو روش دیگر سریع تر و راحت تر است. پس از شستن و برش دادن میوه ها، دستگاه را برای خشک کردن میوه تنظیم می کنیم. چنانچه دستگاه میوه خشک کن شما دمای مشخصی برای میوه نداشت، می توانید از دمای ۵۷ درجه برای خشک کردن میوه استفاده کنید. مدت زمان مورد نیاز برای خشک کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن یک الی دو روز است.
پس از گذشت روز اول مرتب به میوه سر بزنید، زیرا ممکن است زودتر آماده باشد و اگر بیشتر داخل دستگاه بماند بسیار سفت می شود. میوه هایی که در دستگاه میوه خشک کن آماده شده اند به مدت یکسال قابل استفاده هستند. می توانید آنها را در مکان های خشک و خنک و در ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی در بسته نگهداری کنید. مناسب ترین قیمت دستگاه میوه خشک کن را می توانید در سایت بکردانه مشاهده کنید.
مجموعه بکردانه یکی از بزرگترین تولیدکننده های دستگاه های صنعتی ایران است. این مجموعه با تولید دستگاه های با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین المللی و همچنین متناسب با قیمت های داخلی، به شما کمک می کند، تا کسب و کار خود را به راحتی آغاز کنید. برای این کار کافی است دستگاه میوه خشک یا هر دستگاه دیگری که مد نظرتان است را از طریق همین سایت سفارش دهید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید