چگونگی کار دستگاه های روغن گیری و روغن کشی

روغن گیری از دیرباز یکی از مشاغل تخصصی و حرفه ای بوده که امروزه نیز عصاران و عطاران مختلفی در این زمینه مشغول به فعالیت و کسب درامد می باشند افراد در این کار دانه ها و گیاهان مختلف را تحت عملیاتی متفاوت ، روغنگیری میکنند.

یکی از مواردی که در تکنولوژی علم و صنعت خیلی خوب روند قابل مشاهده ای رو طی کرده است که براحتی تفاوت روغنکشی به روش قدیمی و به روش جدید را شما می توانید کاملا حس کنید. برای اطلاع از قیمت دستگاه روغن گیری خانگی دیجی کالا و سایت بکردانه از مراجع معتبر برای استعلام قیمت هستند، شما عزیزان می توانید با مراجعه به این دو سایت اطلاعات دقیق و تخصصی درباره محصول مورد نظر خود را کسب نمایید.

دستگاه روغن گیری چگونه کار میکند؟

روغنگیری در گذشته توسط چرخ عصاری و در محوطه های مخصوص انجام میشده است که امروزه کمتر کسی از این روش استفاده میکند. با گذشت زمان و پیشرفت صنایع غذایی ، مهندسین این رشته و تولید کننده های صنایع غذایی با تولید ماشین آلات روغنکشی به روش های جدید و مدرن توانستند به این عمل وقت گیر ، سرعت ببخشند و بتوانند سرعت روغنگیری را نسبت به گذشته خیلی بیشتر کنند.

دستگاه های روغنگیری به روش پرس گرم در همان زمان تولید شد که البته بدلیل تولید نادرست و روغنکشی به روش غیر استاندارد ، بعد از گذشت مدت زمانی ، کنار گذاشته شد . در این دستگاه ها بدلیل اینکه قبل از روغنگیری به دانه ها حرارت میدهند که این امر موجب از بین بردن خاصیت درون روغن می شود.
با گذشت زمان و پیشرفت علم و فنون مهندسی دستگاه های پرس گرم از رده خارج و دستگاه های روغنگیری به روش پرس سرد به بازار آمدند که بدون از بین بردن خواص روغن ، می توانند از انواع دانه ها روغنگیری کنند .استفاده کردن و کاربری با این ماشین آلات دیگر نیازی به گرمادهی به دانه ها ندارد و به همین دلیل به این روش پرس سرد یا کلدپرس گفته می شود. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه روغن گیری نارگیل، رزهیپ و دانه های روغنی به سایت بکردانه مراجعه و یا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

نقش المنت در دستگاه روغنگیری پرس سرد

یکی از سوالات پرتکرار در زمینه روغنکشی به روش پرس سرد این است که چرا در این نوع دستگاه ها از المنت های حرارتی استفاده می شود؟
در جواب به این سوالات باید گفت که المنت در قسمت نهایی روغنکشی و فقط برای خروج راحت تر کنجاله یا همان تفاله خروجی از روغنگیری می باشد و برای این ما از المنت استفاده میکنیم که عمل پرس کردن براحتی انجام شود و هیچ تاثیری در دمای روغنکشی دستگاه ندارد.

جنس و متریال دستگاه های روغنگیری

روغنگیری بدلیل اینکه دائما در حال فشار و به اصطلاح پرس کردن می باشد باید قطعاتی که در آن استفاده می شود از فلزاتی با سختی بالا استفاده شود که شرکت بکردانه در دستگاه روغنگیری از فولادهای مقاوم با درجه سختی بالا استفاده میکند که در هنگام استفاده در بلند مدت و همچنین کارکرد های 24 ساعته هیچ مشکلی را برای دستگاه ایجاد نمی کند.
یک نکته خیلی مهم در این مورد باید به شما گفته شود که بدلیل فشار خیلی زیادی که در قسمت های استخراج روغن بوجود می آید نباید به هیچ دلیلی از متریال ها و فلز هایی با درجه سختی کم استفاده شود زیرا در اولین بار که شما بخواهید با دستگاه روغنگیری کار کنید سبب بوجود آمدن مشکلات خیلی زیادی می شود و قطعات بدلیل فشار خیلی زیاد تغییر شکل و تغییر حالت می دهند. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه روغن گیری رومیزی بکردانه و دریافت مشاوره خرید این محصول با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

استفاده از اینورتر در دستگاه روغنگیری

یکی از قطعات برقی که نقش بسیار مهمی در دستگاه های روغنگیری بوجود می آورد اینورتر می باشد که چندین کار خیلی خوب مفید را برای ما انجام میدهد.

  1. تبدیل برق سه فاز به تک فاز در زمانی که موتور دستگاه قابلیت این تبدیل واحد را داشته باشد.
  2. تغییر سرعت دستگاه در هنگام روغنگیری.
  3. جلوگیری از نوسانات اضافی وارد شده به دستگاه.

توسط اینورتر شخص به راحتی می تواند با سرعت های کم و زیاد روغنگیری خود را انجام دهد و نسبت به میزان دلخواهش سرعت دستگاه را تغییر دهد.
یکی از علت های تغییر سرعت ، نوع و جنس دانه نیز می باشد که هر چقدر دانه ورودی سخت تر باشد مثل هسته انار و انگور سرعت باید کم تر شود و هر چقدر دانه نرم تر باشد مثل کنجد و آفتابگردان سرعت باید بیشتر شود .

دیدگاه‌ها  
سعادتمند
سلام کاربری دستگاه های روغن گیری که تو سایتتون دارید چگونه است؟
ادمین
به نقل از سعادتمند:
سلام کاربری دستگاه های روغن گیری که تو سایتتون دارید چگونه است؟

با سلام. این دستگاه ها داری کاربری صنعتی، فروشگاهی و حتی خانگی می باشند.
soheili
دستگاه های شما را میشه شبانه روز استفاده کرد؟
admin
به نقل از soheili:
دستگاه های شما را میشه شبانه روز استفاده کرد؟

سلام. بله، قابلیت کارکرد، در 24 ساعت شبانه روز یکی از ویژگی های دستگاه روغن گیر است.
فتاحی
جنس دستگاه های شما چیه؟ توی جا به جایی خراب نمیشن؟
ادمین
به نقل از فتاحی:
جنس دستگاه های شما چیه؟ توی جا به جایی خراب نمیشن؟

دستگاه های روغن گیری بکردانه از فولادهای مقاوم با درجه سختی بالا ساخته شده اند که این موضوع امکان آسیب دیدگی هنگام جا به جایی را به حداقل رسانده است.
qolami
خیلی مطلب جالبی ممنون از اطلاعات مفیدتون
بهمنش
سلام وقت بخیر
می خواستم بدونم برای روغن گیری با استفاده از دستگاه های شما از سیال های آلی استفاده میشه؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید