هر کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد

معمولا افرادی که قصد دارند از طریق خشک کردن میوه و سبزیجات یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنند، سوالات متعددی در ذهن برایشان ایجاد می شود که باید به آنها پاسخ دهند. به عنوان مثال چه میوه هایی مناسب خشک کردن هستند؟ یا اینکه هر کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد؟ اینها نمونه ای از سوالاتی هستند که باید قبل از شروع کسب و کار و به جهت برآورد هزینه های اولیه برای آنها پاسخی پیدا شود. در ادامه این مقاله از بکردانه  سعی داریم به چند بحث مهم و متداول در حوزه خشک کردن میوه پاسخ دهیم. مصلا بسیاری از مشتریان از ما می پرسند که چطوری میوه خشک کنیم سیاه نشه. اگر به فکر تاسیس کارگاه میوه خشک کنی افتاده اید با ما در بکردانه همراه باشید تا اطلاعات مورد نیازتان را کسب کنید.

چه میوه هایی مناسب خشک کردن هستند

متاسفانه همه میوه ها مناسب خشک کردن نیستند، به عنوان مثال لیمو شیرین به دلیل اینکه بعد از برش خوردن تلخ می شود اصلا مناسب خشک کردن نیست. در عوض برای خشک کردن این میوه ها را انتخاب کنید. هلو، آلو، زردآلو، انگور، موز، آناناس، سیب، پرتقال، کیوی، خرما، انجیر، انبه، گلابی و غیره. توسط این دستگاه ها می توان هر نوع ماده غذایی از جمله میوه، سبزی و بسیاری از موارد دیگر را خشک و مصرف کرد، جهت کسب اطلاعات بیشتر راهنمای خرید میوه خشک کن خوب را مطالعه نمائید.

برای تولید یک کیلو میوه خشک چند کیلو میوه مورد نیاز است

وزن همه میوه ها یکسان نیست، به همین جهت نمی‌توان میزان دقیقی برای این سوال در نظر گرفت. معمولا میوه های سنگین مثل آناناس خروجی بیشتری می دهند تا سیب که سبکتر است. ولی اگر بخواهیم حدودی بگوییم، برای یک کیلو میوه خشک حدود هشت الی ده کیلو میوه نیاز است. به عبارت دیگر هر کیلو میوه در حدود صد گرم میوه خشک به ما می دهد. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره درباره نحوه اخذ مجوز تولید میوه خشک با مشاورین بکردانه تماس حاصل نمایید.

برای تولید یک کیلو میوه خشک چند کیلو میوه مورد نیاز است

فوت و فن خشک کردن میوه

میوه خشک نباید کاملا بدون رطوبتی باشد و چرا که در اینصورت میوه خشک شده شما به اصطلاح مثل سنگ سفت می شود. بهترین حالت میوه خشک زمانی است که مقدار خیلی کمی از رطوبت را در خود حفظ کند و هنگام جویدن آن، رطوبت زیر دندان حس شود. میوه خشک بعد از خشک شدن بهتر است حدود 48 ساعت برای باکتری زدایی در فریزر نگهداری شود.دانستن فوت کوزه گری برای تولید محصول باکیفیت به سوددهی بیشتر کمک می کند. همانطور که می دانید میوه به محض برش خوردن اکسید شده و سیاه می شود. برای جلوگیری از سیاه شدن میوه دانستن این فوت و فن ها لازم است.

  • حل کردن سه قاشق نمک در سه لیتر آب و قرار دادن برش های میوه در آن قبل از خشک کردن.
  • قرار دادن برش های سیب و هلو در آب یخ و بعد اجرای فرآیند خشک کردن.
  • مخلوط کردن آب گرم با آب لیمو یا آب آناناس و قرار دادن برش های میوه در داخل آن و سپس خشک کردن.
  • مخلوط کردن سه قاشق غذاخوری اسکوربیک اسید با یک لیتر آب و قرار دادن برش های میوه در آن.
  • تهیه مخلوطی از یک استکان عسل، یک استکان شکر و سه استکان آب و قرار دادن میوه هایی همچون هلو، موز و آناناس در آن مخلوط

خشک کردن میوه در خانه یک کسب و کار پولساز و بی دردسر است فقط کمی به دقت و تلاش نیاز دارد. روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد که هر فرد بنا به شرایط خود یکی را انتخاب کرده و کارش را شروع می کند. برای خرید و اطلاع از قیمت دستگاه میوه خشک کن می توانید به سایت گروه تولیدی بکردانه مراجعه نمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید