روغن سیاهدانه (ملکه روغن ها)

سیاهدانه چیست ؟؟

سیاهدانه گیاه علفی یکساله ایست که با نام های متعددی در سراسر دنیا شناخته شده است.این دانه ی روغنی جنبه های مصرفی زیادی دارد و به همین علت طرفداران زیادی نیز هم در ایران و هم در سراسر دنیا دارد. جهت اطلاع از دستگاه های روغن گیری انواع دانه های گیاهی با کارشناسان بکردانه در تماس باشید).

تاثیرات و فواید این دانه سبب شده است که روغن این دانه برای بسیاری از بیماری ها و مشکلات جسمانی بسیار مفید باشد. برای تهیه روغن سیاه دانه میتوانید از دستگاه روغن کشی سیاه دانه استفاده کنید. در این بخش چندین نمونه از موارد کاربردی روغن سیاه دانه بحث می  کنیم. 

siyahdane




سخنان بزرگوار ائمه درباره ی سیاهدانه

 پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرمود: “ما من داء إلا فی الحبه السوداء منه شفاء إلا السام” یعنی هیچ بیماری نیست مگر شفای آن در سیاه دانه است جز مرگ.

امام رضا عليه السلام درباره خواص اعجاب انگيز سياه دانه مي فرمايد: در سیاهدانه برکت است. در چهل چیز خداوند برکت قرار داده ازحبوبات و جمادات هم سیاهدانه را بر گزیده است.

جلوگیری از یبوست و درمان پروستات

 -روغن سیاه دانه از یبوست جلوگیری می کند و سنگ های ادراری و سوزش ادرار را رفع میکند . روغن سیاه دانه درمان کننده بزرگی پروستات است . سردمزاجان حدودا هشت گرم و گرم مزاج ها دو گرم در روز مصرف کنند .
 

راه حلی مناسب برای لک های صورت

-ماساژ صورت با روغن سیاه دانه به درمان لک های صورت کمک فراوانی می کند.پس از پاکسازی و لایه برداری پوست توصیه می شود از این روغن استفاده کنید.

کمک به درمان بیماری های قلبی

- مصرف سیاه دانه با کاهش چربی و کلسترول بالای خون و کاهش فشار خون بالا برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی مفید می باشد.

روشی  مفید برای کبد چرب

-مطالعات نشان داده که مصرف سیاه دانه برای درمان کبد چرب، سیروز کبد و نارسایی کبد بسیار مفید می باشد.


black cumin3

مواد معدنی سیاهدانه

- سیاه دانه دارای  ترکیباتی مانند زینک، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سلنیوم و همچنین ویتامین های B1، B2، B3 ،B9 و C و E می باشد.

نام های مختلف این روغن

- روغن سیاهدانه را به نام هایی دیگر مثل : روغن دانه‌ی زیره‌ی سیاه، روغن کالونجی، روغن دانه‌ی گیاه نایجلا، هاباتوس سوتا روغن دانه‌های پیاز سیاه،  میشناسند

راه حلی مناسب برای جلوگیری از حساسیت ها و آلرژی ها

 - عفونت سینوسی و آلرژی‌ها در واقع بر  اثر وجود ضعف در دستگاه ایمنی ایجاد می‌شوند. استفاده از روغن سیاه دانه فرایند بهبودی عفونت سینوسی و آلرژی‌ها را از طریق تقویت دستگاه ایمنی بدن‌تان سرعت می‌بخشد.

 درمان قارچ های پوستی

 -یکی از روش های مناسب و مفید جهت درمان قارچ های پوستی استفاده از روغن سیاهدانه می باشد .

 به دلیل تحریک و حملات باکتری های آسیب پذیر ، غفونت های قارچی بوجود می آید که باعث بیماری های همچون خا

رش های پوستی و بیماری هایی از این قبیل می باشد .

کمک به درمان افراد دیابتی

  -افرادی که مبتلا به بیماری دیابت نوع ۱ و نوع ۲هستند میتوانند با استفاده از مصرف روزانه 2 گرم از این روغن به کاهش مقاومت به انسولین، کاهش گلوکز ناشتا، و کاهش هموگلوبین گلیکوزیله کمک کند.

siyahdane 1

مناسب برای افرادی چاق

 -  بیشتر کسانی که چاق هستند و قصد لاغر شدن را دارند و یا به اصطلاح میخواهند رژیم بگیرند تمام روغن های داخل غذای خود را حذف میکنند اما توجه داشته باشید که این مورد در باره ی روغن سیاهدانه صدق نمیکند.مواد شیمیایی گیاهی موجود در روغن سیاه دانه دارای اثرات ضد چاقی هستند. خواص ضد التهابی روغن سیاه دانه به کاهش وزن و درمان چاقی کمک می‌کنند. به علاوه، استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش اشتها، دفع سموم از بدن، تنظیم سطوح گلوکز خون، و تنظیم تری‌گلیسرید می‌شود.استفاده از سیاه دانه برای لاغری بسیار مفید است. 

 مناسب برای جلوگیری از اضطراب

 -  این روغن دارای قابلیت ثابت کردن خلق‌وخو و وضعیت روانی و اخلاقی است. استفاده از این روغن می‌تواند به کاهش اضطراب و افزایش قدرت شناختی در انسان کمک کند.  تیموکینون موجود در روغن سیاه دانه حاوی خواص ضد اضطرابی و ضد افسردگی است؛ از این رو، جای تعجب نیست که از روغن سیاه دانه به صورت گسترده برای درمان اضطراب استفاده می‌شود.

درمان سرگیجه درد گوش

 - به مدت یازده روز  یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، میل کنید. این کار باعث رفع سرگیجه و درد گوش می شود. 

 مناسب برای افرادی که شیمی درمانی کرده اند

 - یکی از خواص  مهم سیاه دانه و عصاره به دست آمده از آن می توان به  کاهش عوارض ناشی از مصرف داروهای شیمیایی و مدرن اشاره کرد که امروزه برای درمان بیماری های سخت و مزمن همچون سرطان مورد استفاده قرار می گیرد.دانه های سیاه دانه و روغن گرفته شده از آن به دلیل خواص درمانیویژه ای که دارد از جمله بهترین داروهای گیاهی و طبیعی برای بیمارانی محسوب می شود که به دلیل شیمی درمانی یا مصرف داروهای شیمیایی دچار نارسایی و اختلال در عملکرد کلیه ها شده اند. با مصرف روغن سیاه دانه می توان مانع از دفع پروتئین از ادرار شد و تا حد زیادی کراتین موجود در خون راکنترل و مهار کرد. از این رو افرادی که در معرض شیمی درمانی قرار دارند، می توانند با مشاوره با درمانگر طب سنتی و مصرف سیاه دانه بخشی از عوارض جانبی شیمی درمانی را بر کلیه های شان کنترل کنند.


    siyahdane asal

موارد معجزه آسای ترکیب سیاهدانه و عسل


در صورت بروز کیست تخمدان

-هر شب قبل از خواب ترکیب سه واحد عسل با یک واحد سیاهدانه نیم کوب به میزان یک قاشق مرباخوری میل شود.خواص روغن سیاه دانه برای رحم بسیار زیاد هستند. شما میتوانید با استفاده از لینک ارائه شده بیشتر در این مورد اطلاعات کسب کنید. 

عقب انداختن دوره قاعدگی

  - روزی یک قاشق صبح و یک قاشق ظهر سیاهدانه و عسل میل کنید.

 درمان پرولاکتین بالا

-پودر سیاهدانه ۱۰۰ گرم را با ۴۰۰ گرم عسل مخلوط کنید و هر ۸ ساعت یک قاشق غذاخوری از آن میل کنید


درمان سنگ کلیه و مثانه

 - از خاصیت سیاه دانه برای سنگ کلیه هر چه بگوییم کم گفته ایم. شما میتوانید سیاهدانه و عسل یا همان دوسین را روزی چند قاشق چای خوری میل کنید. 


درمان جوش‌های سفید، زیرپوستی و بدون التهاب

- معجون دوسین را به جوش‌ها بمالید.

 
نشاط بیشتر در صبحگاهان

 - به چایتان چند قطره روغن سیاهدانه، کمی عسل و چند پر نعنا اضافه کنید.


رفع دردهای دوران قاعدگی

- هر شب یک قاشق مربا خوری از مخلوط پودر سیاهدانه، عسل، رازیانه و بومادران مصرف کنید.


اگر تریگلیسیرید و کلسترول بالا دارید

 - به ترکیب سیاهدانه و عسل نیم واحد سرکه طبیعی اضافه کنید و نوش جان کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید