هزینه احداث کارخانه روغن کشی

روغن کشی یکی از مشاغل پردرآمد در سطح جهان است که از لحاظ اقتصادی بسیار به صرف است. شرکت‌های روغن کشی زیادی در کشور در حال فعالیت هستند که هر کدام به صورت تخصصی اقدام به استخراج عصاره دانه‌ها و مواد غذایی مختلف می‌کنند. اگر شما نیز قصد احداث یک کارخانه روغن کشی را دارید، ابتدا باید جایگاه این شغل را در کشور بررسی کرده و سپس اقدام به کسب اطلاعات بیشتر از هزینه‌های مورد نیاز برای احداث آن کنید. در ادامه اطلاعاتی مفید در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با چشمانی باز وارد این صنعت پر رونق شوید.

جایگاه صنعت روغن خوراکی در دنیا

روغن‌های خوراکی نقش اساسی را در پخت و پز ایفا می‌کنند؛ به گونه‌ای که اگر جهان با کمبود روغن خوراکی مواجه شود، فرایند پخت و پز و همچنین رژیم غذایی افراد با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. از این رو، وجود کارخانجات روغن کشی همیشه مورد توجه دولت‌ها بوده و برای توسعه و بهبود عملکرد آن‌ها اقدامات مختلفی از سوی کشورها صورت گرفته است. البته، صنعت روغن کشی محدود به روغن خوراکی نشده و سایر روغن‌های نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

در کشور ما نیز صنعت روغن کشی در جایگاه ویژه‌ای قرار داشته و مصرف این ماده مغذی همیشه در دستور کار افراد در خانه بوده است. به طوری که کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که از روغن‌های خوراکی و گیاهی استفاده نکنند. مصرف روغن گیاهی و نباتی در ایران به قدری بالاست که این امر توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. تا جایی که افراد با احداث کارخانه‌های روغن کشی در صدد درآمدزایی هستند. اما، این درآمدزایی تنها زمانی محقق می‌شود که محصولات تولیدی از کیفیت لازم برخوردار باشند.

مراحل احداث کارخانه روغن کشی

اولین مرحله در احداث کارخانه روغن گیری اخذ مجوز از سوی نهادهای ذیربط می‌باشد. برای اخذ مجوز ابتدا باید نسبت به دریافت طرح توجیهی کارخانه روغن کشی اقدام شود. در این طرح باید اهداف سرمایه‌گذار تعیین و توضیحاتی در خصوص گردش مالی، محل احداث کارخانه، تعداد پرسنل، سرمایه لازم جهت احداث کارخانه و غیره ارائه شود. پروسه دریافت مجوز کمی طولانی است که این امر ممکن است حوصله سرمایه‌گذار را سر ببرد. اما، اگر موفق به ثبت شرکت خود شود این خستگی تبدیل به یک رفاه همیشگی می‌شود. توجه داشته باشید که احداث کارخانه به همین سادگی‌ها هم نیست. چراکه پس از اخذ مجوز باید با شرکت‌های قدیمی به رقابت بپردازید که این امر نیاز به یک بودجه کلان دارد. در ابتدا ممکن است فقط بتوانید هزینه سرمایه اولیه خود را به دست آورید. از این رو، برای کسب سود عجله نکنید و به رقابت خود با سایر برندها ادامه دهید.

هزینه احداث کارخانه روغن گیری

هزینه مورد نیاز برای احداث کارخانه روغن کشی

هزینه تقریبی برای احداث کارخانه روغن کشی تقریبا 12 میلیارد تومان می‌باشد. این هزینه شامل خرید تجهیزات روغن کشی، حقوق پرسنل، هزینه خرید سوله، هزینه مالیات و ارزش افزوده، هزینه تبلیغات، هزینه کنترل کیفی محصولات، بیمه، استاندارد و غیره می‌شود. البته، ممکن است هزینه‌های دیگری در طول فرایند احداث کارخانه بوجود بیایند که این امر کاملا طبیعی است و شما باید منتظر تمام اتفاقات غیر مترقبه باشید. به این هزینه‌ها باید هزینه خرید مواد اولیه را نیز اضافه کنید. معمولا، برای صرفه جویی در هزینه‌ها باید به طور مستقیم با کشاورزان وارد معامله شد. آن‌ها محصولات خود را همیشه پیش از برداشت پیش فروش می‌کنند که این امر می‌تواند یک فرصت طلایی برای شما باشد. بنابراین، سعی کنید با ارائه قیمت‌های مناسب در مزایده کشاورزان پیروز شوید.

فروش کارخانه روغن کشی

یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها در احداث کارخانه روغن کشی خرید سهام شرکت‌های ورشکسته است. شما می‌توایند با خرید امتیاز چنین شرکت‌هایی خیلی زود به درآمدزایی برسید. این شرکت‌ها به دلیل این که تمام مراحل اخذ مجوز را طی کرده‌اند، از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می‌باشند.

نکاتی مهم پیش از احداث کارخانه روغن کشی

توجه داشته باشید که مصرف روغن‌های نباتی و غیره در کشور اشباع شده است. یعنی کارخانه‌های روغن کشی به قدری زیاد شده‌اند که میزان عرضه را به طرز عجیبی از میزان تقاضا بالا برده‌اند. این امر موجب می‌شود تا تنها برندهایی در بازار رقابتی پیروز شوند که متناسب با نیاز مردم اقدام به تولید روغن کنند. همچنین، مسئله کیفیت نیز در فروش محصولات بسیار مهم است.
از آنجایی که تعداد برندهای روغن در کشور زیاد شده، مردم سعی می‌کنند باکیفیت‌ترین محصولات را خریداری کنند. قیمت نیز تاثیر به سزایی در جلب نظر خریدار دارد. بنابراین، سعی کنید، محصولات خود را به گونه‌ای تولید کنید که هزینه ساخت آن برای شما بسیار کم تمام شود.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید