تاثیر خاک در دستگاه روغن گیری

یکی از دلایل خراب شدن دستگاه های روغن گیری، وجود خاک در دانه هایی است که با استفاده از دستگاه، روغن گیری می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عمر مفید دستگاه روغن گیری به مقاله عمر مفید دستگاه روغن گیری به چه عواملی بستگی دارد در بخش مقالات بکردانه مراجعه کنید.

خاک در دانه های روغنی

برخی از افراد برای کاهش هزینه های تولید روغن و در مقابل افزایش سود خود، اقدام به تهیه مواد اولیه با کیفیت پایین می کنند. یکی از ویژگی های مواد اولیه نامرغوب می تواند تمیز نبودن و پاک نشده بودن دانه های روغنی باشد به عنوان مثال ان افراد برای تهیه روغن کنجد، از کنجد تک بوجار استفاده می کنند که دارای خاک بسیاری است. با ریختن مواد اولیه نامرغوب در داخل دستگاه، خاک مخلوط شده با دانه ها، وارد قسمت های مختلف دستگاه شده و همانند سیلیس عمل می کند. وجود خاک در دانه ها باعث ایجاد حالت خورندگی شده و به ماردون و توپی دستگاه آسیب می رساند.

خاک در دانه های روغنی

پیشگیری از تاثیرات خاک بر دستگاه روغن گیری

اگر میزان خاک در دانه های روغنی زیاد باشد، سریعا حالت خورندگی ایجاد می کند و به قسمت های مختلف دستگاه روغن گیری از جمله توپی و ماردون آسیب می زند. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که همیشه از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت برای تولید انواع روغن استفاده کنید. در صورت مراقبت از دستگاه روغن گیری و استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و بدون خاک برای روغن گیری، دستگاه روغن گیری شما به راحتی 2 تا 3 سال بدون نیاز به هیچ گونه سرویس و تعمیر کار می کند.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه روغن گیری با کارشناسان مجرب بکردانه در ارتباط باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید