دستگاه روغن هسته انگور

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که از هسته انگور می‌توان یک روغن بسیار خوشمزه و با کیفیت استخراج کرد؟ مطمئنا با هر بار خوردن انگور، دانه‌های آن را دور ریخته‌اید، اما این دانه‌ها توسط دستگاه روغن هسته انگور روغن‌گیری شده و در بازار به فروش می‌رسد. این دستگاه‌ها در دو مدل صنعتی و خانگی تولید شده و گزینه مناسبی برای استخراج روغن از دانه‌های بسیار ریز انگور است.
استخراج روغن هسته انگور کار بسیار سختی بوده و انجام دستی این‌ کار به دلیل کوچک و در عین حال سفت بودن دانه‌ها عملا ناشدنی است. بنابراین، اهمیت استفاده از دستگاه‌های روغن‌گیری برای انجام این کار بسیار زیاد است.

نحوه روغن‌گیری دستگاه روغن هسته انگور

دستگاه‌های روغن‌گیری نسل جدید به دلیل داشتن قابلیت‌های زیاد می‌توانند به راحتی روغن و عصاره انواع دانه‌های ریز و درشت را استخراج کنند. این دستگاه‌ها دارای موتورهای قدرتمند و پیشرفته هستند و عمل فشرده‌سازی و پرسینگ دانه‌ها را با سرعت بالایی انجام می‌دهند؛ به گونه‌ای که برای استخراج 1 کیلوگرم دانه روغنی تنها چند دقیقه زمان لازم است.
روش روغن‌گیری دانه‌ها با هم متفاوت است؛ چراکه دانه‌ها برحسب نرمی و سفتی باید تحت دمای مخصوص و پرسینگ استاندارد روغن‌گیری شوند. به طور مثال، برای روغن‌گیری دانه‌های درشت و سفت لازم است که دمای دستگاه در بالاترین حد خود تنظیم شود؛ در حالی که برای عمل روغن‌گیری دانه‌های ریز و نرم، دمای دستگاه باید در متعادل‌ترین حد خود باشد. در غیر این صورت دانه‌ها خواهند سوخت و روغن‌ها سیاه و بد طعم می‌شوند.

دستگاه روغن هسته انگور

خصوصیات دستگاه روغن هسته انگور

همانطور که گفتیم هر دانه برای روغن‌گیری نیاز به دمای خاصی دارد. از این رو، دستگاه‌های روغن‌گیری مجهز به تابلو برق و ترموستات دیجیتال بوده و به راحتی در هر دمایی تنظیم می‌شوند. این دستگاه‌ها کاملا تمام اتومات هستند. این ویژگی باعث شده است تا مصرف انرژی به طور چشمگیری کاهش یابد و دیگر نیازی به حضور نیروی انسانی برای عملیات روغن‌گیری نباشد. ویژگی تمام اتومات بودن این دستگاه‌ها یک مزیت بزرگ دیگر هم دارد؛ آن هم این که پس از اتمام دانه‌ها و پر شدن مخزن روغن، دستگاه به صورت خودکار خاموش می‌شود؛ به گونه‌ای که می‌توان این دستگاه‌ها را با خیالی آسوده رها و پس از اتمام فرایند روغن‌گیری، برای خالی کردن ظرف و از سرگیری مجدد فرایند بازگردیم.

موارد کاربرد دستگاه روغن هسته انگور

دستگاه‌های روغن‌گیری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در تمامی صنایع کاربرد داشته باشند. بسیاری از عطاری‌ها برای کاهش هزینه‌های خود و به دلیل مناسب بودن قیمت این دستگاه‌ها، با خرید آن فرایند روغن‌گیری را به تنهایی انجام می‌دهند. این دستگاه همچنین در مصارف خانگی نیز کاربرد داشته و افراد خانه‌دار و آشپزخانه‌های تهیه غذا می‌توانند از آن استفاده کنند. تنها نکته‌ای که قبل از خرید این محصول باید به آن توجه کرد، در نظر گرفتن ابعاد و ظرفیت تولید است. اگر ظرفیت تولیدی شما کم است، توصیه می‌شود از دستگاه های روغن گیری خانگی کوچک خریداری کنید. 

دستگاه روغن هسته انگور

مزایای دستگاه روغن هسته انگور

اختراع این دستگاه را باید جزو هوشمندانه‌ترین کشف‌های تاریخ دانست. تا قبل از این که این دستگاه‌ها وارد بازار شوند، کارخانجات و تولیدکنندگان انواع روغن مجبور به استفاده از چرخ‌های عصاری بودند. اما، تولید این ابزار موجب تحولی شگرف در صنعت روغن‌سازی شده است. از مزایای این دستگاه می‌توان به سرعت روغن‌گیری بالا، راندمان کاری زیاد، روغن‌گیری انواع دانه به صورت شبانه‌روزی، پوشش تمام استیل، مصرف کم برق و صدای بسیار کم حین کار اشاره کرد. این دستگاه تنها محدود به روغن‌گیری از دانه انگور نشده و طیف وسیعی از دانه‌های روغنی را پوشش می‌دهد؛ به گونه‌ای که می‌توان با تنظیم دمای دستگاه، انواع دانه‌ها را برای روغن‌گیری درون دستگاه ریخت.
اما توجه داشته باشید که پس از هر بار روغن‌گیری اقدام به تمیز کردن دستگاه کنید؛ چراکه با هر بار عوض کردن نوع دانه‌ها، ممکن است طعم روغن تغییر کند. به این معنی که قطعات دستگاه آغشته به طعم روغن دانه‌های قبلی شده و این مسئله در تغییر طعم روغن‌ها تاثیرگذار است.

دستگاه روغن هسته انگور

قیمت دستگاه روغن گیری دانه انگور

عوامل زیادی در تعیین قیمت دستگاه روغن هسته انگور موثرند که مهمترین آن‌ها اندازه و کیفیت ساخت آن است. طبیعتاً، هر چه کیفیت ساخت محصول بالاتر برود، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. همچنین، عامل بعدی میزان مصرف برق آن‌هاست. این دستگاه‌ها به طور کلی مصرف برق کمی دارند، اما هرچه قطعات به کار رفته در آن‌ها به کاهش مصرف انرژی کمک کنند، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
دستگاه‌های روغن‌گیری در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که هم در صنایع کاربرد دارند و هم می‌توان آن‌ها را در منزل استفاده کرد. طول عمر بالا و مصرف کم انرژی باعث شده است تا این دستگاه‌ها تبدیل به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین تجهیزات صنعتی به شمار بیایند. قطعات به کار برده شده در این محصول بسیار باکیفیت بوده و از تمام استانداردهای روز برخوردار هستند.

دیدگاه‌ها  
جهان بخش
سلام. با دستگاه روغن گیری انگور فقط می تونیم از هسته انگور روغن بگیریم؟
ادمین
به نقل از جهان بخش:
سلام. با دستگاه روغن گیری انگور فقط می تونیم از هسته انگور روغن بگیریم؟

با سلام. دستگاه های روغن گیری بکردانه قابلیت روغن گیری از دانه های مختلف را دارد. برای مشاهده جزئیات دقیق هر دستگاه از محصولات بکردانه دیدن فرمایید.
تهانی
سلام. میگم چجوری می تونیم دستگاه روغن گیری را تمیز کنیم؟
ادمین
به نقل از تهانی:
سلام. میگم چجوری می تونیم دستگاه روغن گیری را تمیز کنیم؟

سلام. گروه بکردانه نحوه تمیز کردن دستگاه های روغنگیری را در یک ویدئو کامل آموزشی برای شما تهیه دیده است کافی است به اینستاگرام بکردانه مراجعه کنید و این ویدئو را با دقت کامل ببینید.
https://www.instagram.com/p/CGo2C9nB5BC/?utm_source=ig_web_copy_link
امیری
سلام از هر هسته انگوری میشه روغن گرفت؟
ادمین
به نقل از امیری:
سلام از هر هسته انگوری میشه روغن گرفت؟

با سلام. بله هیچ فرقی نمیکند از چه هسته انگوری استفاده کنید. مسلما انگورهایی که هسته های درشت تری دارند برای روغن گیری انتخاب بهتری هستند.
kh. rezaei
حالا به چه دردی میخوره این روغن؟
ادمین
به نقل از kh. rezaei:
حالا به چه دردی میخوره این روغن؟

روغن هسته انگور اساسا برای درمان موهایتان مناسب است. روغن هسته انگور یک راه عالی برای مرطوب کنندگی مو و نرم کنندگی آن است. این روغن دارای اسید لینولئیک است که برای افراد دیابتی نیز بسیار مفید است.
kimia
ممکنه روغن هسته انگور حساسیت زا باشه؟
admin
به نقل از kimia:
ممکنه روغن هسته انگور حساسیت زا باشه؟

سلام. قبل از استفاده از هر روغنی برای پوست و مو شما باید تست حساسیت را انجام بدهید چرا که به طور اطمینان نمیشه گفت هیچکس به یک ماده حساسیت نداره.
ه.لطفی
روغن هسته انگور بهتر است یا روغن زیتون؟
ادمین
به نقل از ه.لطفی:
روغن هسته انگور بهتر است یا روغن زیتون؟

سال ها روغن زیتون بهترین روغن شناخته می شد چرا که باعث کاهش کلسترول می شد و آنتی اکسیدان بالایی داشت. اما امروزه محققان بر این باورند که روغن هسته انگور با اسید لینولئیک بالا از روغن زیتون بهتر است.
روغن فروشی ماندانا
سلام. من دارم با یکی از دستگاه های شما روغن گیری می کنم برای فروش و می خواستم بدونم روغن هسته انگور را میشه برای آشپزی استفاده کرد؟ یهو به این اسم نفروشم و مشکل برام پیش بیاد؟
ادمین
به نقل از روغن فروشی ماندانا:
سلام. من دارم با یکی از دستگاه های شما روغن گیری می کنم برای فروش و می خواستم بدونم روغن هسته انگور را میشه برای آشپزی استفاده کرد؟ یهو به این اسم نفروشم و مشکل برام پیش بیاد؟

با سلام به شما دوست گرامی. امیدوارم که کسب و کارتون با موفقیت زیاد رو به رو باشد. هیچ نگران نباشید روغن هسته انگور نقطه دود بالایی دارد به همین دلیل یک انتخاب عالی برای سرخ کردن بدون تولید دود است.
گلستانی
سلام من یک دستگاه 32 بکردانه از شما خریدم که قیفی که روش هست با این که الان روی دستگاه گذاشتید فرق داره آیا مثل قیفی که رو این دستگاه هست باید از شما براش بخرم؟
نظرات خود را با ما در میان بگذارید