توجه داشته باشید دستگاه های روغن گیری سری 65 اکو ،85 اکو ،65 شاسی ،85 شاسی ، 90 ، 135 و 160 بکردانه تنها قادر به استخراج روغن از زیتون خشک شده برای مصارف دارویی و بعضا خوراکی هستند.

ضمنا گروه تولیدی و صنعتی بکردانه، دستگاه روغن گیری از زیتون برای استفاده خانگی ارائه نمی هد.

ایا روغن زیتون خراب میشود

یکی از بهترین راه ها برای تشخیص خراب بودن روغن زیتون، چشیدن طعم آن می باشد، این کار سبب بیمار شدن نمی شود. اگر روغن زیتون شما به جای طعم و مزه میوه زیتون طعمی تلخ و ترش داشته باشد نشان از خراب بودن آن است. روغن زیتون به دلیل فواید زیادی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته و امروزه بسیار مورد مصرف می باشد زیرا از نظر سلامتی جزء روغن های سالم می باشد در حالی که اگر روغن زیتون فاسد شود به دلیل اکسیداسیون برخی خواص آنتی اکسیدانی خود را از دست می دهد به همین دلیل توصیه می شود از روغن زیتون تازه استفاده کنید.

خراب شدن روغن زیتون

زیتون یک نوع میوه می باشد و همانند دیگر میوه ها مدت ماندگاری مشخصی دارند و پس از مدتی ممکن است خراب شود و طعم آن نیز پس از مدتی تغییر کند، اگر طعم روغن شما عوض شده توصیه می شود دیگر از آن استفاده نکنید. روغن زیتون ها اکثرا در بسته بندی هایی با تاریخ انقضاء در بازار موجود می باشند و اگر به صورت طبیعی و از کارگاه هایی که در مقابل خودتان روغن گیری را انجام می دهند، روغن را تهیه می کنید می توانید خودتان تاریخ آن را یادداشت نمایید، با این کار می دانید که تا چه تاریخی می توانید از آن استفاده کنید. بهتر است روغن زیتون را در جای خشک و خنک نگهداری کنید همچنین از قراردادن در برابر نور مستقیم خودداری کنید. نگهداری روغن زیتون در یخچال توصیه نمی شود و سبب مه آلودگی روغن شده که این مسئله به معنی خرابی روغن نمی باشد. بهترین راه برای نگهداری روغن زیتون، استفاده از بطری های شیشه ای تیره است که از ورود نور به شیشه جلوگیری می کند، نور از عوامل تشدید کننده اکسیداسیون است و باید به این نکته توجه کنید. اکسیداسیون سبب افزایش سرعت تجزیه مولکول های چربی در روغن می شود و ماندگاری روغن را کاهش می دهد. هنگامی که درب بطری را باز می کنید پس از آن باید محکم درب آن را ببندید. اگر روغنی که خریداری می کنید در بطری پلاستیکی است و می خواهید به مدت طولانی آن را داشته باشید بهتر است آن را به بطری شیشه ای منتقل کنید و یا در ظروفی با جنس قلع نگهداری شوند. قبل از استفاده کردن از روغن زیتون، از اصل و سالم بودن آن مطمئن شوید زیرا روغن زیتون ها در انواع گوناگونی موجود می باشند که تنها روغن زیتون فرابکر و طبیعی آن از فرآیندهای فیزیکی به دست آمده اند و هیچگونه مکانیسم شیمیایی در تولید آن ها دخالت نداشته است.

خراب شدن روغن زیتون

روغن تاریخ گذشته چه ضرری دارد

همانطور که در بالا گفته شد روغن گیری زیتون از میوه زیتون استخراج می شود و به دو صورت تصفیه شده و بکر در بازار موجود هستند، این روغن سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است و اسیدهای چرب اشباع آن کم می باشد. استفاده از روغن زیتون تاریخ گذشته مشکلی را برای شما به وجود نمی آورد اما اگر در غذاها و آشپزی از آن استفاده کنید طعم و عطر ناخوشایندی به غذا می دهد. طبق گفته متخصصان صنایع غذایی استفاده از روغن زیتون تاریخ مصرف گذشته اثرات مخربی ندارد اما به دلیل تلخی که دارد سبب تغییر طعم غذاها می شود و اجازه نمی دهد طعم واقعی غذا را احساس کنید که این امر در آشپزی پسندیده نمی باشد، به طور کلی اگر شرایط نگهداری روغن زیتون را رعایت کنید می توانید تا یکسال از آن استفاده کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید