چگونه توت را خشک کنیم که سیاه نشود

روش های مختلفی برای خشک کردن توت سفید در خانه وجود دارد که در این مقاله از بکردانه قصد داریم چهار مورد از بهترین آنها را به شما معرفی کنیم. توجه داشته باشید که توت ها هرگز نباید به میزان زیادی خشک شوند چراکه خاصیت خود را از دست می‌دهند.

بهترین روشهای خشک کردن توت 

بهترین روش های خشک کردن توت عبارتند از:

خشک کردن توت در زیر نور آفتاب

رایج ترین روش برای خشک کردن توت سفید پهن کردن آن در زیر آفتاب است. این روش سنتی در بسیاری از مواقع کاربرد داشته و می تواند آذوقه ای از توت برای فصل های بعدی فراهم کند. برای این کار باید توت های سفیدی را انتخاب کرد که در اوج رسیده بودن باشند. توت های کال هرگز نمی‌توانند گزینه مناسبی برای خشک کردن باشند. سپس توت ها را تمیز و شستشو کرده و روی پارچه تمیزی زیر آفتاب قرار دهید. پس از غروب آفتاب باید توت ها را جمع‌آوری کرده و مجدداً در روز بعد آنها را در زیر آن پهن کرد. این کار به مدت ۳ الی ۴ روز به طول می انجامد. برای جلوگیری از نشستن حشرات موذی بر روی توت ها نیز می‌توان از یک پارچه توری استفاده کرد. پس از این که توت ها سه الی چهار روز در معرض حرارت مستقیم خورشید قرار گرفتند، آنها را به مدت یک هفته در سایه نگه دارید.

خشک کردن توت توسط دستگاه میوه خشک کن

بهترین روش برای خشک کردن انواع میوه استفاده از دستگاه میوه خشک کن استاندارد می باشد. این دستگاه ها به طور خاص برای خشک کردن میوه ها طراحی شده‌اند و از خشک کردن بیش از اندازه آنها جلوگیری می کنند. بهترین دما برای خشک کردن توت های سفید ۵۷ درجه سانتیگراد و به مدت ۸ الی ۱۲ ساعت می باشد. برای خرید میوه خشک کن برقی با کارشناسان بکردانه تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

خشک کردن توت توسط دستگاه میوه خشک کن

خشک کردن توت با استفاده از مایکروویو

در صورتی که آب و هوای منطقه شما بارانی و یا دارای رطوبت است، می توانید از گزینه های بعدی نظیر مایکروویو استفاده کنید. فرایند خشک شدن توت در مایکروویو تنها سه دقیقه طوب می کشد. البته خشک کردن در ماکروویو هرگز توصیه نمی شود. چرا که دمای مایکروویو نسبت به دمای دستگاه میوه خشک کن به صورت مستمر بر روی میوه ساطع نمی شود. امری که موجب خشک شدن بیش از اندازه توت و طعم بد آن می شود.

خشک کردن توت با استفاده از دستگاه فر

در صورت فراهم نبودن شرایط فوق می توان از دستگاه های فر برای خشک کردن توت سفید استفاده کرد. بهتر است قبل از قرار دادن توت در دستگاه فر آن را به میزان ۱۰ دقیقه درون آبلیمو و آب قرار دهید. پس از خشک کردن، آنها را در دمای ۷۱ درجه سانتیگراد در فر قرار دهید. اجازه دهید توت ها به مدت ۲ الی ۳ ساعت در فر باقی بمانند. پس از خارج کردن میوه ها از فر آنها را به مدت ۵ روز در ظرف پلاستیکی یا شیشه‌ای قرار دهید. در این پنج روز حتماً درب ظرف ها را باز گذاشته تا رطوبت باقیمانده تبخیر شود. پس از گذشت ۵ روز می‌توانید درب ظرف را بسته و منتظر خشک شدن توت ها بمانید.

در انتها باید بگوییم اگر وسوسه شدید و به فکر تاسیس کارگاه میوه خشک کنی برای درست کردن توت خشک افتاده اید با کارشناسان ما در بکردانه تماس بگیرید تا اطلاعات مورد نیازتان را با احترام فراوان در اختیار شما قرار دهند.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید