نحوه محاسبه قیمت برق دستگاه های روغن گیری

ممکنه برای شما هم سوال پیش آمده باشد که اگه بیاید و یکی از دستگاه های روغن گیری، کره گیری، ارده گیر یا میوه خشک کن بکردانه را بخرید قیمت برق استفاده از این دستگاه ها چقدر برای شما تمام می شود. نگران نباشید ما در این مطلب به شما کمک می کنیم تا شما بتوانید قیمت برق مصرفی هر یک از دستگاه های بکردانه را محاسبه کنید.

نکات مهم برای محاسبه قیمت برق دستگاه های برقی

در ابتدای کار شما باید معین کنید که هر یک از دستگاه های برقی را در چه محیطی می خواهید استفاده کنید. سه انتخاب در اینجا برای شما وجود دارد. استفاده از دستگاه در خانه و منازل مسکونی، استفاده در محیط های اداری – تجاری و استفاده در منطقه صنعتی. این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که قیمت برق برای هر کدام از این محیط ها متفاوت است.
قبض برق قبلی خود را بردارید و به آن نگاه کنید. این قبض سه قسمت دارد. در قسمت سمت راست تمامی قبض ها شما مشخصات مالک را می بینید.
در قسمت وسط شما مبلغ کل دوره را می بینید که این بخش نشان می دهد شما در ماه چقدر مصرف داشته اید. پایین این قسمت شما می بینید که قیمت هر کیلو وات در هر ساعت چقدر است. که این قسمت شامل دسته بندی خواهد شد که در ادامه با این قسمت بیشتر کار داریم.
در قسمت آخر (سمت چپ قبض) شما مبلغ پرداخت ماهانه را می بینید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه روغن گیری رومیزی بکردانه و دریافت مشاوره خرید این محصول با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

محاسبه قیمت برق دستگاه های بکردانه

در بالا گفتیم که شما با اون قسمت وسط قبض برق کار دارید. خب قبض خودتون را بیارید و همراه با ما محاسبه را شروع کنید. نگران نباشید این محاسبه به سختی انتگرال یا معادله های چند مجهولی ریاضیات نیست.
برای اینکه کار راحت بشه ما با یک مثال کار را شروع می کنیم. فرض کنید در قبض شما جدول زیر ارائه شده است.

ردیف میزان مصرف برق ( کیلو وات) هزینه برق مصرفی شما 
1 0-100 110 تومان
2 100-200 115 تومان
3 200-300 120 تومان
4 300-400 130 تومان
5 400-500 150 تومان

نکته اول: توجه داشته باشید که اعداد بالا حقیقی نیستند و فقط برای راحت کردن آموزش محاسبه اعلام شده اند.
نکته دوم: هرچه مصرف شما بیشتر بشود هزینه در ساعت بیشتر خواهد شد.

خب بریم سراغ اندازه گیری برق مصرفی ماهانه شما با دستگاه های روغن گیری بکردانه.
فرض کنید دستگاه روغن گیری 65 اکو بکردانه را خریده اید. این دستگاه در هر ساعت 1500 وات مصرف برق دارد. حالا ما می خواهیم ببینیم اگه روزانه 10 ساعت از این دستگاه استفاده کنیم قبض برق ما چقدر می شود.
در ابتدا 1500 که نشان دهنده برق مصرفی دستگاه است را در ساعات مصرف روزانه خود ضرب می کنیم:

1500 * 10= 15000

عدد بدست آمده نشان می دهد که این دستگاه در 10 ساعت 15000وات برق می کشد. که این 15000 وات برابر با 15 کیلو وات است. حالا باید ببینید این عدد در کدام قسمت جدول بالا قرار دارد. 15 بین 0 تا 100 است پس متوجه می شویم برای هر ساعت باید 110 تومن پرداخت کنیم. در نتیجه باید وات مصرفی  را در 110 ضرب کنید که می شود 1650 تومن.

15*110=1650 تومان

این عدد نشان می دهد اگر شما 10 ساعت از این دستگاه کار بکشید روزانه باید 1650 تومان پرداخت کنید. اما چون هر چه مصرف ماهانه شما بیشتر بشود هزینه شما نیز بیشتر خواهد شد می خواهیم هزینه برق شما برای سر ماه را حساب کنیم.
برای مثال شما می خواهید در یک ماه 30 روزه هر روز 10 ساعت با دستگاه خود، کار کنید.
پس 15 کیلو وات را در 30 ضرب می کنیم، عدد 450 را بدست خواهیم آورد. 450 وات در هر ماه مصرف روغن گیری 65 اکو می شود.

حالا در جدول ابتدا می بینیم که 450 در کجا قرار دارد. در این قسمت باید 450 را در 150 ضرب کنید که عدد 67500 بدست می آید. پس شما ماهیانه باید مبلغ 67500 تومان را برای استفاده از این دستگاه پرداخت کنید.
نکته مهم: یادتان نرود که برای محاسبه مبلغ برق دستگاه در ماه، حتما این مصرف روزانه خود را در تعداد روزهای ماه ضرب کنید تا عدد درست بدست بیاید.
باز هم اشاره می کنم که تمام اعدادی که ما برای شما آورده ایم غیر حقیقی هستند برای بدست آوردن قبض دقیق باید از اعدادی که در قبض خودتان آمده استفاده کنید.

شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات در مورد دستگاه روغن گیری خانگی کوچک به سایت بکردانه مراجعه نمایید و یا با کارشناسان مجرب این گروه تولیدی تماس بگیرید.

 

 

دیدگاه‌ها  
mehrdad
وای چه جالب من با این روشی که گفتید قیمت برق را حساب کردم درست همین در اومد.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید