خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی موضوع این مطلب است. تنوع مواد غذایی موجود در بازار بسیار زیاد است. اغلب این مواد غذایی بسته بندی شده هستند که توسط کارخانه‌ها و در محیطی استاندارد تولید می‌شوند. برای مثال روی بسته بندی این مواد جدولی از ارزش غذایی و میزان کالری درج شده است که به مصرف کنندگان کمک می‌کنند انتخاب بهتری داشته باشند. درست است که تنوع مواد غذایی در بازار زیاد بوده و همه آن‌ها در دسترس هستند ولی بسته به سن و شرایط بدنی که دارید باید غذا‌های متفاوتی تهیه کرده و مصرف کنید. غیر از رجوع به جدول ارزش غذایی که روی بسته بندی مواد خوراکی درج شده است باید اطلاعات دقیق‌تری درباره عادات و رژیم غذایی خود بدست بیاورید تا سلامت خود و خانواده را تضمین کنید. یکی از مواد غذایی که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است کره بادام زمینی می‌باشد. کره بادام زمینی به خاطر طعم خوب و قیمت مناسب آن مورد استقبال قرار گرفته و بسیاری از خانواده‌ها از این خوراکی در وعده صبحانه خود استفاده می‌کنند. حالا در این مطلب می‌خواهیم درباره خواص کره بادام زمینی اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم. بادام زمینی یکی از پرطرفدار ترین مغزیجات در بین آجیل ها می باشد. از این رو افراد با ایجاد فرایندی بر روی این دانه خوش طعم ، دست به تولید محصولی جدید و طبیعی به نام کره بادام زمینی زده اند. کره ی بادام زمینی همان بادام چرخ شده است و هر شخصی می تواند از بادام زمینی کره گیری کند و فقط کافی است که بادام زمینی را برروی حرارت کمی تفت داده و آنرا درون دستگاه های کره گیر (کره ساز) ریخته و به راحتی کره گیری از بادام زمینی را تولید کنید. در انتهای مطلب شما می‌توانید تصمیم بگیرید که از این ماده خوراکی در رژیم غذایی خود استفاده کنید یا خیر. 

خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی همان خواصی است که برای اغلب آجیل‌ها می‌توانیم نام ببریم. در فرآیندی که کره بادام زمینی گرفته می‌شود، تنها مقداری حرارت به بادام زمینی آسیاب شده داده می‌شود بنابراین بسیاری از خواص بادام زمینی خام در کره بادام زمینی نیز وجود دارد. از آنجایی که آجیل‌ها و به‌خصوص بادام زمینی دارای نوعی اسید چرب مفید هستند برای بیماران مبتلا به کلسترول و یا چربی خون، سودمند بوده و کمک می‌کنند که به مرور زمان این مشکلات در بدن آن‌ها رفع شود و همچنین چربی‌های مفید و ضروری بدن نیز تأمین گردند. کره بادام زمینی معمولاً با استفاده از شیرین کننده‌هایی مانند عسل یا شکر، شیرین می‌شود که به همین دلیل مورد علاقه کودکان می‌باشد پس می‌توان از کره بادام زمینی در وعده صبحانه کودکان استفاده کرد. از دیگر خواص کره بادام زمینی می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که این ماده غذایی از گسترش بیماری دیابت نوع ۲ جلوگیری کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد. گفتیم کره بادام زمینی می‌تواند به عنوان عادت همیشگی در وعده صبحانه کودکان حفظ شود ولی به دلیل ارزش غذایی بالای آن حتی بزرگسالان هم می‌توانند تا ۵ بار در هفته از کره بادام زمینی برای وعده صبحانه خود استفاده کنند. توجه داشته باشید که کره بادام زمینی کالری بالایی دارد و با خوردن آن تا ساعت‌ها در طول روز احساس گرسنگی نمی‌کنید.

 خواص کره بادام زمینی

خواص کره بادام زمینی در بدنسازی

خواص کره بادام زمینی در بدنسازی مربوط به خواصی از بادام زمینی است که شاید برای بسیاری از ما آشکار نباشد. کره بادام زمینی دارای چربی غیر اشباع است که برای برنامه غذایی ورزشکاران مناسب بوده و به آن‌ها کمک می‌کند که انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های حرفه‌ای خود را داشته باشند و در عین حال چربی مضری وارد بدن نشود. از طرفی یکی دیگر از خاص کره بادام زمینی در بدنسازی مربوط به این است که این ماده غذایی سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد حال با مصرف کره بادام زمینی و همزمان انجام فعالیت‌های ورزشی، سوخت و ساز بدن تا حد مطلوبی بالا می‌رود و در نتیجه ورزشکار را زودتر به هدف خود یعنی شکل و سایز ایده‌آل می رساند. یکی دیگر از موادی که ورزشکاران برای عضله سازی به آن نیاز دارند پروتیین است. با کمک پروتیین، رشته‌های عضلات شکل می‌گیرند. کره بادام زمینی هم دارای ۲۵ گرم پروتیین در هر سهم ۱۰۰ گرمی است. پس به عنوان یکی از منابع غنی پروتیین می‌توان از کره بادام زمینی استفاده کرد. با این حال یک نکته را به خاطر داشته باشید که کره بادام زمینی دارای کالری بسیار زیادی است پس نباید از آن به عنوان منبع اصلی پروتیین استفاده کرد.

 خواص کره بادام زمینی در بدنسازی

خواص کره بادام زمینی در طب سنتی

خواص کره بادام زمینی در طب سنتی می‌تواند به درمان و بهبود برخی از بیماری‌ها کمک کند. شاید تا به حال شنیده باشید که طب سنتی مواد غذایی را بر اساس طبع آن‌ها دسته بندی می‌کند و طبع کره بادام زمینی متعادل است پس هر فردی فارغ از طبع و شرایط بدن خود می‌تواند از کره بادام زمینی استفاده کند. در قسمت قبلی مطلب به این نکته اشاره کردیم که کره بادام زمینی حاوی مقدار زیادی پروتیین است برای همین خواص کره بادام زمینی در طب سنتی می‌تواند شامل این موارد باشد:

- بهبود بخشیدن وضعیت طحال
- رفع کردن درد معده
- رفع کردن سرفه‌های خشک و از بین بردن درد در قسمت سینه
- افزایش میزان شیر مادران شیرده
- از بین بردن یبوست‌های مزمن
- کمک به هضم سریع‌تر غذا و بهبود عمل‌کرد دستگاره گوارش
- بالا بردن کلسترول مفید خون و طبعا پایین آوردن چربی مضر خون
- کاهش گرفتگی عروق قلب و جلوگیری از ابتلا مصرف کننده به بیماری‌های قلبی
- کاهش دادن قند خون و جلوگیری ابتلا به دیابت
- تغذیه‌ای مناسب برای کودکان و نوجوانان در حال رشد

از طرفی طب سنتی توصیه می‌کند که افرادی که فعالیت‌های محدودی در طول روز دارند بهتر است از کره بادام زمینی به مقدار کمی استفاده کنند زیرا میزان کالری این ماده زیاد است.

 خواص کره بادام زمینی در طب سنتی

خواص کره بادام زمینی در بارداری

خواص کره بادام زمینی در بارداری یکی از مطالبی است که خانم‌های باردار نباید خواندن آن را از دست بدهند. اگر قسمت‌های قبلی مطلب را خوانده باشید متوجه شده‌اید که فواید کره بادام زمینی بسیار زیاد است و مواد مهمی در آن وجود دارد که برای بدن انسان مفید و ضروری هستند. این فراوانی مواد مغذی در کره بادام زمینی باعث شده است که بسیاری از کارشناسان تغذیه، کره بادام زمینی را به عنوان یک خوراکی‌های مهم به خانم‌های باردار پیشنهاد بدهند. برای مثال یکی از موادی که برای رشد جنین حیاتی است ماده‌ای به نام فولات می‌باشد که به میزان زیادی در کره بادام زمینی موجود می‌باشد. مواد معدنی دیگر مانند آهن و کلسیم هم در کره بادام زمینی وجود دارند. همان‌طور که می‌دانید آهن و کلسیم جز موادی هستند که به رشد مغز جنین کمک شایانی می‌کنند. به علاوه تمام این موارد، کره بادام زمینی کالری فراوانی دارد که به خانم باردار کمک می‌کند فعالیت‌های روزانه خود را بهتر دنبال نماید.

 

کره بادام زمینی ارگانیک

کره بادام زمینی ارگانیک به نوعی از کره بادام زمینی گفته می‌شود که بدون انجام عملیات شیمیایی و یا افزودن ماده نگهدارنده، تولید شود. برای تولید کره بادام زمینی ارگانیک می‌توانید در خانه هم این کار را انجام دهید. کافیست بادام زمینی را آسیاب کرده و با مقداری آب بپزید سپس ماده غلیظ باقیمانده را از صافی رد کنید و با شیرین کننده‌ای مانند عسل یا شکر، شیرین نمایید. جهت خرید دستگاه کره بادام زمینی به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید