روش خشک کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن

میوه خشک یکی از محبوب ترین و مفیدترین خوراکی هایی است که از آن به عنوان تنقلات استفاده می کنند. این محصولات از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند و می توان به کمک آن ها بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن را دریافت کرد. از آن جایی که اهمیت استفاده از میوه خشک برای افراد به خوبی آشکار شده سرانه مصرف آن رو به افزایش است. به همین جهت کارخانجات و شرکت های متعددی اقدام به تولید انواع میوه خشک و عرضه آن به بازار داخلی می کنند. میوه خشک به روش های مختلفی آماده می شود. 
دو روش پرکاربرد برای تهیه میوه خشک، روش خانگی و صنعتی است که هرکدام پروسه و تجهیزات مخصوص به خود را نیازمندند. البته در روش خانگی نیز می توان به شیوه های مختلفی اقدام به تولید میوه خشک کرد که در بخش های بعدی به طور دقیق با هریک از این روش ها آشنا می شویم. روش خشک کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن یکی از روش های معمول و رایجی است که به کمک آن می توان در مدت زمان کوتاهی مقدار قابل توجهی میوه خشک آماده کرد. بکردانه یکی از بهترین شرکت های تولید کننده میوه خشک کن در بازار کشور ایران است؛ که شما می توانید انواع دستگاه میوه خشک کن در ابعاد مختلف را از این مجموعه تهیه کنید. 


دستگاه های میوه خشک کن انواع و اقسام گوناگونی دارند و هرکدام در ظرفیت ها و توان های مختلفی به مشتریان عرضه می شوند. برخی از این دستگاه ها جزء دستگاه های صنعتی هستند که به صورت ویژه در کارخانجات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند و برخی دیگر جزء دستگاه های خانگی هستند که برای عموم افراد کاربری آسان و راحتی دارند. اگر تمایل دارید با تکنیک ها و نکات مهم درخصوص خشک کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن آشنا شوید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 

روش خشک کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن بکردانه

روش خشک کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن بکردانه

برای اینکه بتوانید میوه خشک را به صورت اصولی و بهداشتی تهیه کنید، نیازمند تجهیزات بخصوصی خواهید بود. البته که خشک کردن میوه به روش خانگی و با کمترین تجهیزات نیز امکان پذیر است. اما تهیه میوه خشک هایی یکدست، باکیفیت و در عین حال خوشمزه، تنها با استفاده از دستگاه های میوه خشک کن میسر است. دستگاه های میوه خشک کن تنوع بسیار زیادی دارند و هریک با برندهای مختلفی به بازار عرضه می شوند. یکی از کارآمدترین و بادوام ترین دستگاه های میوه خشک کن در بازار، دستگاه میوه خشک کن بکردانه است که به صورت اختصاصی توسط شرکت بکردانه تولید و روانه بازار می شود. حال تصمیم داریم روش خشک کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن بکردانه را مورد بررسی قرار دهیم.
دستگاه های میوه خشک کن با تکنولوژی و مکانیزمی که دارند، باعث می شوند تا میوه ها در اثر حرارت کاملا خشک شوند. این دستگاه ها مجهز به فن و المنت های حرارتی هستند. المنت ها به صورت کاملا یکنواخت حرارتی را ایجاد کرده و این گرمای مطبوع به وسیله فن ها در کل دستگاه به گردش درمی آید. در نهایت آب میان بافتی میوه ها و رطوبت موجود در آن ها به طور کامل خشک می شود. این دستگاه ها کاربری بسیار آسانی داشته و شما می توانید به کمک آن ها بهترین انواع میوه خشک را تهیه کنید.

روش خشک کردن میوه با انواع دستگاه میوه خشک کن

روش خشک کردن میوه با انواع دستگاه میوه خشک کن

شاید اگر بخواهیم روش خشک کردن میوه با انواع دستگاه میوه خشک کن را شرح دهیم به یک توضیح واحد دست برسیم. درواقع اساس و مبنای کلی کار تمامی دستگاه های میوه خشک کن مشابه یکدیگر است البته با کمی تفاوت در برخی ساختارهای تولید دستگاه. روش خشک کردن میوه با انواع دستگاه میوه خشک کن به کمک حرارت و گرماست. اما اینکه هر دستگاه در یک زمان مشخص تا چه اندازه ظرفیت خشک کردن میوه را دارد، مسئله ای جداست.
دستگاه های میوه خشک کن در ابعاد و اندازه های متفاوتی به بازار عرضه می شوند. این دستگاه ها علاوه بر ابعاد و اندازه، در ویژگی های فیزیکی و ساختاری دیگری نیز با یکدیگر متفاوتند.
بسته به اینکه دستگاه در چه ابعاد و اندازه ای ساخته شود، تعداد طبقاتی را برای آن در نظر می گیرند. در هرکدام از این طبقات سینی های مخصوصی برای قرار دادن میوه ها، سبزیجات یا حتی گوشت وجود دارد تا عملیات چیدن میوه ها و برداشتن آن ها بعد از خشک شدن به راحتی و به طور کاملا بهداشتی انجام شود.

روش خشک کردن انواع میوه با دستگاه میوه خشک کن

روش خشک کردن انواع میوه با دستگاه میوه خشک کن

تنها با داشتن یک دستگاه میوه خشک کن درجه یک و استاندارد، می توانید انواعی از میوه های خوشمزه و لذیذ تابستانی و زمستانی را خشک کرده و از آن ها در تمامی فصول سال استفاده کنید. اما بهترین مارک میوه خشک کن چیست؟ ما دستگاه های بکردانه را به شما پیشنهاد می کنیم. مهم ترین اقداماتی که در روش خشک کردن انواع میوه با دستگاه میوه خشک کن می بایست به آن ها توجه کرده و به طور دقیق انجامشان دهید به شرح زیر هستند:

  • میوه های موردنظرتان را که می توانند از هر نوعی باشند، کاملا شستشو دهید.
  • بعد از گرفته شدن آب آن ها می توانید هریک را با ضخامت های یکسان برش دهید.
  • بعد از هسته گیری و برش دادن میوه ها آن ها را در فواصل معین نسبت به یکدیگر درون سینی های دستگاه میوه خشک کن قرار دهید.
  • از این مرحله به بعد دستگاه به طور خودکار و اتوماتیک شروع به عملیات حرارت دهی و خشک کردن میوه ها می کند.

می بینید که روش کار با دستگاه های میوه خشک کن برای تهیه انواع میوه خشک کار چندان دشواری نیست. اما برای اینکه بتوانید این پروسه را به درستی طی کنید، می بایست دستگاه های موردنظرتان را از مجموعه ها و مراکز معتبر تهیه کنید. مجموعه بکردانه در زمینه تولید و عرضه انواع دستگاه میوه خشک کن سابقه ای درازمدت داشته و هم اکنون از طریق فروشگاه اینترنتی خود بهترین و بادوام ترین دستگاه ها را در اختیار علاقمندان قرار می دهد. شما می توانید برای مشاهده محصولات و اطلاع از قیمت آنها از سایت بکردانه مشاهده کنید.

طرز تهیه میوه خشک با دستگاه میوه خشک کن

تهیه میوه خشک آداب و قواعد مخصوص خود را دارد و اگر مطابق آن ها  پیش  نروید، میوه خشک لذیذی را به دست نمی آورید. برای این کار لازم است میوه را به خوبی شست و شو دهید و سپس اگر می خواهید پوست آن را جدا کنید (البته میوه هایی همچون پرتقال، سیب و... بهتر است با پوست باشند تا جلوه ای زیباتر داشته باشند). اکنون زمان آن است که میوه ها را به طور منظم در ظروف یا سینی های مخصوص دستگاه میوه خشک کن خود بچینید و سینی ها را درون دستگاه جای دهید. پس از این کار می بایست دستگاه میوه خشک کن را روشن و در صورت نیاز حرارت آن را تنظیم کنید و اجازه دهید تا در مدت زمان معینی، آب میوه ها گرفته و خشک شده در دسترس شما قرار گیرند. از مزیت های تهیه میوه خشک با دستگاه میوه خشک کن، به طعم اصلی و لذت بخش میوه ها می توانیم اشاره کنیم. دستگاه میوه خشک کن طعم و مزه میوه ها را از آن ها نمی گیرد، بلکه با حرارت مطبوعی که به آن ها بخشد باعث بیشتر شدن مزه آن ها می شود. میوه خشک را می توان هنگام پذیرایی، در محل کار و تحصیل، در پیک نیک، به طور روزمره و هر طور که می خواهید استفاده کنید و انرژی روزانه خود را از آن تامین کنید. همانطور که مشاهده کردید طرز تهیه میوه خشک با دستگاه میوه خشک کن بسیار راحت و همچنین طبیعی است و می توانید میوه های خشک خود را بدون هیچگونه افزودنی برای مدت طولانی نگه داری کنید. برای اطلاع از قیمت دستگاه میوه خشک کن و مشخصات آن، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و یا مطالب قرار داده شده در سایت را مطالعه کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید