فواید کره بادام زمینی

کره بادام زمینی چه خواصی دارد؟

طبق تحقیقاتی که سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 2003 انجام داده، اعلام کرده است که مصرف روزانه بادام زمینی به هر صورتی تاثیرات زیادی بر روی سلامتی افراد دارد، به طوری که شما با مصرف روزانه 42 گرم کره بادام زمینی می توانید تا حد بسیار زیادی در برابر ابتلا به بیماری های قلبی ایمن شوید! در این مطلب بکردانه قصد داریم با دقت بیشتری به موضوع خواص و فواید کره بادام زمینی و همچنین مضرات آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید. شما عزیران می توانید برای تهیه کره بادام زمینی از دستگاه کره گیر بکردانه استفاده نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه به صفحه معرفی محصول دستگاه کره گیر بادام زمینی بکردانه مراجعه کنید.

مقابله با ژن های مرتبط با چربی

بادام زمینی دارای چربی های اشباع نشده تک زنجیره است که به جذب کمتر چربی کمک می کند، از طرفی خوردن آن حتی به میزان کم  باعث می شود که شما احساس سیری کنید و غذای کمتری بخورید و همچنین سوخت ساز بدن شما افزایش یابد. اما دلیل اصلی این که گفته می شود کره بادام زمینی تاثیر مستقیم روی ژن های چاقی وجود ترکیبی به نام جنیستین است که مصرف آن باعث می شود توانایی بدن برای ذخیره چربی کاهش یابد.

محافظت از استخوان و افزایش مقاومت بدن در برابر سموم

چربی های غیر اشباع که در قسمت قبل در مورد آنها صحبت کردیم به جذب ویتامین های موجود در چربی مانند ویتامین K و E کمک می کند. ویتامین K سیستم انعقاد خون را تقویت و به انتقال کلسیم به استخوان ها کمک می کند و  ویتامین E از بدن در برابر آلاینده های موجود در هوا محافظت کرده، برای سندرم پیش از قائدگی موثر است و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های چشمی مانند آب مروارید مفید می باشد.

فواید کره بادام زمین

کمک به حفظ خونسردی و آرامش

استفاده از کره بادام زمینی یا به طور کلی بادام زمینی مرغوب به هر شکلی به شما کمک می کند که بتوانید بر استرس غلبه کنید، این موضوع به دلیل وجود بتاسیترول (نوعی استرول گیاهی) است. این ماده به طبیعی شدن سطح کلسترول بدن و متعادل شدن هورمون ها در زمان استرس کمک می‌ کند. به همین دلیل است که به ورزشکاران حرفه ای توصیه می شود که از کره بادام زمینی استفاده کنند.

 

بالا بردن بهره هوشی

چربی های غیر اشباع تک زنجیره ای که در مواد غذایی مانند آجیل ها و روغن زیتون است برای حفظ سلامت و بهبود عملکرد مغز مفید می باشد، این مواد با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب بودن به کاهش آسیب های مغزی کمک می کنند.

 

کمک به سلامت اعصاب و ماهیچه ها

یکی از مواد معدنی موجود در بادام زمینی منیزیم است فعالیت های بیو شیمیایی بدن را تقویم می کند. کره بادام زمینی با داشتن مقدار زیادی منیزیم بخش قابل توجهی از منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می کند و اینگونه به بالا رفتن استحکام استخوان و دندان، حفظ سلامت دستگاه عصبی بدن، سم زدایی، تنظیم دما و تولید انرژی کمک می کند.

 

کاهش وزن

اگر قصد دارید که یک رژیم غذایی کم کالری داشته باشید آجیل ها و دانه های مقوی مانند بادام زمینی می توانند مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کند، همچنین وجود فیبر بالا در کره بادام زمینی باعث می شود که احساس سیری کنید و میزان کلی دریافت کاری در روز را کاهش دهید. از طرفی افزایش سوخت و ساز بدن در اثر مصرف کره بادام زمینی یکی دیگر از مواردی است که برای لاغری مفید می باشد.

 

کاهش خطر ابتلا به دیابت

مصرف 2 قاشق غذا خوری کره بادام زمینی مرغوب در روز به مدت 5 هفته باعث می شود افراد مبتلا به دیابت بتوانند خطر گسترش این بیماری را به میزان 30 درصد کاهش دهند. این موضوع طی یک آزمایش توسط جک وبسون انجام شده و مقاله ای در این خصوص در مجله انجمن پزشکی چاپ شده است.

 

افزایش طول عمر

کره بادام زمینی با دارا بودن اسید های چرب اشباع، سطح بالای آنتی اکسیدان و مواد مغذی مانند پتاسیم ، مواد مغذی مانند پتاسیم و فیبرهای مفید برای بدن به سلامت قلب و جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. همچنین اسید های چرب اشباع نشده میزان کلسترول مضر (LDL) و تری گلیسرید باعث می شود که دیابت نوع 2، بیماری های مربوط به انسداد عروق و نارسایی در سوخت و ساز تا حد قابل توجهی کاهش یابند.

 کره بادام زمینی طبیعی

مضرات کره بادام زمینی

اولین موردی که باید در خصوص مضرات کره بادام زمینی بدانید این است که بادام زمین در موارد نادر و برای افراد خاصی بسیار حسایت زا می باشد و حتی مصرف مقدار کمی از آن ممکن است به شوک آنافیلاکسی منجر شود. در نتیجه افرادی که مبتلا به این نوع آلرژی هستند باید از خوردن کره بادام زمین و هر شکل دیگری از بادام زمینی خودداری کنند. از طرفی بهتر است که تا دو سالگی از دادن غذاهایی که حاوی بادام زمینی است به کودکان خودداری کنید.
افرادی که کلیه های سنگ ساز دارند و یا سابقه سنگ کلیه در خانواده آن ها وجود دارد بهتر است که از خوردن حبوبات و انواع آجیل که بادام زمینی هم جزء آنهاست خودداری کنند.
در پایان این نکته بسیار مهم را باید به یاد داشته باشید که استفاده از کره بادام زمینی باید به این صورت باشد که شما حتما از کره بادام زمینی که از بادام زمین های مرغوب تهیه شده است استفاده کنید؛ این توصیه بکردانه به شما دو دلیل اصلی دارد:

  • بادام زمین هایی که از مغازه ها خریداری می کنید و در کارخانه ها تولید می شوند اگر تازه نباشند و یا در روند تولید آن ها دقت کافی انجام نشده باشد، ممکن است که دارای قارچ سمی آفلاتوکسین باشند که باعث بروز سرطان کبد در افراد می شود.
  • کیفیت بادام زمین که برای تولید کره بادام زمینی به این دلیل مهم است که برخی از کشاورزان از آفت کش ها و سموم مختلف استفاده می کنند و از آنجایی که پوسته بادام زمینی نازک است این مواد شیمیایی ممکن است به درون آن نفوذ کنند و در زمان مصرف روی شما تاثیراتی مانند نقص نوزاد هنگام تولد و اختلال ناباروی در مردان می شود

برای خرید دستگاه کره بادام زمینی  می توانید همین حالا در سایت بکردانه اقدام کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید