کره گیر مغزیجات با موتور سه اسب بخار

دستگاه کره گیر با موتور سه اسب بخار بکردانه از محصولات جدید این گروه تولیدی در دسته دستگاه های کره گیر می باشد. از ویژگی های کره گیر 3 اسب بخار بکردانه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بدنه طلایی از جنس استیل
  • قابلیت کره گیری از مغزیجات گوناگون با ظرفیت تولید 30 کیلوگرم کره در ساعت
  • اهرم تنظیم میزان نرمی و زبری کره تولید شده
  • موتور 3 اسب بخار از برند ایلماز ترکیه
  • داشتن اینورتر
  • مخزن ورودی دستگاه با ظرفیت 5 کیلوگرم
  • داشتن تیغه استیل سخت کاری شده
  • یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش.

در ادامه این  مقاله به مقایسه دستگاه کره گیر با موتور 3 اسب با کره گیر 2 اسب می پردازیم. برای تهیه و خرید دستگاه کره گیر بکردانه به صفحه این گروه محصول در بکردانه مراجعه کنید.

کره ساز مغزیجات با موتور سه اسب بخار

تفاوت دستگاه کره گیر با موتور دو و سه اسب بخار

از دو جنبه می توان تفاوت میان دستگاه های کره گیر با موتور دو و سه اسب بخار را مقایسه نمود که شامل تفاوت های ظاهری و تفاوت در کارکرد دستگاه می باشد در ادامه به بررسی این تفاوت ها می پردازیم:

  • تفاوت ظاهری: در دستگاه های کره گیر مغزیجات با موتور سه اسب بخار متناسب با موتور دستگاه از اینورتر مخصوص استفاده شده است اما از نظر ظاهری تفاوت چندانی بین مدل های دو اسب و سه اسب نمی باشد و تنها به دلیل این که اینورتر دستگاه سه اسب کمی بزرگتر از اینورتر دستگاه دو اسب است، ارتفاع کاور دستگاه افزایش کمی داشته است.
  • تفاوت در کارکرد: در هنگام کره گیری خوراکی هایی مثل بادام زمینی ایرانی و نارگیل که نسبت به سایر مغزیجات خشک تر بوده و درصد روغن کمتری دارد، با ااستفاده از دستگاه کره گیر دو اسب بخار باید مواد در حجم کم و با سرعت پایین به داخل دستگاه هدایت می شد تا از اختلال در عمل کره گیری پیشگیری شده و مواد در دستگاه گیر نکند به همین دلیل با افزایش قدرت دستگاه کره گیر در مدل سه اسب بخار این مشکل مرتفع گردید. در سمت چپ دستگاه کره گیر سه اسب بخار، اینورتر دستگاه تعبیه شده که با استفاده از آن می توان سرعت چرخش موتور را مشاهده و تنظیم نمود. بر روی هد دستگاه نیز اهرمی برای تنظیم میزان نرمی کره خارج شده از دستگاه قرار داده شده است در صورتی که این اهرم در سمت چپ تنظیم شود، کره بسیار نرم خواهد بود و با قرار دادن اهرم در سمت راست، کره بدست آمده بسیار زبر خواهد بود. دستگاه کره گیر سه اسب بخار بکردانه، کره نارگیل با بافت بسیار نرم را با سرعت بالا و کیفیت عالی در کوتاه ترین زمان ممکن تولید می کند. در تست انجام شده توسط کارکنان بکردانه، زمان انجام کره گیری 800 گرم نارگیل، در حدود 40 ثانیه می باشد. برای آشنایی با انواع کره گیر رومیزی مناسب برای استفاده در فروشگاه به مقاله با همین عنوان در صفحه مقالات بکردانه مراجعه نمایید.

تفاوت دستگاه کره گیر با موتور دو و سه اسب بخار

چگونه می توان با یه دستگاه کره گیر از انواع مغزیجات، کره تهیه کرد

دستگاه کره گیر دارای یک هد یا کله گی می باشد که خروجی دستگاه در این قسمت می باشد و  دو عدد تیغه داخل آن تعبیه شده است یکی از تیغه ها ثابت و دیگری متحرک است. پس از پایان عملیات کره گیری با استفاده از دستگاه های کره گیر، چیزی در حدود 50 گرم از کره در انتهای خروجی و بین این تیغه ها باقی می ماند. حال اگر به عنوان مثال بلافاصله پس از عمل کره گیری از پسته، بخواهیم با استفاده از دستگاه، کره فندق تهیه کنیم، 50 گرم از کره خارج شده از دستگاه، مخلوطی از کره پسته و فندق خواهد بود. برای حل این مشکل چندین راه حل وجود دارد که در اینجا به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • روش اول: استفاده از دستگاه های مجزا برای هر نوع از مغز یا دانه: این روش در صورت وجود محدودیت از نظر سرمایه و یا محدودیت جا برای قرار دادن دستگاه ها، قابل انجام نخواهد بود و یا با مشکل مواجه خواهیم شد.
  • روش دوم: شست شوی دستگاه پس از هر بار استفاده از دستگاه: در این روش پس از هر بار عمل کره گیری بایستی هد را باز نموده و با تخلیه کره باقیمانده در دستگاه اقدام به شستن آن نمود. این روش نه تنها زمانبر می باشد بلکه به دلیل افزایش میزان دور ریز کره مانده در دستگاه از میزان سود شما کم خواهد کرد.
  • روش سوم: کره گیری از مغزیجات با زمانبندی خاص: در این روش که بهترین روش ممکن و قابل اجرا می باشد، در روزهای خاص اقدام به تهیه نوع خاصی از کره با یک دستگاه خواهیم کرد، به عنوان مثال روزهای شنبه مختص کره گیری پسته و روزهای یک شنبه برای کره گیری فندق و ... خواهد بود. در این صورت در پایان هر روز کاری با شست و شوی دستگاه، آن را برای استفاده در روز بعد آماده خواهیم نمود.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید