ساخت دستگاه آسیاب

یکی از دستگاه های مورد نیاز اکثر صنایع، دستگاه آسیاب است. صنایع غذایی، شیمایی، دارویی، آرایشی بهداشتی، دام و طیور و عطاری ها برای پودر کردن مواد مورد نظر خود به دستگاه آسیاب نیاز دارند.
شرکت بکردانه یکی از معتبرترین کارخانه های ساخت دستگاه آسیاب است. این شرکت انواع آسیاب های مختلف؛ خانگی و کارگاهی و... را برای مشاغل و کاربری های مختلف تولید می کند. در این مقاله قصد داریم در مورد ساخت دستگاه آسیاب، انواع آسیاب، روش های ساخت آسیاب صحبت کنیم.

انواع آسیاب

انواع آسیاب

آسیاب ها را از جهات مختلف می توان دسته بندی کرد در ادامه چند نوع از مهم ترین آسیاب ها را بررسی می کنیم.

  • آسیاب های گهواره ای و آسیاب های رو میزی: آسیاب های گهواره ای و آسیاب های رو میزی به آسیاب های خانگی معروف هستند. این نوع آسیاب ها به علت کم حجم بودن، ارزان بودن و کاربری راحت پر فروش ترین آسیاب ها به شمار می روند.
    در کسب و کارهای کوچک خانگی، عطاری ها، قنادی ها، دام داری ها، مرغ داری ها و حتی مصارف خانگی از این نوع آسیاب ها استفاده می شود. آسیاب های خانگی نهایتاً تا ۲۰ کیلو را می تواند در هر دور پودر و آسیاب کند.
  • آسیاب های نیمه صنعتی: آسیاب های نیمه صنعتی که شامل آسیاب های چکشی و شمشیری می شود. آسیاب های نیمه صنعتی برای کارگاه ها و مواردی که نیاز به تولید در حجم بالاتر دارند استفاده می شود.
    در واقع به جای اضافه کردن چند دستگاه از یک آسیاب نیمه صنعتی استفاده می کنند. دستگاه های آسیاب نیمه صنعتی قدرت چند اسب بخار را دارند که می تواند تا ۳ هزار دور در دقیقه کار کند. آسیاب های نیمه صنعتی می تواند تا ۴۰ کیلو را در هر دور پودر و آسیاب کند.
  • آسیاب های صنعتی: با آسیاب های صنعتی تمامی فرآیند پودر و آسیاب کردن مواد توسط دستگاه انجام می شود. دستگاه های تمام اتوماتیک آسیاب صنعتی برای کارخانه ها و تولیدات انبوه بیشتر استفاده می شود. برای آسیاب ادویه جات، مواد غذایی، گیاهان خشک و.. می تواند مورد استفاده قرار گیرد. آسیاب صنعتی در ابعاد و اندازه ها و اشکال مختلف با قابلیت های متفاوتی طراحی می شود.

مزیت آسیاب صنعتی نسبت به آسیاب های دیگر عبارت اند از:

  • تمام اتوماتیک بودن این نوع آسیاب ها.
  • هنگام استفاده و پودر کردن، مواد با آسیاب صنعتی گرد و غبار بسیار کمتری نسبت به انواع دیگر در فضا پخش می شود.
  • با آسیاب صنعتی محصولات پودر شده هدر نمی رود.

آسیاب های صنعتی در چندین طرح تولید می شود از جمله: آسیاب های چکشی، آسیاب پین میل، آسیاب پرده دنده یا پروانه ای، آسیاب گهواره ایی، آسیاب توپی، آسیاب جت میل، آسیاب طبقه بندی هوایی.

روش های ساخت دستگاه آسیاب

روش های ساخت دستگاه آسیاب

در ساخت دستگاه آسیاب باید از جنسی استفاده شود که دچار خوردگی، زنگ زدگی نشود و از بین نرود. استیل ۳۰۴ یا ۳۱۶ می تواند بهترین جنس برای کارکرد زیاد از دستگاه آسیاب باشد.
توجه کنید اگر بدنه دستگاه آسیاب زنگ بزند یا خورده شود ممکن است خوردگی ها و زنگ زدگی ها به داخل مواد آسیاب شده برود. موتور استفاده شده در آسیاب باید با توجه به ظرفیت دستگاه باشد. هر چه قدر قدرت موتور بیشتر باشد، ظرفیت دستگاه برای آسیاب هم بیشتر خواهد بود. البته نوع موتور و برند موتور هم در ظرفیت آسیاب بی تأثیر نیست.
توجه کنید برای ساخت دستگاه آسیاب، جنس تیغه ها و بدنه ی آسیاب هم بسیار مهم است. حداقل ضخامت ورق ها باید ۲ میلیمتر باشد. بهتر است از جنس استیل فود گرید باشد. از ورق های نازک استیل و آهنی نباید استفاده شود، البته تا زمانی که مواد غذایی با ورق آهنی در تماس نباشد مشکل ساز نمی شود.
داشتن توری برای جدا سازی، امکان تخلیه مفصلی، شست وشو، داشتن امنیت بالا از مهم ترین ویژگی های است که یک آسیاب را منحصر به فرد می کند. اما توجه داشته باشید بهتر است دستگاه آسیاب را از کارخانه خریداری کنید.

بکردانه ساخت دستگاه آسیاب ادویه

بکردانه ساخت دستگاه آسیاب ادویه

یکی از تولیدات شرکت بکردانه ساخت دستگاه آسیاب ادویه است. توجه داشته باشید دستگاه آسیاب ادویه بسیار حساس است. همان طور که گفته شد اگر از ورق ها و تیغ های نامرغوب استفاده شود، خوردگی ها و زنگ زدگی ها و.. دستگاه به مواد غذایی نفوذ پیدا کند.
دستگاه آسیاب ادویه را حتماً از یک شرکت معتبر خریداری کنید، تا از جنس عالی ورق ها و دیگر محصولات آن مطمئن باشید. با خرید دستگاه آسیاب ادویه از شرکت بکردانه، علاوه بر گارانتی و ضمانت، به شما نحوه استفاده، نحوه ی شستشو و نحوه نگهداری دستگاه ادویه آموزش داده می شود.
گروه تولیدی بکردانه انواع ماشین آلات صنایع غذایی و صنعتی را به صورت تخصصی تولید می کند. خدمات پس از فروش عالی، کیفیت قطعات منحصر به فرد تولیدات بکردانه باعث شده دستگاه های بکردانه علاوه بر ایران به ۲۲ کشور دیگر هم صادر شود.
شرکت بکردانه کیفیت قطعات را تضمین می کند و به همراه دستگاه ها سی دی های آموزشی و دفترچه های آموزش به خریداران ارائه می دهد. به علت استقبال بی نظیر از محصولات بکردانه، علاوه بر افتتاح دفاتر فروش در استان های مختلف ایران، دفاتر فروشی هم در کشورهای دیگر راه اندازی شده است. برای خرید دستگاه آسیاب بکردانه، می توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید