ماشین آلات روغن کشی

ماشین آلات روغن کشی در 5 دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. ماشین آلات روغن کشی در ابتدا با روش های گرم انجام می گردیده است که متأسفانه منجر به ایجادسرطان های سینه و کبد می گردیده است. در حال حاضر و در دهه اخیر استفاده از روش پرس سرد بهترین شیوه در ماشین آلات روغن کشی است که استفاده می گردد. ماشین آلات روغن کشی همانطور که مطرح شد می بایست در درجه اول از لحاظ ایمنی و بهداشت استاندارد باشند.


دستگاههای روغن کشی

دستگاههای روغن کشی از لحاظ ابعاد، توان تولید، کیفیت و ... در مدل های مختلفی تولید می شوند. گروه تولیدی بکردانه از برجسته ترین گروه های صنعتی در تولید دستگاههای روغن کشی است. دستگاههای روغن کشی بکردانه مناسب برای روغن کشی انواع دانه های روغنی اعم از دانه انار، هسته زیتون، سیاه دانه و سایر دانه های روغنی می باشد. بکردانه با طراحی منحصر بفرد دستگاههای روغن کشی همراه با نوآوری و تکنولوژی روز موفق به دریافت گواهی نامه استانداردهای بین المللی در تولید تولید دستگاههای روغن کشی شده است.

انواع دستگاه های روغن کشی

دستگاه روغن کشی پرس سرد

بعد از همه ایراداتی که به روغن های تولید شده به روش گرم وارد شد و به وضوح دیدند که این روغن ها باعث بروز بیماری هایی مانند سرطان سینه در بانوان، بیماری های قلبی و عروقی، کمبود انرژی وبیحالی، نا باروری، ام اس و... می شوند؛ روش های زیادی برای رهایی از این مشکلات بود که که یکی از آن ها روغن گیری به روش پرس سرد بود.
این روش بیشتر برای افرادی محبوب است که کیفیت را به کمیت ترجیح می دهند؛ چرا که وقتی از این روش برای روغن گیری استفاده می کنند روغن دانه هایی مانند کنجد یا بادام زمینی به صورت کامل گرفته نمی شود، اما در عوض روغنی که به دست می آورید بسیار با کیفیت، بدون ضرر و طبیعی خواهد بود. همچنین هر چقدر در خصوص خواص دارویی و مفید بودن روغن های طبیعی می شنوید مربوط به روغن هایی است که با استفاده از دستگاه روغن گیری پرس سرد گرفته می شود. از جمله این دستگاه ها میتوان به دستگاه روغن کشی پرس سرد کالیبر ۸۵ میلیمتر اشاره کرد.

ماشین آلات روغن کشی

دستگاه روغن گیری پرس سرد خانگی به این شکل عمل می کند که در آن روغن به دست آمده فقط 40 درجه سانتی گراد حرارت دارد و همین موضوع باعث می شود که هیچ آسیبی به روغن وارد نشود.
قیمت دستگاه روغن گیری پرس سرد به برند گارخانه سازنده، ابعاد دستگاه، توان و میزان مصرف برق آن بستگی دارد. البته برای کسانی برای قصد راه اندازی کسب و کار روغن گیری را دارند، دستگاه پرس سرد روغن گیری در طولانی مدت به صرفه تر خواهد بود، چرا که هم محصول با کیفیت تری تولید می کنید که مشتریان بهتری دارد و هم از طرفی مصرف برق دستگاه پرس سرد بسیار کمتر از نمونه پرس گرم است.

دستگاه روغن کشی پرس گرم

روغنی که این دستگاه به شما تحویل می دهد از نظر علمی قابلیت استفاده به صورت خوراکی را ندارد و مشکلاتی دارند که در ادامه برای شما توضیح می دهیم:

  • روغن به دست آمده با استفاده از دستگاه روغن کشی پرس گرم دارای دانه های تیره ای هستند که در اثر حرارت بوجود آمده اند.
  • ماهیت این روغن ها به طور کلی بهم ریخته است و میزان ترانس آنها تغییر پیدا می کند.
  • این روغن ها بسته به دانه ای که روغن از آن ها استخراج شده است ممکن است دارای سموم مختلفی مانند: گلیکوزیلانت، اروسیک اسید و یا گسیپول هستند.
  • سازگاری طبیعی روغن هایی که در روش روغن گیری با پرس گرم به دست می آید اصلا در وضعیت خوبی قرار ندارد و همه آن خواص دارویی که از روغن های طبیعی می شنوید در روش گرم از بین می روند.

البته گفتنی است که کسانی که از روش روغن گیری گرم استفاده می کند بر این عقیده هستند که با پالایش شیمیایی می توانند روغن را به حالت طبیعی خود در بیاورند که این کار در اصل نشدنی است و فقط مسائل ظاهری این روغن ها برطرف می شود و سایر مشکلات مربوط به آن که مربوط به ساختار روغن است به قوه خود باقیست.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید