چگونه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم

پیشرفت تکنولوژی موجب شده است تا بسیاری از افراد با داشتن کمترین هزینه ممکن یک کسب و کار کوچک با درآمدی بالا را راه اندازی کنند. در بین کسب و کارهای کوچک یک ایده جذاب به نام میوه خشک کنی وجود دارد. میوه خشک کنی نیازی به داشتن مغازه یا کارخانه بزرگ ندارد. تنها کافیست چند دستگاه میوه خشک کن را تهیه کرده و آنها را در گوشه‌ای از خانه قرار دهید. حداقل بودجه مورد نیاز برای شروع این کار حدود ۲۰ میلیون تومان است. البته نوسانات بازار نیز در این امر دخیل بوده و قیمت گفته شده به صورت تقریبی مطرح شده است. حداقل فضای مورد نیاز نیز یک اتاق ۱۲ متری و دو نفر نیروی انسانی برای کار است. شما می توانید کار میوه خشک کنی را در تمامی نقاط کشور انجام دهید. با راه اندازی یک سایت اینترنتی و ایجاد اکانت هایی در شبکه های اجتماعی نیز می توانید به کسب و کار خود رونق بخشید. در این مقاله از بکردانه در مورد کسب و کار میوه خشک کنی اطلاعات جالبی در اختیار شما قرار می دهیم تا انتها همراه ما باشید.

آیا با ساخت یک میوه خشک کن خورشیدی امکان راه اندازی یک کسب و کار کوچک وجود دارد

بله قطعاً! هیچ چیز در این دنیا ناشدنی نیست. شما با تولید کوچک ترین محصولات می‌توانید به درآمد کلان برسید. تنها شرط موفقیت شما پشتکار و برنامه‌ریزی اصولی است. شما می توانید با خرید و یا ساخت میوه خشک کن خورشیدی هم در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و هم میزان بیشتری میوه را خشک کنید. در ابتدا باید از میزان فروش روزانه خود مطلع شوید. این امر به شما کمک می کند تا مصرف مورد نیاز خود در روز را بدانید و از خرید میوه های بیشتر پرهیز کنید. البته از آنجایی که میزان ماندگاری میوه های خشک شده ۴ الی ۱۲ ماه است، دغدغه ای از بابت دورریز آنها نخواهید داشت. پس با خیالی راحت به خشک کردن انواع میوه های خوشمزه بپردازید و با تبلیغات اصولی، آنها را به علاقه مندان بفروشید. فواید میوه خشک بیشمار است و شما میتوانید برای مصرف خانگی نیز از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنید. 

آیا با ساخت یک میوه خشک کن خورشیدی امکان راه اندازی یک کسب و کار کوچک وجود دارد

مزایای شغل میوه خشک کنی

مهمترین مزیت این شغل این است که میوه های خشک شده هرگز روی دست نمی مانند. همانطور که گفتیم طول عمر آنها بیش از یک سال بوده و امکان دور ریختن آنها در این مدت هرگز وجود ندارد. نکته بعدی علاقه مردم به استفاده از میوه‌های خشک است. اگر سری به شیرینی فروشی یا مغازه های خشکبار بزنید، خواهید دید که عمده فروش آنها از میوه های خشک شده نظیر زردآلو و آلبالو است. شغل میوه خشک کنی نیازی به پرداخت مالیات‌های سنگین نداشته و شما می توانید با پرداخت کم آن به کسب و کار کوچک خود رونق ببخشید. البته دریافت پروانه کسب از وزارت بهداشت و همچنین مهر استاندارد بر روی بسته بندی های میوه های خشک شده ضروری است. شغل میوه خشک کنی جزو مشاغلی است که بسیج سازندگی ۱۰ میلیون وام را به آن اختصاص می‌دهد. برای دریافت این وام ابتدا باید یک کارگاه کوچک را راه اندازی کرده و با در دست داشتن مجوز های لازم اقدام به دریافت آن کنید.

جدول راه اندازی مراحل کار میوه خشک کنی

برای راه اندازی کار میوه خشک کنی باید مراحل مختلفی را سپری کنید. ابتدا باید از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید و از تجربه های آن ها بهره مند شوید. پس از مشاوره و کسب اطلاعات از افراد متخصص با بودجه مکانی که در نظر دارید، دستگاه های موردنیاز را بخرید. این دستگاه ها شامل خشک کن میوه، دستگاه برش میوه، بسته بندی و دستگاه های شست و شو و... هستند که بسته به کاری که در نظر دارید این دستگاه ها را تهیه می کنید. اگر کسب و کارتان بزرگ و در حد یک کارگاه و کارخانه باشد، اول از همه باید مجوز های لازم را کسب کنید. در ادامه جدولی را برای شما ارائه کرده ایم تا با مراحل کار میوه خشک کنی آشنا باشید.

جدول راه اندازی مراحل کار میوه خشک کنی
برای راه اندازی کارگاه و کارخانه  دریافت مجوز، اجاره، خرید یا رهن محل کار
برای راه اندازی کار خانگی خرید تجهیزات برای کار در خانه
خرید تجهیزات مورد نیاز هسته گیر، اسلایدر دستی یا برقی، وان شست و شو دستی یا برقی، میز کار، پوست گیر دستی یا برقی، هسته گیر دستی یا برقی، خشک کن میوه خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی
نیروی کار

نیروی کار استخدام اپراتور مورد موردنیاز برای هر بخش از کاربا توجه به ظرفیت کار


 خرید تجهیزات و استخدام نیروی کار هر کدام بستگی به نوع راه اندازی خط تولید شما دارد. مدل های دستی قطعا برای کارهای خانگی و حتی کارگاه ها و مدل های برقی و اتوماتیک در ابعاد بزرگ برای کارخانه ها است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان گروه تولیدی بکردانه تماس بگیرید.

سرمایه لازم برای راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی

سرمایه لازم برای راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی بستگی به هدف و بودجه شما برای راه اندازی کسب و کارتان دارد. در حقیقت هرچه اهداف بالاتری داشته باشید، باید میزان سرمایه بیشتری را برای راه اندازی کارگاه صرف کنید. سرمایه لازم برای راه اندازی کارگاه میوه خشک کنی بستگی به نوع دستگاه میوه خشک کن، محل کارگاه، مساحت کارگاه، خرید، رهن، اجاره محل، اسلایدر میوه، دستگاه بسته بندی و موارد بسیار دیگری است. شما باید تمام این موارد را به صورت جداگانه بررسی کنید و قیمت دستگاه ها را بیابید و با بودجه ای که کنار گذاشته اید، بهترین و مجهزترین کارگاه را راه اندازی کنید. خرید دستگاه های با کیفیت و ارائه محصولی مرغوب به مشتریان موجب سود بالا و در نهایت توسعه کارگاه شما می شود، پس با اهداف کوچک و تلاش بی وقفه و عملکرد خوب می توان سرمایه هرچند اندک خود را چندین برابر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان گروه تولیدی بکردانه تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

بازاریابی نقطه عطف موفقیت در شغل میوه خشک کنی

مهمترین بحث در این موضوع، بازاریابی برای محصولات خود است. شما باید بتوانید در شبکه‌های اجتماعی محصولات خود را به خوبی تبلیغ کنید. اغلب مخاطبان با دیدن میوه های خشک شده به وجد آمده و به سرعت برای خرید آنها اقدام می کنند. مهمترین کار نیز جلب اعتماد مشتریان از میزان کیفیت و بهداشتی بودن محصولات است. از این رو بهتر است مهر وزارت بهداشت و همچنین کد مجوز خود را در پیج خود درج کنید. از ملزومات راه اندازی کسب و کار میوه خشک کنی اخذ مجوز کارگاه میوه خشک کنی است . در صورت نیاز به مشاوره و یا وجود ابهام در این زمینه به بخش مقالات سایت بکردانه مراجعه و مطالبی که در این زمینه برای شما قرار داده ایم را مطالعه کنید.

 

دیدگاه‌ها  
علی بابایی
سلام چقدر سرمایه برای شروع کار میوه خشک کنی نیازه؟
ادمین سایت
به نقل از علی بابایی:
سلام چقدر سرمایه برای شروع کار میوه خشک کنی نیازه؟

سلام بر شما آقای بابایی عزیز، با توجه به شرایط بازار و میزان گستردگی کار مورد نظر شما سرمایه مورد نیاز متفاوت استو برای کسب اطلاعات تخصصی در این زمینه با کارشناسان بکردانه تماس بگیرید
پیرحاجی
سلام وقت بخیر تمام دستگاه هایی که برای شروع کار میوه خشک کنی در منزل نیازه را شما دارید؟
ادمین سایت
به نقل از پیرحاجی:
سلام وقت بخیر تمام دستگاه هایی که برای شروع کار میوه خشک کنی در منزل نیازه را شما دارید؟

سلام بر شما دوست عزیز،برای شروع کار شما به دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر نیاز دارید. برای کسب اطلاعات تخصصی در زمینه دستگاه میوه شک کن با کارشناسان بکردانه تماس بگیرید.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول چگونه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم؟

برای شروع کار میوه خشک کنی در منزل به چه دستگاه هایی نیاز داریم؟
برای اینکه کار میوه خشک کنی را شروع کنیم به دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر برای خرد کردن میوه ها نیاز داریم.
برای شروع کار میوه خشک کنی بهتره کار را با چه دستگاهی شروع کنیم؟
با توجه به میزان سرمایه و فضایی که در اختیار دارید می توانید دستگاه هایی با ظرفیت های مختلف انتخاب کنید . برای دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان بکردانه تماس بگیرید