خواص میوه خشک برای کودکان

 

میوه ها گونه های مختلفی دارند که هر کدام برای سلامتی بدن به نوبه خود مفید هستند، این میوه ها چون در تمام فصول سال یافت نمی‌شوند همواره خشک می‌شوند تا همیشه در دسترس شما باشند و آنها را در اختیار کودکان خود قرار بدهید، میوه خشک تمام املاح میوه تازه را در خود جای داده است به همین دلیل برای کودکان خواص بسیار زیادی خواهد داشت. خواص میوه خشک برای کودکان زیاد است به همین دلیل مصرف آن برای همه به خصوص کودکان در حال رشد توصیه شده است.

ناگفته نماند که میوه خشک برای کودکان مناسب و مفید است، زیرا سلامت جسمی آنها را تضمین خواهد کرد. میوه ها چون اصولی و بهداشتی و با روش سنتی خشک می‌شوند می‌توانند املاح مورد نیاز بدن کودکان را به راحتی در اختیار آنان قرار بدهند. ناگفته نماند که آشنایی با خواص این محصول همواره باعث شده تا بتوان به مصرف بیشتر این محصول مقوی روی آورد و با اطمینان آن را مورد استفاده قرار داد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه میوه خشک کن با کارشناسان بکردانه تماس بگیرید. 

مصرف میوه خشک از چه سنی برای کودکان توصیه می‌شود؟

بسیاری از میوه ها را می‌توان به راحتی خشک نمود و در طول روز به راحتی مورد استفاده قرار داد، ناگفته نماند که کودکان در یک رده سنی مشخص می‌توانند به راحتی آنها را مصرف کنند و تقویت شوند. بدانید که پزشکان توصیه کرده اند که پس از یک سالگی که کودک تا حدودی دندان دارد می‌تواند به خوبی میوه ها را بجود و ببلعد می‌توان به کودک میوه خشک داد، لازم به ذکر است که در این سن باید به کودک کمک کرد تا تکه کوچک از میوه بردارد و آن را به خوبی بود و دچار خفگی نشود.

این میوه را می‌توان با روش های مختلفی به کودکان داد، اگر سن آنها کم یعنی زیر دو سال هستند باید میوه را به تکه کوچک تقسیم کرد، یا میوه را کمی خیس نمود تا بافت نرم تری پیدا کند و اگر بیش از دو سال دارد می‌توان آن را به دست کودک داد تا به آرامی آن را مصرف کند. با توجه به سن توصیه شده توسط پزشکان و دادن میوه به کودکان می‌توان رسد آنها را بهتر نمود تا تقویت شوند.

مصرف میوه خشک چه فایده ای برای کودکان دارد؟

مصرف میوه خشک چه فایده ای برای کودکان دارد؟

همان گونه که در بالا هم به آن اشاره کردیم میوه خشک شده تمام املاح و مواد مغذی موجود در میوه تازه را در خود جای داده و ذخیره کرده است به همین دلیل مصرف آن برای سلامت بدن به خصوص برای کودکان هم مفید می‌باشد. مصرف میوه خشک فایده های زیادی برای کودکان دارد تا مقوی شوند، ناگفته نماند که با مصرف روزانه این میوه های مقوی و خوشمزه می‌توان همواره املاح و مواد مغذی زیر را به بدن وارد کرد:

1. کلسیم؛ این ماده به رشد استخوان های کودکان کمک شایانی می‌کند.

2. آهن؛ این ماده برای درمان کم خونی آنها مفید است و عضلات و ماهیچه های آنها را هم تقویت می‌کند.

3. انرژی زیادی دارند به همین دلیل انرژی روزانه کودکان را برای فعالیت تامین می‌کنند.

4. ویتامین A این ماده برای تقویت بینایی و چشم ها کاربرد دارد.

5. امگا۳ دارند که به سلامت مغز و حافظه کودکان کمک می‌کنند.

با وجود این فایده ها و خواص همواره روز به روز به تعداد مصرف کنندگان این محصولات در بازار ها افزوده شده است، قابل ذکر است که میوه های خشک همیشه در دسترس هستند و می‌توان از آنها به عنوان یک میان وعده مقوی برای کودکان استفاده کرد و سلامتی جسمی آنها را تضمین نمود. 

فیبر موجود در میوه خشک و تاثیر آن بر سلامت دستگاه گوارش کودک

فیبر موجود در میوه خشک و تاثیر آن بر سلامت دستگاه گوارش کودک

بدانید که میوه های خشک نه تنها املاح مغذی گفته شده در بالا را دارند بلکه غنی از فیبر هستند، این ماده برای کودکان بسیار مفید بوده، زیرا با مصرف میوه های خشک می‌توان به راحتی سلامت دستگاه گوارش آنان را هم تقویت کرد تا درمان شوند. بدانید که فیبر موجود در میوه خشک و تاثیر آن بر سلامت دستگاه گوارش کودکان باعث شده تا مصرف آن روز به روز بیشتر از قبل شود. بدانید که با فیبر این میوه ها می‌توان کاری کرد که معده و روده تقویت شوند و عملکرد بهتری از خود نشان بدهند.

با فعالیت درست سیستم گوارشی کودکان می‌توانند هم مصرف غذایی بیشتری در طول روز داشته باشند یعنی اشتهای آنها بیشتر خواهد شد، هم باعث می‌شود تا هضم غذا برای کودکان بهتر باشد و از همه مهمتر دفع هم بهتر خواهد بود و در نتیجه آنها از ابتلا به یبوست مزمن دور خواهند ماند و سلامتی خود را هم حفظ خواهند کرد. 

شما می توانید از طریق سایت اینترنتی بکردانه اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن نمایید. 

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید