راهنمای خرید میوه خشک کن خوب

با توجه به اینکه خشک کن ها در انواع خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی طراحی و تولید می شوند. بنابراین برای خرید خشک کن با توجه به ظرفیت تولید و کاربرد آنها، می توان خشک کن مناسب را انتخاب نمود. دستگاه های خشک کن برای خشک کردن میوه و سبزیجات همچنین مواد دیگر در خانه و صنعت استفاده می شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، دستگاه های میوه خشک کن صنعتی، انواع گوناگونی دارند که هر کدام از تکنولوژی خاص خود جهت خشک کردن مواد استفاده می کنند. در این مقاله از بکردانه به بررسی نکات مهم برای خرید میوه خشک کن خوب می پردازیم ما را تا انتها همراهی کنید.

نکات خرید بهترین دستگاه میوه خشک کن 

جهت خرید میوه خشک کن مناسب برای تاسیس کارگاه میوه خشک کنی و یا حتی استفاده در منزل به نکات زیر توجه نمائید:

  • تعداد و جنس طبقات

به طور کلی میوه خشک کن ها به دو صورت در بازار وجود دارند:
دسته اول: آن دسته از میوه خشک کن هایی هستند که تعداد طبقات آنها روی هم قرار دارند و در بخش انتهایی آنها یک فن قرار گرفته، که وظیفه گردش هوا را بین تمامی طبقات بر عهده دارد. برای دسترسی به طبقات زیرین لازم است که طبقات فوقانی را از دستگاه خارج کنید.
دسته دوم: این نمونه از دستگاه ها دارای طبقات کشویی می باشند. منبع تولید گرما از نوع جریان افقی بوده که در عقب دستگاه قرار دارد. بنابراین سینی هر طبقه را می توانید بدون نیاز به جابه جایی سایر سینی ها بیرون بیاورید. توزیع گرما در این خشک کن ها یکنواخت بوده و حتی برای خشک کردن گوشت هم از کارایی بهتری برخوردار هستند. این مدل خشک کن ها از اندازه رومیزی تا صنعتی تولید می شوند.
جنس طبقات در میوه خشک کن های خانگی معمولا از پلاستیک مقاوم و شفاف بوده که باعث کمتر شدن هزینه ساخت، استفاده و نظارت بر عملکرد میوه خشک کن و حمل و جا به جایی راحت آن می شود. در مدل های بزرگتر و صنعتی جنس سینی ها معمولا از گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک و یا استیل می باشد. از ملزومات راه اندازی کسب و کار میوه خشک کنی اخذ مجوز کارگاه میوه خشک کنی است . در صورت نیاز به مشاوره و یا وجود ابهام در این زمینه به بخش مقالات سایت بکردانه مراجعه و مطالبی که در این زمینه برای شما قرار داده ایم را مطالعه کنید.

خرید بهترین دستگاه میوه خشک کن

  • وضعیت گردش هوا

فرآیند گردش هوا در این دستگاه ها اهمیت بسیاری دارد. چرا که اگر جریان هوا به درستی در گردش نباشد به دلیل ماندن رطوبت در برخی از میوه ها، میوه به خوبی خشک نشده و فاسد می شود.

  • کنترل دمای دستگاه

از آنجایی که هر میوه با درجه خاص خود خشک می شود، بنابراین داشتن قابلیت تنظیم دما هم اهمیت دارد. بنابراین وظیفه ترموستات، نگهداری دما در درجه تعیین شده می باشد.

  • توان مصرفی

هر چه توان مصرفی وسیله کمتر باشد، انرژی کمتری هم مصرف می کند اما زمان بیشتری برای رسیدن به دمای لازم برای شروع کار صرف می شود. بنابراین میوه خشک کن هایی که توان مصرفی بالایی دارند، سریعتر گرم می شوند ولی گران تر و مصرف برق بیشتری هم دارند.

  • جنس بدنه

بدنه میوه خشک کن ها از جنس پلاستیک یا فولاد ضد زنگ ( استیل ) می باشند. البته برای ساخت خشک کن های سایز بزرگ و مدل های صنعتی از فولاد ضد زنگ استفاده می شود و مدل های خانگی را معمولا از پلاستیک می سازند که قیمت ارزان تری دارند. در ساخت خشک کن ها باید از عایق حرارتی استفاده شود.

  • ظرفیت و گنجایش دستگاه

خشک کن های صنعتی به علت داشتن حجم بزرگ، برای تولید انبوه استفاده می شوند و شما می توانید صدها کیلو میوه را در آنها خشک کنید ولی نوع خانگی محدودیت حجم و گنجایش دارند که با توجه به فضای اشغال شده و میزان تولید، می توانید دستگاهی را انتخاب کنید که مجبور نباشید پروسه خشک کردن را چندین مرتبه تکرار کنید.

  • زمان مورد نیاز برای خشک کردن مواد

همه مواد غذایی در یک زمان خشک نمی شوند و زمان خشک شدن آنها متفاوت است. برای خشک کردن برخی از میوه ها در اولین مرحله باید دمای دستگاه پایین باشد و بعد در مرحله بعدی کم کم درجه را افزایش داد. ولی در برخی از مواد باید دما به صورت معکوس اعمال شود به این صورت که ابتدا دما بالا و سپس باید کم کرد.
بنابراین این کار نیاز به تجربه دارد، چرا که هم بستگی به دستگاه و هم برش های شما و همچنین نوع مواد مورد استفاده برای خشک شدن دارد.

  • صدا

خشک کن ها به دلیل داشتن فن دارای سر و صدا هستند ولی در دستگاه ها باید از عایق صدا استفاده شود. دستگاه های خشک کن میوه و سبزیجات بکردانه در دو مدل D500 و D1000، با 15 سینی و 30 سینی طراحی و ساخته شده اند، این دستگاه ها دارای پوشش تمام استیل، کارکرد بی صدا، مجهز به پنل کنترل دما و زمان دیجیتال با قابلیت تنظیم دما و زمان مورد نظر می باشند که پس از تکمیل سیکل خشک شدن به صورت اتوماتیک دستگاه را خاموش می کند و جهت اطلاع کاربر آلارم می دهد. همچنین با بهره گیری از فن های سیرکولاتور به همراه المنت برقی با طراحی ویژه و منحصر به فرد، توزیع حرارت در کل محفظه خشک کن به صورت کاملا یکنواخت انجام می گیرد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید