میوه خشک را کجا نگهداری کنیم

متاسفانه بسیاری از افرادی که میوه‌های خشک را تهیه می‌کنند از نحوه نگهداری آنها بی اطلاع هستندو از ما می پرسند که چطوری میوه خشک کنیم سیاه نشه. به طور کلی میوه ها به جز تعداد معدودی باید در جای خنک نگهداری شوند. در غیر این صورت خیلی زود پلاسیده شده و خاصیت خود را از دست می‌دهند. میوه های خشک نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اغلب افراد این تصور را می‌کنند که خشک کردن میوه ها موجب می‌شود تا آنها در جای خشک و مرطوب هرگز خراب نشوند. تصوری که کاملاً غلط است. میوه های خشک شده به دلیل وجود مقداری رطوبت باقیمانده خیلی زود در فضای باز کپک می زنند. پس هنگام خشک کردن میوه ها باید میزان رطوبت آنها را در نظر گرفت. در این مقاله از بکردانه اطلاعاتی درباره نگهداری میوه های خشک را با هم مرور می کنیم، همراه ما باشید.

بهترین مکان برای نگهداری میوه های خشک

بهترین جا برای نگهداری از میوه‌های خشک یخچال است. میوه ها در یخچال هم ماندگاری بیشتری دارند و هم از هجوم حشرات در امان هستند. حشرات علاقه خاصی به محصولات خشک داشته و در صورت مواجهه با آنها هیچ رحمی از خود نشان نمی دهند.
روش بعدی نگهداری از میوه های خشک استفاده از ظرف‌های مخصوص است. این ظرف ها مانع انتقال دما و اکسیژن شده و برای چند روز میوه های خشک شده را سالم نگه می دارند. البته این ظرف ها برای نگهداری به صورت موقتی مناسب هستند. بیشتر افراد علاقه دارند تا میوه های خشک شده را در مسافرت به همراه خود ببرند که این ظرف‌ها کمک زیادی به آنها خواهد کرد. توسط دستگاه های میوه خشک کن می توان هر نوع ماده غذایی از جمله میوه، سبزی و بسیاری از موارد دیگر را خشک و مصرف کرد، جهت کسب اطلاعات بیشتر راهنمای خرید میوه خشک کن خوب را مطالعه نمائید.

بهترین مکان برای نگهداری میوه های خشک

نکاتی مهم در خصوص نگهداری از میوه های خشک

میوه های خشک در برابر نور آفتاب بسیار ضعیف عمل می کنند. به طوری که نور خورشید رنگ و خاصیت آن ها را از بین برده و موجب می‌شود تا خیلی زود خراب شوند. بنابراین بهتر است میوه های خشک شده را در جاهای تاریک نگهداری کنید.
نکته بعدی لزوم استفاده از بسته بندی های وکیوم است. درست است که یخچال و جاهای تاریک بهترین مکان برای نگهداری از میوه های خشک هستند؛ اما باز هم ممکن است، نتوانند به خوبی از آنها در برابر هوای آزاد و اکسیژن حفاظت کنند. بهترین کار این است که آنها را در بسته بندی های وکیوم نگهداری کنید.
نکته بعدی جلوگیری از آلوده شدن میوه های خشک است. این محصولات به راحتی آلوده شده و می توانند منبع حشرات موذی و باکتریها باشند. همچنین میوه‌های خشک تازه ممکن است باعث تعریق و در نتیجه ایجاد رطوبت شوند که اصلا خوب نیست. پس بهتر است میوه های تازه و خشک شده را برای مدتی در ظرف های باز قرار دهید تا رطوبت آنها تبخیر شود. برای جلوگیری از ورود حشرات نیز می‌توان روی آنها را با پارچه های توری پوشاند.

طول عمر میوه های خشک شده

طول عمر میوه های خشک شده معمولا بین چهار ماه الی یک سال است و این یکی از فواید میوه خشک است که مدت زمان تقریبا طولانی برای مصرف دارد اما توصیه می شود هرگز بیشتر از این زمان میوه های خشک شده را نگهداری نکنید. از آن جایی که میوه های خشک شده مستعد آلودگی هستند، کاملاً برای سلامتی انسان می توانند خطر ساز باشند. پس تا جای ممکن میوه های خشک شده را در کمترین زمان مصرف کنید.

 برای خرید انواع دستگاه های خشک کن میوه می توانید از طریق سایت بکردانه اقدام نمایید. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره درباره نحوه اخذ مجوز تولید میوه خشک با مشاورین بکردانه تماس حاصل نمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید