مقایسه دستگاه میوه خشک کن خانگی و دستگاه میوه خشک کن صنعتی

یکی از بهترین راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید میوه و سبزیجات خود را برای مدت طولانی‌تری نگه‌داری کنید، خشک کردن آن‌ها است. در حقیقت با از بین بردن رطوبت این مواد غذایی تازه ماندگاری آن‌ها را افزایش می‌دهید. در حال حاضر انواع مختلف دستگاه میوه خشک‌کن با برندهای گوناگون در بازار وجود دارند که این عملیات را به صورت کاملا بهداشتی و با سرعت بالا انجام می‌دهند. در این مقاله از گروه تولیدی بکردانه به مقایسه دستگاه میوه خشک کن خانگی و دستگاه میوه خشک کن صنعتی می‌پردازیم. بکردانه با ارائه انواع دستگاه‌های میوه خشک‌کن با قیمت مناسب همواره در تلاش است که به کسب‌وکارهای خانگی کمک کند.
لازم به ذکر است که نحوه کار این دستگاه‌ها با یکدیگر یکسان است. اما این تجهیزات در یک چیز متفاوت هستند و آن هم حجم میوه خشک تولید شده توسط هر یک از آن‌ها است. اگر قصد خرید یکی از این تجهیزات را دارید، در ادامه با ما همراه باشید. دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی یکی از با کیفیت ترین دستگاه های تولید شده توسط مجموعه بکردانه است.

ویژگی های دستگاه میوه خشک کن خانگی

دستگاه میوه خشک‌کن خانگی از سینی‌هایی تشکیل شده است که روی یکدیگر قرار دارند. در واقع در این دستگاه سینی‌ها در فاصله کمی از یکدیگر و به صورت طبقه‌ای طراحی شده‌اند. به دلیل بهره‌مندی از این شیوه طراحی، انتقال حرارت بین سینی‌ها به راحتی صورت گرفته و میوه‌ها سریع‌تر خشک می‌شوند.
بهتر است بدانید که این نوع تجهیزات خانگی به دلیل ابعاد کوچک خود برای تولید میوه خشک در حجم کم مناسب هستند. برندهای مختلفی در زمینه ساخت دستگاه میوه خشک‌کن خانگی فعالیت می‌کنند. برخی از معروف‌ترین برندهای سازنده این تجهیزات عبارتند از سایا، متئو، هامسول، گوسونیک، بیشل، لیکوئیپ، فلر، اوریکس، گرند و جی پاس. البته برندهای ایرانی معتبر مانند بکردانه نیز انواع دستگاه میوه خشک‌ کن خانگی و دستگاه میوه خشک کن صنعتی را تولید می‌کنند. این برندها توانسته‌اند با تولید دستگاه‌هایی با کیفیت به خوبی با برندهای خارجی رقابت نمایند. لازم به ذکر است که قیمت میوه خشک‌کن‌های خانگی از دستگاه‌های نیمه صنعتی و صنعتی پایین‌تر است.

 ویژگی های دستگاه میوه خشک کن خانگی

ویژگی های دستگاه میوه خشک کن صنعتی

اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی را دارید‌، می‌توانید از دستگاه‌های میوه خشک‌کن نصنعتی استفاده کنید. این تجهیزات ابعاد و اندازه بزرگتری نسبت به میوه خشک‌کن‌های خانگی دارند و از این رو حجم بیشتری از میوه خشک را تولید می‌نمایند.
در دستگاه میوه خشک کن صنعتی برای چرخش سینی‌ها به صورت اتوماتیک از یک سیستم گرداننده بهره می‌برند. این نوع دستگاه‌ها نیز با برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و قیمت هر یک از آن‌ها به کیفیت، برند سازنده و ابعاد آن بستگی دارد. شما می‌توانید دستگاه میوه خشک‌کن صنعتی را از یکی از بهترین برندهای ایرانی به نام بکردانه خریداری کنید. اما نوع دیگری از دستگاه‌های میوه خشک‌کن نیز وجود دارند که برای تولید میوه خشک در حجم‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل قیمت میوه خشک کن صنعتی نسبت به خانگی بیشتر است.
به یاد داشته باشید که فاکتور قابل توجه در روند خشک کردن میوه، حفظ کیفیت و رنگ انواع میوه‌ها و همچنین جلوگیری از تیرگی آن‌ها است. بنابراین در هنگام استفاده از هر یک از انواع دستگاه‌های میوه‌ خشک‌کن باید به این مسائل دقت داشته باشید. برای استعلام قیمت انواع دستگاه میوه خشک‌کن با کارشناسان بکردانه تماس بگیرید. همکاران ما در مجموعه به شما کمک می‌کنند که بهترین میوه خشک‌کن را متناسب با بودجه و شرایطتان برگزینید.

ویژگی های دستگاه میوه خشک کن صنعتی

نتیجه میوه خشک هر دو دستگاه مزایا و معایب آن

امروزه میوه خشک به عنوان یکی از میان وعده‌های خوشمزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. خشک کردن میوه در دستگاه‌ میوه خشک کن خانگی و دستگاه میوه خشک کن صنعتی مزایا و معایب خاص خود را دارد. البته این مزایا و معایب تا حدود زیادی به مشخصات فنی دستگاه بستگی دارد که شما باید هنگام خرید دستگاه میوه خشک‌کن به آن‌ها توجه کنید.
همانطور که پیش از این نیز بیان شد، این دو نوع دستگاه میوه خشک‌کن تنها در حجم میوه خشک تولید شده با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین کیفیت میوه‌های خشک بدست آمده از آن‌ها یکسان است. در ادامه مزایا و معایب خشک کردن میوه با اینگونه تجهیزات شرح داده شده است.
مزایای خشک کردن میوه با انواع دستگاه میوه خشک کن
بسیاری از افراد سوال می‌کنند که آیا دستگاه‌های میوه خشک‌کن سرطان‌زا هستند؟ باید بگوییم که خیر و این نظریه به طور کامل رد شده است. از جمله مزایای مهم استفاده از دستگاه‌های میوه خشک‌کن خانگی و صنعتی عبارتند از:

  • نحوه کار و استفاده از این دستگاه‌ها حتی برای بار اول نیز بسیار آسان است. برای خشک کردن میوه و سبزیجات تنها کافی است که آن‌ها را روی سینی بچینید. سپس با روشن کردن دستگاه مواد غذایی را تحت دمای مناسبی قرار دهید.
  • جلوگیری از هدر رفتن میوه‌ها نیز یکی دیگر از مزایای مهم استفاده از دستگاه‌های میوه خشک‌کن به شمار می‌رود. عدم استفاده به موقع از میوه‌ها و سبزیجات باعث تغییر رنگ و خراب شدن آن‌ها می‌شود، بهترین راه برای پیشگیری از این موضوع خشک کردن میوه‌ها است.
  • میوه خشک بدست آمده از دستگاه میوه خشک کن خانگی و دستگاه میوه خشک کن صنعتی تمام آنزیم‌ها و ویتامین‌های موجود در خود را حفظ می‌کند. بنابراین از ارزش غذایی میوه خشک کاملا مطمئن باشید.

معایب خشک کردن میوه با انواع دستگاه‌ میوه خشک کن

انواع دستگاه‌های میوه خشک‌کن علاوه بر مزایای خود معایبی نیز دارند که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

  • یکی از مهمترین عیوب دستگاه‌های میوه خشک‌کن به خصوص نمونه‌های صنعتی آن‌ها مصرف بالای برق است. برای اینکه میوه و سبزیجات مختلف را در این تجهیزات خشک کنید، به زمانی بین 8 تا 12 ساعت نیاز دارید که این مدت زمان نقش زیادی در مصرف بیش از حد برق دارد.
  • خشک کردن میوه با میوه خشک‌کن‌های مختلف ممکن است که مقداری رنگ آن‌ها را تغییر دهد. کارخانه‌های تولیدکننده میوه خشک‌های بازاری برای جلوگیری از این معضل از ترکیبات گوگردی استفاده می‌کنند که سرطان‌زا است. بنابراین بهتر است که از این ترکیبات بپرهیزید و از رنگ طبیعی میوه لذت ببرید.
  • یکی دیگر از معایب دستگاه‌های میوه خشک‌کن صدای آن‌ها است که در حین کار از خود تولید می‌کنند. این صدا ممکن است که برای برخی از افراد آزاردهنده باشد. البته در این مورد نیز صدای دستگاه میوه خشک‌کن خانگی از نمونه‌های صنعتی کمتر است. لازم به ذکر است که میوه خشک کن های موجود در سایت بکردانه بی صدا هستند.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید