سیاه دانه و عسل برای لاغری

سیاه دانه و عسل برای لاغری از ترکیباتی است که در علم طب سنتی به آن بسیار اشاره شده است. همان‌طور که می‌دانید در طب سنتی برای حل مشکلات بدن و درمان بیماری‌ها ابتدا به شرایط بدنی هر شخص توجه می‌شود و سپس با در نظر گرفتن این شرایط دارو‌ها و مواد گیاهی مناسب تجویز می‌گردد. بر اساس نظرات عالمان طب سنتی، چنین برداشت می‌شود که افرادی که از اضافه وزن و یا چاقی رنج می‌برند رطوبت بدن آن‌ها زیاد شده است و بدیهیست که برای از بین بردن مشکلات چنین افرادی باید از مواد و دارو‌هایی استفاده شود که اصطلاحاً طبع گرم و خشک دارند. با این حساب مواد خوراکی که طبعی گرم و خشک دارند می‌توانند در بدن فعل و انفعلاتی انجام داده و نهایتاً این رطوبت را کاهش بدهند. یکی از این مواد که دارای طبعی گرم و خشک است، سیاه دانه می‌باشد. در علم طب سنتی سیاه دانه دارای درجه ۳ در گرمی می‌باشد به همین دلیل ممکن است مصرف آن به تنهایی در بدن باعث بروز مشکلاتی شود. برای حل این موضوع، پیشنهاد می‌شود که سیاه دانه را با ماده‌ای معتدل مانند عسل مصرف کرد. عسل طبیعی هیچ ضرری برای بدن ندارد ولیکن توجه داشته باشید که سیاه دانه و عسل برای لاغری زمانی نتیجه می‌دهد که حتماً عسل طبیعی باشد.

سیاه دانه و عسل برای لاغری

خواص سیاه دانه برای لاغری

خواص سیاه دانه برای لاغری از مواردی است که اگر طرفدار طب سنتی و استفاده از مواد ارگانیک باشید نتیجه بسیاری مثبتی خواهد داشت. خواص سیاه دانه برای لاغری از این جهت مورد توجه قرار گرفته است که این ماده مفید، بدون هیچ فرآوری و یا فرآیند‌های شیمیایی در بازار موجود می‌باشد و بر عکس بسیاری از دارو‌های لاغری که هر روزه شاهد تبلیغات گسترده آن در رسانه‌ها هستیم، آثار بدی بر سلامتی ما نخواهد داشت. اگر درباره دارو‌ها و خوراکی‌های موجود برای لاغری، مطالعه‌ای انجام داده باشید، متوجه شده‌اید که این مواد، بر قسمت‌های مختلفی از بدن تأثیر می‌گذارند و معمولاً با کم کردن اشتها یا دفع یکباره چربی، باعث لاغری می‌شوند. برای مثال برخی از این دارو‌های لاغری، حتی با ترکیبات گیاهی ساخته می‌شوند و این فاکتور به تنهایی نمی‌تواند ضامن مفید و یا بی ضرر بودن عوارض جانبی آن‌ها باشد. کما اینکه در بین گیاهان مواد سمی هم وجود دارند که حتی ممکن است باعث مرگ شوند. خلاصه وقتی داروی لاغری استفاده می‌شود یکی از قسمت‌های مهم بدن مانند غدد هیپوتالاموس و تیرویید درگیر می‌شوند و به این ترتیب به کاهش اشتها کمک می کنند. صد در صد این دست کاری غدد،عوارض جبران ناپذیری خواهد داشت. از خواص سیاه دانه برای لاغری این است که بدون دست کاری و صدمه زدن به بدن به لاغری کمک می‌کند.

خواص سیاه دانه برای لاغری

خواص سیاه دانه برای لاغری شکم

خواص سیاه دانه برای لاغری شکم در بسیاری از موارد ثابت شده است. معمولاً چاقی یا اضافه وزن وقتی مورد توجه قرار می‌گیرد که ظاهر و زیبایی فرد یا سلامتی او را تحت تأثیر قرار داده باشد. به‌خصوص اگر چاقی در اطراف شکم و به صورت موضعی باشد در اعتماد به نفس اشخاص مؤثر است. دو فاکتور مهم برای کاهش وزن و زیبا شدن شکل بدن مؤثر هستند اول تغذیه سالم و دوم ورزش. با پیگیری کردن یک رژیم غذایی سالم می‌توانید سلامت و زیبایی اندام خود را تضمین کنید البته توجه داشته باشید که این رژیم غذایی باید به یک عادت همیشگی تبدیل شود. گاهی اوقات افراد تصمیم می‌گیرند که برای کاهش وزن از رژیم‌های غذایی سخت ولی موقت استفاده کنند احتمالاً در این مدت، وزن آن‌ها تا میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند ولی قطعاً با برگشت به عادات غذایی گذشته اضافه وزن بیشتری را تجربه خواهند کرد. می‌توانید از مواد گیاهی سالم هم برای کاهش وزن استفاده کند و در این میان از خواص سیاه دانه برای لاغری شکم، غافل نشوید. برای بهره بردن از خواص سیاه دانه برای لاغری شکم می‌توانید این ماده غذایی را در یکی از وعده‌های روزانه خود قرار بدهید.

معجون لاغری سیاه دانه

معجون لاغری سیاه دانه توسط بسیاری از متخصصان طب سنتی پیشنهاد می‌شود. توجه داشته باشید که سیاه دانه دارای طبعی به شدت گرم و خشک است برای همین زیاده روی در مصرف آن مانند هر ماده دیگری می‌تواند تأثیر منفی بر بدن شما داشته باشد. پس بهتر است قبل از شروع استفاده از سیاه دانه با یک متخصص طب سنتی مشاوره داشته باشید. برای خنثی یا معتدل کردن طبع سیاه دانه از معجون لاغری سیاه دانه استفاده می‌شود. معجون لاغری سیاه دانه معمولاً ترکیبی از سیاه دانه و مواد دیگر طبیعی است برای مثال سیاه دانه، آب ولرم و عسل یک معجون مؤثر در لاغری می باشد که تأثیرات مثبت آن ثابت شده است. اگر قصد له کردن دانه های سخت را دارید می توانید از دستگاه آسیاب دانه های سخت استفاده کنید.

لاغری با سیاه دانه در هفت روز

لاغری با سیاه دانه در هفت روز، شاید این عنوان را در بین برخی از مقاله‌های مربوط به سلامتی و لاغری شنیده باشید. سیاه دانه می‌تواند به شما کمک کند که کاهش وزن پیدا کنید ولی توجه داشته باشید که هر ماده طبیعی و مفیدی، به خودی خود نمی‌تواند در رابطه با چاقی، اثری مانند معجزه داشته باشید. اگر مایل هستید در حدی معقول به مدت یک هفته یا کمی بیشتر، مقداری از چربی‌های اطراف شکم خود را کاهش دهید می‌توانید به لاغری با سیاه دانه امیدوار باشید. کافی است که برای مدت یک هفته تا دو هفته از ترکیب سیاه دانه و عسل استفاده کنید و یا در وعده‌های غذایی که در آن برنج وجود دارد از سیاه دانه پودر شده استفاده کنید. باز هم تأکید می‌کنیم لاغری با سیاه دانه در هفت روز تنها می‌تواند به کوچک شدن شکم شما یا کاهش مقدار کمی وزن کمک کند.

سیاه دانه و لاغری شکم

سیاه دانه و لاغری شکم به رژیم غذایی اشاره دارد که با گنجاندن مقدار سیاه دانه به رژیم غذایی در طولانی مدت می‌توان چربی‌های اطراف شکم را کاهش داد. سیاه دانه، ماده‌ای کمی تلخ است که مصرف آن معمولاً با خوراکی‌های دیگر پیشنهاد می‌شود. برای مثال می‌توانید سیاه دانه را پودر کرده و روی برنج پخته که در وعده‌های ناهار و شام مصرف می‌کنید، اضافه نمایید. همچنین موضوع سیاه دانه و لاغری شکم توسط بسیاری از متخصصان طب سنتی در مطالب و مقالات مختلف، مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه این تحقیقات مشخص شده است که استفاده معقول و به جا از سیاه دانه در طولانی مدت بر لاغری شکم تأثیر دارد.

لاغری موضعی با روغن سیاه دانه

لاغری موضعی با روغن سیاه دانه به دو صورت ممکن است. همان‌طور که در ابتدای مطلب هم ذکر کردیم، سیاه دانه دارای طبعی گرم و خشک است که بر همین اساس می‌تواند رطوبت اضافی بدن را جذب نماید. از طرفی از نظر علم طب سنتی، وجود رطوبت در بدن، عامل مهمی بر افزایش وزن و چاقی است. پس با استفاده از روغن سیاه دانه به صورت خوراکی و یا استفاده از آن بر موضع‌ چاقی، باعث کاهش چربی خواهد شد. برای لاغری موضعی با روغن سیاه دانه اگر چاقی موضعی در قسمت شکم باشد می‌توانید با اضافه کردن چند قطره روغن سیاه دانه با ماست، این چربی را از بین ببرید. همچنین برای لاغری موضعی با روغن سیاه دانه می‌توانید قسمت مورد نظر را با این روغن ماساژ دهید. بهتر است هر هفته ۳ یا ۴ روز این کار را انجام دهید.

 

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری به این صورت است که ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید با استفاده از از ماساژ لاغر شوید یا روغن سیاه دانه را به صورت خوراکی مصرف کنید. در هر دو مورد روغن سیاه دانه تأثیر مثبتی برای کاهش چربی خواهد داشت. روغن سیاه دانه دارای مزه‌ای تلخ است که بهتر است این ماده را به تنهایی استفاده نکنید. می‌توانید روغن سیاه دانه را به اندازه ۳ یا ۴ قطره به ماست اضافه کنید و در طول روز دو بار در وعده‌های ناهار و شام میل نمایید. همچنین طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری اگر قرار باشد به وسیله ماساژ این کار را انجام دهید بهتر است که روغن سیاه دانه را هر هفته ۳ یا ۴ بار بر موضع مورد نظر ماساژ دهید. این کار را با حوصله انجام دهید تا روغن به بافت چربی نفوذ کند.

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری

سیاه دانه و عسل برای لاغری

سیاه دانه و عسل برای لاغری ترکیب موثری است که تا به حال تأثیر مثبت خود را ثابت کرده است. حتماً برای درست کردن این ترکیب از عسل طبیعی استفاده کنید زیرا سیاه دانه و عسل برای لاغری زمانی نتیجه می‌دهند که مواد کاملاً ارگانیک باشند در غیر اینصورت خود عسل غیر طبیعی باعث اضافه وزن و بوجود آمدن مشکلات دیابت یا افزایش کلسترول خواهد شد. سیاه دانه و عسل برای لاغری را می‌توانید در وعده صبحانه قرار دهید. توجه داشته باشید که تنها یک یا دو قاشق مربا خوری از این ترکیب کافی است و نیاز نیست که زیاده روی کنید.

برای آسیاب سیاه دانه از دستگاه آسیاب گروه بکردانه می توان استفاده نمود.جهت مشاهده دستگاه روغن گیری به محصولات بکردانه مراجعه نمایید.

لاغری هفت روزه با سیاه دانه

بسیاری از کسانی که استفاده از سیاهدانه را به عنوان یکی از راه های لاغری پیشنهاد می دهند  بر این عقیده اند که این ماده برای لاغر شدن دور کمر کاربرد دارد. در تحقیقات انجام شده اثبات گردیده روغن سیاهدانه سطح انسولین را در بدن کنترل می کند و میزان اشتها در فرد استفاده کننده را تنظیم می کند.همچنین روغن سیاهدانه با کاهش التهابات در بدن باعث کاهش وزن می شود. روغن سیاهدانه به صورت ژل و مکمل مایع و روغن برای لاغری استفاده می شود. روغن سیاهدانه به دلیل وجود فیبر بالا اشتها را کم کرده و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد  که این روال باعث کنترل میزان چربی ها شکمی می شود. در اوایل استفاده از سیاهدانه و حتی در هفت روز اول با توجه به اثرات این داروی گیاهی بر بدن می توانید نتیجه استفاده از آن را مشاهده نمایید البته بهتر است استفاده از داروهای گیاهی همچون سیاهدانه همراه با ورزش باشد تا نتیجه بهتری کسب کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید