روغن گیری با چرخ گوشت

فرایند روغن گیری دانه‌ها و گیاهان دارویی از دیرباز مورد توجه مردم بوده است. این کار ابتدا با چرخ‌های عصاری انجام می‌شد که کم‌کم با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات مدرن روغن کشی جای آن‌ها را گرفتند. این دستگاه‌ها قادرند تمام دانه‌ها را بدون از بین بردن ارزش غذایی و ویتامین‌های موجود به شکل روغن دربیاورند. قبل از اختراع دستگاه‌های مخصوص روغن گیری، افراد در خانه از چرخ گوشت برای استخراج عصاره دانه‌ها استفاده می‌کردند. البته، کماکان برخی از افراد از این دستگاه‌ها برای این کار استفاده می‌کنند که خیلی نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. چراکه، چرخ‌ گوشت‌ها قادر به تفکیک تفاله‌ها از روغن به دست آمده نیستند. همین امر موجب می‌شود تا روغن استخراج شده طعمی تلخ داشته باشد. بنابراین، توصیه می‌شود با خرید دستگاه مخصوص روغن کشی خانگی یا صنعتی اقدام به این کار کنید. در ادامه توضیحاتی در مورد این دستگاه‌ها رابه شما ارائه می‌کنیم.

آشنایی با دستگاه‌های روغن کشی مدرن به جای استفاده از چرخ گوشت برای روغن گیری

این دستگاه‌ها از لحاظ ظاهری دقیقا شبیه به چرخ گوشت و آب میوه گیری‌ها هستند. با این تفاوت که برای روغن کشی طراحی شده و دارای پنل‌های الکتریکی برای تنظیم دما و مجهز به ترموستات هستند. این دو ابزار باعث می‌شوند تا فرایند روغن گیری به طور استاندارد پیش برود؛ به گونه‌ای که پنل‌های الکتریکی با تنظیم دمای دستگاه از سوختن آن‌ها جلوگیری می‌کنند. ترموستات نیز بلافاصله با اتمام فرایند روغن گیری، دستگاه را خاموش می‌کند. این امر موجب شده است تا دیگر نیازی به حضور نیروی انسانی هنگام روغن گیری نباشد. در مدل‌های ایرانی موجود در بازار دستگاه های روغن گیری بکردانه نسبت به قیمت و عملکرد خود دارای کیفیتی بالا می باشند و چیزی از دستگاه‌ها خارجی کم ندارند.

انواع دستگاه‌ها:

دستگاه‌ های و ماشین آلات امروزه در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام برای کاربردهای مختلف طراحی شده‌اند.

دستگاه کره گیر و ارده گیر: این دستگاه امکان تولید انواع ارده و کره از دانه‌های پسته، فندق، بادام زمینی، نارگیل و غیره را فراهم می‌کند. در این دستگاه یک سنگ مخصوص وجود دارد که باعث می‌شود محصولات به طور نرم و یکنواخت روغن گیری شوند. این دستگاه به منظور حفظ کیفیت ارده و کره در دورهای کم اقدام به عصاره گیری می‌کند که این امر کمی مدت زمان استخراج را طولانی می‌کند.

دستگاه روغن گیری گیاهان دارویی: این دستگاه همانطور که از نامش پیداست برای روغن گیری از گیاهان دارویی طراحی شده است. دستگاه روغن گیری گیاهان دارویی با استخراج عصاره انواع دانه‌های طبیعی نظیر دانه سیاه، دانه انار، رازیانه، دانه‌های گیاهان دارویی و غیره تحولی عظیم در عرصه داروهای گیاهی بپا کرده است.  

دستگاه روغن گیری انواع دانه: این دستگاه مخصوص روغن گیری از دانه‌های مختلف روغنی می‌باشد. معمولا، دانه‌های درشت مانند دانه زیتون توسط این دستگاه‌ها عصاره گیری می‌شوند. شکل ظاهری این دستگاه کاملا شبیه به چرخ گوشت بوده و همین امر موجب شده است تا بسیاری نام آن را به چرخ گوشت روغن گیری تغییر دهند. چرخ گوشت‌های روغن گیری به دو روش پرسینگ سرد و پرسینگ گرم دانه‌ها را روغن گیری می‌کنند. معمولا، روغن گیری به روش پرسینگ سرد از لحاظ علمی معتبرتر است. چراکه در این روش خبری از سوختن روغن‌ها و در نتیجه از بین رفتن خاصیت آن‌ها نیست. در روش پرسینگ گرم به دلیل حرارت بالای دستگاه مقداری از دانه‌ها می‌سوزند که این امر می‌تواند سلامت مصرف کنندگان را به خطر بیاندازد.

روغن گیری انواع دانه

قیمت دستگاه‌های روغن گیری بر اساس قدرت بدنه، قدرت موتور، ظرفیت مخزن، میزان سوخت مصرفی، نوع دستگاه(خانگی یا صنعتی) و شرکت سازنده آن تعیین می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاع دقیق از قیمت‌ها به قسمت فروش مراجعه کرده و یا با واحد پشتیبانی سایت تماس حاصل کنید.

توصیه می‌شود در هنگام خرید به تمامی نکات ایمنی و کیفیت دستگاه توجه کنید تا با توجه به نوع نیاز خود مناسب‌ترین نوع آن را خریداری کنید. برای این کار می‌توانید از کارشناسان باتجربه در مجموعه بکردانه مشورت بگیرید.

دیدگاه‌ها  
کرامتیان
سلام. روغنی که با چرخ گوشت بگیریم را میشه فروخت؟
ادمین
به نقل از کرامتیان:
سلام. روغنی که با چرخ گوشت بگیریم را میشه فروخت؟

با سلام. همانطور که در متن گفتیم روغنی که با چرخ گوشت تهیه می شود طعمی تلخ دارد و به کیفیت روغن های گرفته شده با استفاده از دستگاه های روغن گیری نخواهد بود. چنین روغنی طرفداران زیادی ندارد و به خوبی به فروش نخواهد رسید.
مینا
اگر با چرخ گوشت روغن بگیرم. ممکنه چرخ گوشتم خراب بشه؟
ادمین
به نقل از مینا:
اگر با چرخ گوشت روغن بگیرم. ممکنه چرخ گوشتم خراب بشه؟

سلام. تمام وسایل برقی عمر مفیدی دارند و استفاده بیش از حد از آن ها باعث کاهش عمر آن ها می شود مخصوصا وقتی که این دستگاه ها برای روغنگیری طراحی نشده. اگر بخواهید بیش از حد از چرخ گوشت خود برای روغن گیری کار بکشید. احتمال خرابی بالا میره.
زارعی
میگم میشه نحوه روغنگیری با چرخ گوشت را یاد بدید؟
ادمین
به نقل از زارعی:
میگم میشه نحوه روغنگیری با چرخ گوشت را یاد بدید؟

سلام. بله ما سعی خودمان را می کنیم تا آموزش روغن گیری با چرخ گوشت را در اسرع وقت برای شما قرار بدهیم.
سوگل
میتونم با چرخگوشت روغن کنجد بگیرم؟ یعنی چندبار کنجدارو چرخ کنم بعد از توری رد کنم؟
ادمین
به نقل از سوگل:
میتونم با چرخگوشت روغن کنجد بگیرم؟ یعنی چندبار کنجدارو چرخ کنم بعد از توری رد کنم؟

با سلام همانطور که در متن هم به این موضوع اشاره شده است که " چرخ‌ گوشت‌ها قادر به تفکیک تفاله‌ها از روغن به دست آمده نیستند" بنابراین روغن استخراج شده ممکن است کمی تلخ باشد. به شما توصیه میکنم اگر برای مصارف روزانه نیاز به این روغن دارید از دستگاه های روغ گیری خانگی استفاده نمایید.
روغن زیبا
دستگاه خانگی تون روزانه چه مقدار روغن تولید می کند؟
admin
به نقل از روغن زیبا:
دستگاه خانگی تون روزانه چه مقدار روغن تولید می کند؟

سلام. بیشتر مشتریان برای روغن گیری خانگی دستگاه 25، 32 و یا 45 را انتخاب می کنند. هر کدام از این دستگاه ها تولید روزانه متفاوتی دارند که می توانید در توضیحات هر محصول این اطلاعات را مشاهده کنید.
behnaz
وای من یه بار سعی کردم با چرخ گوشتم روغن بگیرم خیلی کار اشتباهی بود هنوز که هنوزه حس میکنم چربی تو وجودش مونده :|
ادمین
به نقل از behnaz:
وای من یه بار سعی کردم با چرخ گوشتم روغن بگیرم خیلی کار اشتباهی بود هنوز که هنوزه حس میکنم چربی تو وجودش مونده :|

ممنون بهناز خانم از اینکه تجربه خودتون را با ما به اشتراک گذاشتید.
گرجی
سلام من بین دستگاهاتون برای راه اندازی شغل خانگی موندم. کدوم انتخاب بهتریه؟
ادمین
به نقل از گرجی:
سلام من بین دستگاهاتون برای راه اندازی شغل خانگی موندم. کدوم انتخاب بهتریه؟

با سلام برای دریافت راهنمایی با پشتیبانی بکردانه تماس بگیرید و پس از صحبت با آن ها در خصوص انتخاب دستگاه اقدام کنید.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید