مجوز تولید میوه خشک؛ آشنایی با ملزومات و مجوزهای لازم برای این کسب و کار

میوه خشک یکی از انواع خوراکی ها و تنقلات خوشمزه است که به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت. البته این هم مهم است که چطوری میوه خشک کنیم سیاه نشهچطوری میوه خشک کنیم سیاه نشه. امروزه افراد به جای استفاده از تنقلات مضر مثل چیپس و پفک ترجیح می دهند که از میوه خشک استفاده کنند چرا که نه تنها ضرری به همراه ندارد بلکه از خواص و فواید بسیاری هم برخوردار است. میوه خشک محصولی است که در تمامی فصول سال می توان آن را از خشکبارها و مراکز خرید تنقلات و خوراکی های مختلف خریداری کرد. این محصولات خوشمزه و دلپسند، سود خیلی خوبی برای تولیدکنندگان خود هم به همراه می آورند. با تولید این نوع خوراکی می توان به صورت ماهیانه و سالانه درآمدهای چشمگیر و فوق العاده را از آن خود کرد. برای اینکه اقدام به تولید و تهیه میوه خشک کنید نیاز است برخی مجوزهای لازم برای این کسب و کار را تهیه نمایید. در ادامه این مطلب با ملزومات و مجوزهای لازم برای تولید میوه خشک آشنا خواهید شد تا در نهایت بتوانید تولیدی خود را راه اندازی کرده و از این کسب و کار پر سود، درآمد فوق العاده ای به خود اختصاص دهید. بکردانه ارائه دهنده انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد برای دریافت مشاوره خرید با کارشناسان بکردانه در تماس باشید.

مجوز تولید میوه خشک؛ آشنایی با ملزومات و مجوزهای لازم برای این کسب و کار

مکان مورد نیاز برای گرفتن مجوز کارگاه میوه خشک کنی

اولین نکته برای اینکه بتوانید اقدام به گرفتن مجوز برای تولیدی میوه خشک کنید محیط مورد نظر است. محیط های مربوط به تولید این نوع خوراکی به سه دسته خانگی، کارگاهی و کارخانه ای تقسیم می شود. برای کسب و کار خانگی شما نیاز به 60 متر فضا دارید، برای کارگاهی نیاز به حدود 150 متر فضا و برای کارخانه ای نیز نیاز به چیزی بیش از 200 متر فضا دارید تا به راحتی بتوانید مجوزهای مربوطه را اخذ کرده و سپس شروع به فعالیت و کسب درآمد از طریق تولید میوه خشک کنید.
دستگاه های ضروری برای گرفتن مجوز میوه خشک کنی
دستگاه های ضروری برای خشک کرده میوه در کارگاه ها در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. اولین دستگاه مورد نیاز دستگاه مربوط به شستشوی میوه است. البته اگر زیر 2 تن محصول تولید می کنید نیازی به خط تولید شستشوی میوه ندارید. البته باید طرح مشخصی برای شستشوی میوه در جایگاه داشته باشید. در وهله بعد نیاز به پوست کندن میوه است و گام بعدی هم نیاز به دستگاهی برای قطعه قطعه کردن و برش دادن میوه دارید.
بعد از گذراندن مراحل بالا، نیاز است تا میوه را خشک کنید پس به یک میوه خشک کن مناسب نیازمند هستند. در مرحله آخر که میوه ها خشک شده اند، نیاز بسته بندی محصولات دارید.  اگر برای تاسیس کارگاه میوه خشک کنی نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان مجرب بکردانه تماس بگیرید. مشاورین ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

مجوز تولید میوه خشک به عنوان یک شغل خانگی

برای اینکه اقدام به دریافت مجوز تولید میوه خشک به عنوان یک شغل خانگی کنید نیاز است تا به پیش نیازهای زیر توجه داشته باشید:

  • دارا بودن سلامت جسمی
  • دارا بودن سلامت روانی
  • دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • دارا بودن 6 تا 12 ماه سابقه کاری مرتبط
  • گذراندن 32 ساعت دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی و بازدید از واحد فرآوری میوه
  • دارا بودن تجهیزات لازم
  • دارا بودن حداقل 60 متر فضا
  • دارا بودن امتیازاتی از جمله برق، گاز، آب، تلفن و اینترنت

برای اینکه اقدام به دریافت مجوز تولید میوه خشک به عنوان یک شغل خانگی کنید نیاز است تا در سامانه مشاغل خانگی ثبت نام نمایید. برای دریافت تولید باید مجوزهای زیر را ارائه کنید:

  • مدارک شناسایی
  • مدرک تحصیلی
  • مجوز بهداشت
  • کارت بهداشت
  • گواهی سلامت

مجوز تولید میوه خشک؛ آشنایی با ملزومات و مجوزهای لازم برای این کسب و کار

پروانه بهداشتی کارگاه؛ از الزامات دریافت مجوز تولید میوه خشک

برای اینکه اقدام به تولید میوه خشک کنید نیاز است تا پروانه بهداشتی کارگاهی نیز دریافت کنید. مبنی بر ماده هفت قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و همچنین ماده چهار دستورالعمل اجرایی ساخت و ورود مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و مکمل های غذایی، اگر قصد دارید فراورده های تولیدی خودتان را با بسته بندی مشخص و همچنین دارا بودن نام و علامت تجاری عرضه کنید، نیاز است تا اقدام به اخذ پروانه بهداشتی کارگاهی کنید.
اکنون تمام ملزومات و مجوزهای لازم برای کسب و کار تولید میوه خشک را معرفی کردیم. با آگاهی از این ملزومات به راحتی می توانید کارتان را راه اندازی کرده و سودهای بسیاری از این طریق به دست آورید. توجه کنید که بازار میوه خشک همیشه مشتریان خود را دارد چرا که این یک خوراکی خوشمزه و عام پسند است که خیلی ها ترجیح شان به استفاده از این تنقلات به جای تنقلات مضر است.
برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به مجوز کارگاه میوه خشک کنی می توانید با بکردانه همراه باشید و از خدمات آن استفاده کنید. مناسب ترین قیمت دستگاه میوه خشک کن را می توانید در سایت بکردانه مشاهده کنید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول مجوز تولید میوه خشک

فضای مورد نیاز برای اخذ مجوز تولید میوه خشک در خانه چقدر است؟
برای راه اندازی کسب و کار خانگی تولید میوه خشک شما نیاز به 60 متر فضا دارید.
برای دریافت مجوز تولید میوه خشک به صورت خانگی به چه مدارکی برای ثبت در سامانه مشاغل خانگی نیاز است؟
هنگام ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی برای دریافت مجوز تولید میوه خشک باید این مدارک را ارائه کنید: مدارک شناسایی، مدرک تحصیلی، مجوز بهداشت، کارت بهداشت و گواهی سلامت.