کنجد مناسب برای روغن گیری

کنجد یکی از بهترین دانه ها برای روغن گرفتن است و خواص آن بسیار زیاد است. همچنین روغن کنجد خواص بسیار زیادی دارد که استفاده از آن و جایگزین کردن روغن کنجد به جای روغن های موجود در بازار بسیار به طور جدی توصیه می شود. اکنون قصد داریم کنجد مناسب برای روغن گیری را به شما توضیح دهیم. معیارهایی برای عالی بودن کنجد جهت روغن گیری وجود دارد که آن ها را معرفی می کنیم. اولین معیاری که برای تشخیص خوب بودن کنجد وجود دارد، بو و عطر آن است. بهتر است که عطر آن زیاد نباشد زیرا افراد را آزرده خاطر می کند و دلنشین نیست. پس از آن نوبت به رنگ کنجد می رسد، هر چه رنگ کنجد تیره تر باشد رنگ روغن نیز به سمت تیرگی می رود. تیره بودن رنگ روغن وجهه خوبی ندارد و مشتری پسند نیست، بنابراین بهتر است از کنجد با رنگ روشن بهره ببرید. درصد روغن از دیگر مواردی است که کنجد خوب و بد برای روغن گیری را از هم متمایز می کند. درصد روغن دهی به این منظور است که به ازای چند کیلو کنجد، یک لیتر روغن کنجد به دست می آید. این فاکتور بسیار مهم است و می بایست برای هر کنجدی آن را دریابید تا بتوانید روغن بیشتر و بهتری را در اختیار داشته باشید. بکردانه یکی از بهترین شرکت های تولید کننده میوه خشک کن در بازار کشور ایران است؛ که شما می توانید انواع دستگاه میوه خشک کن در ابعاد مختلف را از این مجموعه تهیه کنید. 

بهترین روش روغن گیری کنجد

بهترین روش روغن گیری کنجد روشی است که روغن به وسیله یک دستگاه روغن گیری کنجد با کیفیت و درجه یک، به همراه کنجد مناسب و عالی به دست آید. فاکتورهای دیگری نیز برای تشخیص کنجد مناسب روغن گیری وجود دارد که برای انتخاب بهینه تر شما عزیزان، آن ها را شرح می دهیم. کنجد های موجود در بازار هم ایرانی هستند و هم خارجی و کنجدهای ایرانی اغلب عطر و بوی بسیار زیادی دارند و همچنین رنگ این کنجدها تیره است. درصد روغن دهی کنجد ایرانی نیز کمتر است سایر کنجدهای موجود است. اما اگر بخواهیم کنجدهای خارجی را شرح دهیم، به این صورت هستند که عطر و بوی آن ها بسیار مناسب است، نه آنقدر زیاد است که به مذاق افراد خوش نیاید و نه آنقدر کم که متوجه بوی کنجد نشویم. البته درباره کنجدهای خارجی نیز بهتر است که کنجد تولیدی کشور پاکستان را استفاده کنید که رنگ طلایی و روشنی نیز دارد و رنگ روغن ما تیره و کدر نمی شود.

همچنین درصد روغن دهی این کنجدها نیز زیاد و بیشتر از کنجدهای ایرانی است. نکته دیگری که برای انتخاب کنجد مناسب مهم است، بوجاری شدن کنجد و یا شسته شدن کنجد است. قسمت های زائد کنجدهای بوجاری شده حذف شده اند و از الک عبور کرده اند، اما کنجدهای شسته شده با همه قسمت های زائد درون یک وان بزرگ ریخته می شوند و پس از آن آب بر روی آن ها ریخته می شود تا گرد و غبار و بخش های اضافی آن از بین روند. پس از آن به کنجد شسته شده حرارت می دهند تا خشک شود و آماده استفاده در مصارف مختلف شود. از این رو کنجد خارجی بوجار شده به دلیل اینکه دما و حرارت به خود ندیده است، انتخاب بهتری است.

قیمت دستگاه روغن گیری کنجد

برای اینکه بتوانید از بهترین روش روغن گیری کنجد استفاده کنید باید از یک دستگاه روغن گیری کنجد استفاده کنید. دستگاه روغن گیری کنجد بکردانه با استفاده از بهترین متریال ها ساخته شده است و همچنین از پیشرفته ترین دستگاه ها برای تولید آن بهره برده شده است. قیمت دستگاه روغن گیری کنجد بکردانه، با توجه به کیفیت بسیار بالای این دستگاه، هزینه بالایی ندارد و بسیار مناسب و اقتصادی است. شما می توانید با استفاده از سرمایه ناچیز، برای خرید دستگاه روغن گیری کنجد بکردانه اقدام کنید و برای خود کسب و کاری به پا کنید. همچنین اگر به ارگانیک بودن محصولات غذایی خود اهمیت می دهید، می توانید با خرید دستگاه روغن گیری کنجد بکردانه به این امر دست یابید و روغنی سالم را در طبخ خود استفاده کنید. برای مطلع شدن از قیمت دستگاه روغن گیری کنجد کافی است به قسمت محصولات سایت بکردانه مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها  
شکیلا
میشه میانگینی برای درصد روغن دهی کنجد ارائه کرد؟ البته میدونم به خیلی چیزا مثل نوع دانه، درصد رطوبت، دستگاه روغن گیر و ... بستگی داره. ولی یه مقداری به شکل میانگین برای شرایط کلی مد نظرم هست.
ادمین بکردانه
سلام
به طور میانگین 50 درصد
مجتبی ب
مرسی ک صادقانه آموزش میدین آرزوی موفقیت براتون دارم ❤️
سعید هاشمی
سلام ممنون از راهنماییتون برای ۱لیتر روغن کنجد چند کیلو کنجد لازمه
نظرات خود را با ما در میان بگذارید