برای براق شدن میوه خشک چه کاری انجام دهیم؟

میوه خشک یکی از تنقلات سالم و مقوی است که از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار می گرفته است. همه ما خاطرات خوردن آلبالو خشک و برگه زردآلو را از کودکی و در خانه مادربزرگ هایمان با خود به همراه داریم. اگر چه امروزه در پی پیشرفت تکنولوژی بسیاری از عادات خوب و پرفایده گذشته از بین رفته اند؛ اما در مورد میوه های خشک خوشبختانه شاهد عکس این موضوع هستیم. یعنی در حال حاضر به راحتی می توان انواع و اقسام میوه های خشک را در همه جا پیدا کرد و این یعنی استفاده از تمامی میوه ها در تمامی فصول سال امکان پذیر شده است. در نتیجه افراد می توانند به طور مستمر و با قرار دادن انواع میوه ها در سبد غذایی خویش، ویتامین ها و سایر مواد مورد نیاز بدن خود را به آسانی به دست آورند.

برای براق شدن میوه خشک چه کاری انجام دهیم؟

روش براق شدن میوه خشک

عرضه میوه خشک بدون محدودیت صورت می گیرد و بسیاری از کسب و کارهای خانگی با فعالیت در این عرصه توانسته اند پاسخگوی حجم نیاز بازار باشند. با توجه به قیمت بالای این میوه ها، برخی از افراد سعی در خشک کردن میوه های تازه مورد علاقه خود در خانه دارند. این کار می تواند از نظر اقتصادی بسیار مناسب باشد. اما گاهی دیده می شود که نتیجه کار خشک کردن میوه با محصولات بازاری اصلاً قابل مقایسه نیستند. به عنوان مثال میوه خشک های موجود در بازار براق هستند و در نظر به خوبی جلوه گری می کنند. لذا توصیه می شود افراد متقاضی پیش از شروع کار، نکات مربوط به این مسئله را به دقت یاد بگیرند. همچنین برای خرید دستگاه میوه خشک کن درجه یک می توانید به سایت بکردانه مراجعه کنید. دستگاه میوه خشک کن این مجموعه در براق شدن میوه خشک های شما موثر است.

برای براق شدن میوه خشک چه کاری انجام دهیم؟

چگونه میوه خشک بازاری درست کنیم

برای انجام هر کاری نخستین چیز مورد نیاز، سعی و پشتکار است. از این رو افراد باید برای درست کردن میوه خشک علاوه بر آموزش نکات، اراده قوی نیز داشته باشند و در صورت عدم موفقیت در دفعه های اول، نا امید نشده و سعی در عیب یابی کار و برطرف نمودن آن داشته باشند. در این نوشتار طریقه درست کردن میوه های خشکی که براق هستند تشریح می گردد. انجام گام های لازم برای به نتیجه رسیدن این کار، بسیار ساده است.
گام اول: ابتدا باید میوه هایی را برای خشک کردن انتخاب کنیم که کاملاً سالم بوده و هیچ لکی نداشته باشند. میوه هایی که زیاد رسیده اند نیز گزینه مناسبی برای خشک شدن نیستند.
گام دوم: در مرحله بعد باید فر را با دمای 150 درجه فارنهایت گرم کرده و یک سینی شیرینی پزی را که داخل آن از کاغذ روغنی استفاده شده است را برای ادامه روند کار آماده نماییم.
گام سوم: در این مرحله باید میوه های خریداری شده را به خوبی شسته و گند زدایی کنیم. میوه های تمیز باید با استفاده از یک دستمال خشک شوند. البته می توان با کنار گذاشتن میوه ها در هوای آزاد منتظر خشک شدن آنها بود. بعد از اینکه مطمئن شدیم میوه ها کاملاً خشک هستند با استفاده از چاقو یا رنده های مخصوص آنها را ورقه ورقه می کنیم. بهتر است ضخامت همه قطعات میوه به یک اندازه باشد تا همگی در یک بازه زمانی مشخص خشک شوند.
گام چهارم: میوه های آماده شده را درون سینی ای که از قبل آماده کرده ایم، می چینیم. دقت می کنیم که میوه ها به هم نچسبند و با هم فاصله داشته باشند. سپس سینی را به داخل فر گرم شده منتقل می کنیم و اجازه می دهیم حدود 10 تا 12 ساعت در فر باقی بمانند تا آب آنها گرفته شده و خوب خشک شوند. درب فر باید در این بازه زمانی کمی باز باشد. پس از خشک شدن میوه ها آنها را از فر خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شوند.
گام پنجم: در این مرحله به یک قابلمه بزرگ احتیاج پیدا می کنیم. داخل قابلمه را تا نصف با آب و یخ پر می کنیم و آن را داخل سینک قرار می دهیم.
گام ششم: حال در ظرف دیگری آب و شکر ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا قوام پیدا کند. در این مرحله نشاسته ذرت را نیز به آن اضافه می کنیم. بعد از 15 دقیقه شهد مورد نیاز آماده خواهد شد و باید ظرف شهد را به داخل قابلمه ای که روی سینک گذاشته بودیم فرو ببریم. باید مراقب باشیم که در حین انجام این کار، آب سرد داخل شهد نشود. زمان انتظار این مرحله حدوداً 5 دقیقه خواهد بود. بعد از اتمام این بازه زمانی شهد ما به درجه مناسب و لازم خواهد رسید.
گام هفتم: حال باید میوه هایی را که در مراحل قبل خشک کرده ایم و اکنون سرد نیز شده اند را به این شهد آغشته نماییم. این کار را می توان با استفاده از یک قلمو انجام داد و دو طرف میوه را شهد زد و یا اینکه با استفاده از یک انبر، میوه را به داخل شهد فرو برده و خارج کنیم. پس از خشک شدن شهد بر روی میوه ها، هدف محقق خواهد شد.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید