میوه خشک پاستیلی

برخی میوه ها در کشور ما وجود ندارند، به همین دلیل ما با طعم آن ها آشنایی نداریم. مزه میوه خشک پاستیلی یا میوه شکری نیز به همین صورت است. این نوع خوراکی ظاهری مشابه پاستیل دارد ولی طعم میوه آن تا حدودی شبیه میوه های استوایی است که تاکنون نخورده ایم. در این مقاله روش های تهیه چند میوه شکری توضیح داده شده است. شما می توانید از این خوراکی های جدید و خوشمزه برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه میوه خشک کن با کارشناسان بکردانه تماس بگیرید. 

 

طرز تهیه میوه خشک پاستیلی خانگی

برای تهیه میوه خشک پاستیلی از اکثر میوه ها و سبزیجات سفت استفاده می شود. برای این منظور میوه هایی مانند سیب، کدو تنبل، لبو، هویج و حتی پوست هندوانه نیز کاربرد دارد. در ابتدا باید پوست میوه مورد نظر خود را بگیرید و آن را به شکل دلخواه برش بزنید. به یاد داشته باشید که برش های میوه نباید خیلی نازک باشند؛ چرا که بعد از خشک شدن شکل مناسبی پیدا نمی کنند. مواد لازم برای تهیه این نوع میوه خشک خوشمزه نیز عبارتند از:

  • میوه خرد شده: دو و نیم لیوان.
  • شکر: یک لیوان.
  • آبلیمو: یک الی دو قطره. 
  • آب: نصف لیوان.
  • ادویه های دلخواه مانند دارچین یا زنجبیل. 

روش درست کردن میوه های خشک پاستیلی چگونه است؟

روش درست کردن میوه های خشک پاستیلی چگونه است؟ 

میوه های خرد شده و شکر را لابلای هم بریزید و چند ساعت در دمای محیط نگه دارید. سپس برای مدت یک شب آن را در یخچال بگذارید که شکرها به اصطلاح آب بیندازند. سپس نصف لیوان آب را به این مخلوط بیفزایید و آن را روی حرارت متوسط بگذارید. این مخلوط را مرتب هم بزنید که شکرها کاملا در آب حل شوند. سپس حدود پنج دقیقه اجازه دهید که آب به جوش آید و بعد شعله زیر ظرف را خاموش کنید. 

مدتی در حدود دو الی سه ساعت صبر کنید که مخلوط بدست آمده خنک شود؛ در این زمان درب ظرف باید بسته باشد. سپس برای بار دوم قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید که پنج دقیقه بجوشد و سپس آن را خاموش کنید. دوباره اجازه دهید که دمای محتوی ظرف پایین آید. این روند را باید سه الی چهار مرتبه و تا زمان غلیظ شدن آب و قوام آمدن آن انجام دهید. 

در نهایت درب قابلمه را گذاشته و اجازه دهید که میوه ها چند ساعتی داخل شهد بدست آمده بماند. دوباره برای مدت کوتاهی شعله گاز را برای گرم شدن مواد روشن کنید. سپس ترکیب بدست آمده را در یک صافی بریزید تا شهد از میوه ها جدا شود. 

میوه های آغشته به محلول شکر را داخل یک سینی بچینید و زیر بخاری یا در دستگاه میوه خشک کن قرار دهید. در این مدت یک بار میوه ها را زیر و رو کنید که همه قسمت ها به یک اندازه حرارت ببیند. به یاد داشته باشید که میوه خشک پاستیلی نباید خیلی نرم و خیلی خشک باشد. 

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره درباره نحوه اخذ مجوز تولید میوه خشک با مشاورین بکردانه تماس حاصل نمایید.نکات مهم درست کردن میوه خشک پاستیلی

نکات مهم درست کردن میوه خشک پاستیلی

برای تهیه انواع مختلف میوه خشک باید مواظب باشید که میوه دچار تغییر رنگ نشود. قرار دادن میوه در معرض نور خورشید یا گرمای بخاری برای مدت زمان زیاد باعث تغییر رنگ آن ها می شود. به یاد داشته باشید که با توجه به نوع و برش های میوه زمان خشک شدن آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. 

برای مثال برای خشک کردن سیب در معرض نور خورشید یا بخاری به 2 روز زمان نیاز دارید. همچنین میوه هایی مانند آلبالو و زردآلو نیز 3 روز باید در زیر حرارت مستقیم خورشید قرار گیرند که خشک شوند. گوجه فرنگی، هلو و آلو نیز برای خشک شدن به 4 روز زمان احتیاج دارند. البته در صورتی که از دستگاه های میوه خشک کن استفاده کنید، این مدت بسیار کوتاه تر و سریع تر می شود. 

برخی از میوه ها نیاز به روش های خاصی برای خشک شدن دارند. برای مثال موز باید به گونه ای خشک شود که دچار تغییر رنگ نگردد. در خصوص این نوع میوه ها باید نحوه تولید و نوع دستگاه میوه خشک کن را به درستی انتخاب کنید. عدم استفاده از دستگاهی مناسب باعث می شود که میوه هایی با کیفیت نداشته باشید. این امر در مقیاس زیاد باعث هدر رفتن سرمایه شما می شود.   

نحوه نگهداری از میوه های خشک پاستیلی نیز بسیار مهم است. میوه خشک پاستیلی به شرایط نگهداری خاصی نیاز ندارند و تنها باید محیطی عاری از آلودگی را انتخاب کنید. شما می توانید با خرید دستگاه میوه خشک کنی بکردانه و به کمک کارشناسان این مجموعه، اقدام به راه اندازی کسب و کار خود نمایید. برای شروع کافی است با شماره تماس های موجود در سایت، تماس حاصل فرمایید. 

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید