کره بادام زمینی برای سلامتی مفید است یا مضر ؟

در سال های اخیر استفاده از کره دانه های روغنی و مغزیجاتی مانند بادام زمینی، باعث شده افرادی که به سلامتی خود اهمیت می دهند به سمت استفاده از این محصولات بیایند و از سوی دیگر اخباری که در سایت ها و رسانه های مختلف در خصوص سالم بودن یا نبودن برخی از مواد غذایی منتشر می شود، ممکن است باعث گیج شدن شما گردد. چرا که این اخبار همیشه قصد دارند موضوع را وحشتناک تر از چیزی که هست جلوه دهند. در این مطلب از سایت بکردانه قصد داریم برای شما توضیح دهیم که کره بادام زمینی برای سلامتی مفید است یا مضر، به همین دلیل در دو بخش مجزا مزایا و مضراتی که کره بادام زمینی می تواند برای شما داشته باشد را با هم بررسی می کنیم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه کره گیر بادام زمینی به صفحه ی مرتبط با این عنوان، در بخش مقالات بکردانه مراجعه کنید.

کره بادام زمینی برای سلامتی مفید است یا مضر ؟

مزایای کره بادام زمینی

فواید کره بادام زمینی برای بیشتر افراد بسیار بالاست و تنها افرادی که به مصرف بادام زمینی آلرژی دارند ممکن است در صورت مصرف کره بادام زمینی دچار مشکلاتی شوند. جالب است بدانید که بادام زمینی از نظر منابع پروتئینی که دارد در گروه حبوباتی مانند لوبیا، عدس و نخود قرار می گیرد و ما صرفاً به دلیل نحوه مصرف خود این محصول را در دسته بندی آجیل ها قرار داده ایم. بادام زمینی ها یکی از منابع قوی برای تامین انرژی بدن شما هستند، به صورتی که در هر ۱۰۰ گرم بادام زمینی حدود ۱۶ گرم کربوهیدرات، ۵۰ گرم چربی و ۲۵ گرم پروتئین وجود دارد. در ضمن از آنجایی که این خوراکی بسیار مورد علاقه کودکان می باشد، می توانید از آن به عنوان یکی از منابع مناسب تامین انرژی و پروتئین برای کودکان استفاده کنید. موردی که نباید نگران آن باشید چربی کره بادام زمینی است، زیرا چربی های موجود در بادام زمینی از نوع غیر اشباع است و برای بدن مفید می باشند. بادام زمینی برای افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند بالا بودن چربی خون هستند نه تنها ضرری ندارد، بلکه می تواند مفید نیز باشد چراکه نوع چربی موجود در بادام زمینی باعث باز شدن عروق گرفته خواهد شد. در ادامه برخی از خواص بادام زمینی را به صورت مورد به مورد با هم بررسی می‌کنیم.
• در ۲۸ گرم بادام زمینی مقدار حدودی ۲ گرم فیبر هست که حدود ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن شما به فیبر را تأمین خواهد کرد.
• در ۱۰۰ گرم بادام زمینی حدود ۱۱۲ میلی گرم ویتامین B3 وجود دارد که باعث می شود کلسترول hdl در خون افزایش پیدا کرده، از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری کند و فرایند پیری فرد را به تعویق بیندازد. به همین دلیل است که برخی کارشناسان بر این باورند مردان با مصرف روزانه ۱۶ میلی گرم وزن ها ۱۴ میلی گرم بادام زمینی می توانند روند پیری خود را آهسته تر کنند.

کره بادام زمینی برای سلامتی مفید است یا مضر ؟
• در ۲۸ گرم بادام زمینی حدود ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین E وجود دارد.
• وجود آنتی اکسیدان طبیعی در بادام زمینی باعث می شود که روند جلوگیری از خرابی و نابودی سلول ها بهتر انجام شده و از طرفی سیستم ایمنی بدن شما قوی تر شود.
• یکی از عناصر موجود در بادام زمینی که مورد نیاز بدن می باشد منیزیم است و شما می توانید با مصرف روزانه منیزیم از بروز گرفتگی عضلانی جلوگیری کنید.
• وجود فولات در بادام زمینی باعث جلوگیری از کم خونی و رنگ پریدگی در شما خواهد شد.
• وجود پتاسیم در بادام زمینی باعث میشود که ضربان قلب و فشار خون شما تنظیم گردد.
• وجود فسفر در بادام زمینی باعث می‌شود که شما کمتر احساس خستگی و ضعف داشته باشید.
• استفاده از بادام زمینی باعث افزایش شیر دهی در مادران می شود.
• استفاده از 28 گرم بادام زمینی در هفته باعث می شود که خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا به شدت در شما کاهش یابد.
• کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی
• کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا میزان 27 درصد کاهش میدهد.

کره بادام زمینی برای سلامتی مفید است یا مضر ؟

مضرات بادام زمینی

برای اینکه بهتر بدانید کره بادام زمینی برای سلامتی مفید است یا مضر، در این قسمت قصد داریم که در مورد ضررهای احتمالی و خطراتی که استفاده از کره بادام زمینی ممکن است برای شما بوجود بیاورد حرف بزنیم. مضرات بادام زمینی بیشتر برای افراد خاصی است که در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت میکنیم. برخی افراد به بادام زمینی حساسیت دارند و معمولاً آنها از دوران کودکی متوجه می‌شوند که این حساسیت در آنها وجود دارد، این افراد بعد از مصرف بادام زمینی دچار خارش بدن، آبریزش بینی و خارش دهان می شوند و بعد از مدتی ممکن است که دچار درد در قسمت های مختلف بدن مانند گلو، افت فشار ناگهانی، تنگی نفس، سوختن زبان، احساس درد در شکم، اسهال، استفراغ و… شوند. این دسته از افراد باید حتما به یاد داشته باشند که به هیچ وجه از کره بادام زمینی استفاده نکنند و در صورتی که شما بعد از مصرف کره بادام زمینی یا مصرف زیاد بادام زمینی دچار یکی از این نشانه ها شدید بهتر است که تا قبل از شدیدتر شدن آنها به دکتر مراجعه کنید، چرا که در صورت داشتن این حساسیت و مصرف بادام زمینی احتمال مرگ فرد مورد نظر وجود دارد.
مورد آخری که باید در مورد مصرف کره بادام زمینی به یاد داشته باشید این است که مصرف بیش از اندازه هر چیزی خطرات و مضراتی را با خود به همراه خواهد داشت و به اندازه مصرف کردن بهترین الگوی مصرفی برای خوراکی هایی مانند کره بادام زمینی می باشد.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید