کاربرد اینورتر در دستگاه های بکردانه

در این مقاله از بکردانه در مورد این که اینورتر چیست و چه کاربردی دارد، صحبت خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات در این زمینه با این مقاله از بکردانه همراه باشید. برای تهیه و اطلاع از مشخصات انواع دستگاه های بکردانه از جمله قیمت دستگاه روغن گیری، قیمت دستگاه کره گیری، قیمت دستگاه ارده گیری و .... به بخش محصولات سایت بکردانه مراجعه نمایید.
اینورتر از نظر لغوی به معنای مبدل است. در حقیقت اینورتر با دارا بودن قابلیت تبدیل فرکانس و سطح ولتاژ ورودی به دستگاه توسط تقویت کننده به سطح ولتاژ و فرکانس مورد نظر، دارای کاربرد فراوانی در دستگاه های صنعتی می باشد. با برق AC تولید شده توسط اینورترها می توان مدل های مختلف موتور های AC نوع سه فاز را راه اندازی نمود.

بخش های مختلف اینوتر در دستگاه های بکردانه

اینورترها از دو بخش اصلی تشکیل شده اند که عبارتند از:

  •  نمایشگر: در نمایشگر اینورتر می توان سرعت چرخش موتور دستگاه را مشاهده نمود.
  • ولوم: ابزاری برای تنظیم سرعت چرخش موتور که با استفاده از آن می توان سرعت موتور را کم یا زیاد کرد.

بخش های مختلف اینوتر در دستگاه های بکردانه

دلایل استفاده از اینوتر در دستگاه های بکردانه

از عواملی که باعث شده متخصصان گروه تولیدی بکردانه از اینورتر در دستگاه های خود استفاده نمایند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • جلوگیری از اعمال فشار بیش از حد مجاز به موتور دستگاه
  • قطع برق بصورت خودکار در زمانی که موتور دستگاه تحت فشار است و پیشگیری از آسیب به موتور و سوختن دستگاه.
  • اکثر موتورهای صنعتی با برق سه فاز کار می کنند که این مورد به عنوان محدودیت استفاده از دستگاه های بکردانه در مکان های مختلف می باشد. متخصصان گروه تولیدی بکردانه با تعبیه اینورتر بر روی دستگاه های تولید شده، امکان تبدیل برق سه فاز به تک فاز را فراهم نموده اند تا بتوان به راحتی این دستگاه ها را در هر جایی به برق وصل کرد و امکان کار کردن دستگاه وجود داشته باشد. با مطالعه مقاله قطعات دستگاه کره گیر می توانید کاربرد اینوتر در این دستگاه بکردانه را بررسی کنید.

در ادامه می توانید توضیحات ارائه شده توسط کارشناس بکردانه در مورد اینورتر را مشاهده نمایید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید