کره بادام زمینی چیست؟

کره بادام زمینی تقریبا این روز ها برای همه یک نام آشناست و همچنین یکی از محصولات بسیار خوشمزه است که با یک بار امتحان کردن آن ممکن است عاشق طعم آن شوید. به همین علت تعداد زیادی از افراد به دنبال خرید دستگاه کره بادام زمینی هستند. همچنین جالب است بدانید که کره بادام زمینی یکی خوراکی های پرطرفدار است که حدود یک سوم بادام زمینی های کل دنیا برای تولید کره بادام زمینی مصرف می شود. در این مطلب از بکردانه قصد داریم که کمی بیشتر در مورد بادام زمینی حرف بزنیم و خواص آن را برای شما توضیح دهیم.

 کره بادام زمینی

کره بادام زمینی چیست؟

کره بادام زمینی تقریبا برای همه شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید نامی آشناست و مانند سایر کره های تهیه شده از سایر دانه های روغنی دارای چربی و کالری بالایی است و در هر 2 قاشق غذا خوری تقریبا 190 کالری و 16 گرم چربی است. البته بهتر است که نگران این موضوع نباشید، چرا که مواد مغذی زیادی از قبیل پروتئین، فیبر، ویتامین ها، و مواد معدنی در کره بادام زمین موجود است که برای بدن شما بسیار مفید خواهد بود. حدود سال 2003 سازمان نظارت بر غذا و دارو آمریکا اعلام کرد که کره بادام زمینی (و البته سایر دانه های روغنی) برای سلامتی بسیار مفید است و مصرف روزانه 42 گرم از این محصول باعث کاهش احتمال ابتلا به  بیماری های قلبی می شود. همچنین جالب است بدانید که بادام زمینی برای درمان بیماری های دیگری مانند سرطان روده مفید است. در ادامه بیشتر در مورد خواص کره بادام زمینی صحبت می کنیم.

 خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی همانطور که در قسمت قبل اشاره کوتاهی به آن داشتیم، دارای خواص درمانی است که از نظر علم پزشکی ثابت شده و در ادامه این موارد را با هم بررسی می کنیم. 

  • کره بادام زمینی دارای فیتواسترول است که این ماده برای خانم های باردار بسیار مفید است و اثرات بسیار مفیدی می تواند روی آن ها داشته باشد. به عنوان مثال این ماده می تواند به برطرف کردن مشکلات قاعدگی کمک کند و از طرفی احتمال بروز پوکی استخوان را در خانم های باردار کاهش می دهد. میزان فیتواسترول موجود در بادام زمینی و البته کره بادام زمینی در هر 100 گرم، 100 میلیگرم می باشد. خانم های باردار می توانند صبحانه کمی از کره بادام زمینی استفاده کنند و البته باید این موضوع را هم بدانند که زیاد مصرف کردن کره بادام زمینی نمی تواند باعث بروز اتفاق های بهتری برای شما شود و باید فقط یک وعده در روز مصرف کنید، چرا که کره بادام زمینی انرژی و چربی بالایی دارد و در صورتی که در مصرف آن زیاده روی کنند ممکن است که با مشکل اضافه وزن روبرو شوید.
  • تحقیقاتی که در زمینه تاثیرات کره بادام زمینی و بادام زمینی روی زنان و مردان انجام شده است نشان دهنده این است که مصرف منظم و مداوم کره بادام زمینی باعث می شود که در طولانی مدت احتمال ابتلا به سنگ صفرا در افراد کاهش پیدا کند. این تحقیقات نشان می دهد که زنانی که حداقل دو قاشق غذا خوری بادام زمینی یا کره بادام زمینی مصرف می کنند، 25 درصد کمتر در معرض ابتلا به  سنگ صفرا هستند؛ دلیل این موضوع وجود فیبرهای غذایی مقوی، منیزیم و فيتوسترول می باشد.
  • تحقیقاتی که روی خواص بادام زمینی انجام شده نشان دهنده این است که مصرف 10 عدد بادام زمینی در هفته علاوه بر این که باعث می شود که از بروز سرطان روده در بانوان پیشگیری کند، به دلیل وجود فيتوسترول در آن باعث می شود رشد سلول های سرطانی روده بزرگ، پستان، پروستات در آقایان کاهش پیدا کند و همچنین افرادی که استعداد ابتلا به سرطان را دارند را به نوعی در مسیری قرار دهد احتمال ابتلا به سرطان در آن ها کاهش پیدا می کنند.
  • تحقیقات نشان داده است که استفاده منظم از کره بادام زمینی به اندازه  5 قاشق غذاخوری در هفته می تواند از بروز دیابت نوع 2 در زنان جلوگیری کند و همچنین کره بادام زمینی به دلیل داشتن موادی مانند فیبر و منیزیم دارای خاصیت ضد دیابتی است. همین موضوع باعث می شود که استفاده از کره بادام زمین برای افراد دیابتی و افرادی که استعداد ابتلا به دیابت را دارند مثل دارو باشد.

خواص کره بادام زمینی در طب سنتی بسیار گسترده است این خواص در مقاله ای دیگر به طور کامل برای شما ارائه شده است. خب، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد و توانسته باشید که اطلاعات خوبی در خصوص کره بادام زمینی و خواص آن دریافت کنید. خانم ها دقت داشته باشید که بادام زمینی می تواند برای شما در هر شرایطی حکم دارو را داشته باشد و از طرفی بسیار خوش طعم و لذیذ می باشد. پس مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید