میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی

در این مطلب از بکردانه قصد داریم تا در خصوص میوه خشک‌کن‌ها صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی؟ مطمئنا، بارها شده است که از کنار یک شیرینی‌فروشی رد شده‌اید و چشمتان به انواع آجیل و میوه‌های خشک‌شده افتاده است. این میوه‌ها آنقدر شما را وسوسه می‌کنند که مجبور به خرید آن‌ها می‌شوید. اما، قیمت این میوه‌ها هرگز شباهتی به قشنگی آن‌ها ندارد. قناد این شیرینی‌فروشی با خرید تنها یک دستگاه خشک‌کن و چند کیلو میوه آن را با چند برابر قیمت به شما می‌فروشد.
اکنون به این نتیجه می‌رسید که خرید یک میوه‌خشک کن بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و دیگر لازم نیست با هر بار رد شدن از کنار قنادی‌ها، آجیل‌ و میوه‌های خشک‌شده را با حسرت نگاه کنید. کافیست چند کیلو میوه با نازل‌ترین قیمت از میوه‌فروشی محل تهیه کنید و آن را درون این دستگاه‌ها قرار دهید.

میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی

خرید میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی ؟

اکنون که تصمیم به خرید این محصول گرفته‌اید، باید به دنبال یک جنس مرغوب و با کیفیت باشید. میوه‌ خشک‌کن‌ها مانند سایر تجهیزات برقی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مزایای خاص خود را دارد. از این رو، ابتدا باید ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو دستگاه را بررسی و در آخر با هم مقایسه کرد.

دستگاه میوه خشک کن گازی

این دستگاه برای تامین انرژی خود به منظور تولید گرما به انرژی گازی نیاز دارد. میوه خشک‌کن‌های گازی از نظر اندازه بسیار بزرگ بوده و حجم قابل ملاحظه‌ای از فضای آشپزخانه را اشغال می‌کنند. این دستگاه‌ها به خاطر ابعاد بزرگی که دارند، بیشتر در قنادی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته، این بدان معنا نیست که نتوان آن را در خانه استفاده کرد. تنها، عیب آن نسبت به سایر خشک‌کن‌های رومیزی ابعاد بزرگ آن است. این دستگاه‌ در هر ساعت 1 الی 2 لیتر گاز مصرف می‌کند. به خاطر ابعاد بزرگ آن انتظار می‌رود که روزانه 60 الی 70 کیلو میوه را خشک کند. قیمت دستگاه های میوه خشک کن خانگی از دستگاه های میوه خشک کن صنعتی به مرتبه پایین تر است. 

                                          

دستگاه میوه خشک کن برقی

برای این که بتوانیم پاسخ سوال میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی را بدهیم، باید این مدل از میوه خشک‌کن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. در دستگاه میوه خشک‌کن برقی، میزان مصرف برق آن به دلیل اندازه کوچکی که دارد بسیار کم بوده و از این بابت، خیالمان می‌تواند راحت باشد. این دستگاه در طرح‌های مختلفی تولید می‌شود که برخی از آن‌ها به شکل بیضی، گرد و مستطیلی هستند. البته به دلیل ابعاد کوچک این دستگاه امکان مشاهده داخل آن میسر نیست و معمولا برای این که از خشک شدن میوه‌ها مطلع شویم، باید درب آن را باز کنیم.

مقایسه میوه خشک کن گازی و برقی

اکنون وقت آن رسیده تا به سوال میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی پاسخ دهیم. همانطور که در قسمت قبل مشاهده کردید، این دو دستگاه دارای مزایا و معایبی هستند که هر کدام را نسبت به دیگری برتر می‌سازد؛ به گونه‌ای که حتی نمی‌توان از ابعاد بزرگ و کوچک آن‌ها ایراد گرفت. درست است که دستگاه‌های گازی فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال می‌کنند، اما قادر به خشک کردن میوه‌های بیشتری هستند. بنابراین، نمی‌توان گفت که کدام یک از این دو محصول بهتر هستند. شما باید آن‌ها را بسته به سلیقه و میزان نیاز خود خریداری کنید.

آیا خرید میوه خشک کن به صرفه است؟

بسیاری از افراد با خود این سوال را مطرح می‌کنند که آیا خرید میوه خشک‌کن به صرفه است یا خیر؟ پاسخ این سوال کمی سخت است، چراکه هر شخص باید به جیب خود نگاه کند و بهترین تصمیم را بگیرد. متاسفانه، با شرایط اقتصادی حاکم و گرانی بسیاری از تجهیزات برقی نمی‌توان این دستگاه را به قشر کم درآمد جامعه توصیه کرد. چراکه اگر با یک حساب سر انگشتی بخواهیم حساب کنیم، خرید میوه خشک‌کن‌های بزرگ و پرمصرف کمی به صرفه نیست.
اما، اگر از وضع مالی خوبی برخوردار هستید این محصول یک انتخاب هوشمندانه و عاقلانه است. البته، به شرط این که یک دستگاه رومیزی جمع و جور خریداری کنید.برای اینکه بررسی کنید که خرید این دستگاه برای شما به صرفه است یا خیر میتواند اول ببینید هر کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد و سپس با توجه به مصرف خود برای خرید دستگاه میوه خشک کن تصمیم گیری نهایی را انجام دهید. 

میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی
خرید میوه خشک کن می‌تواند شما را در خشک کردن میوه به خودکفایی کامل برساند. کافیست چند کیلو میوه خریداری کرده و آن را به مدت چند ساعت درون دستگاه‌های میوه خشک‌کن قرار دهید. سپس، با کمی حساب سر انگشتی متوجه خواهید شده که از خریدی که کرده‌اید راضی هستید و دیگر دغدغه‌ای از بابت تهیه میوه‌های خشک‌شده ندارید. توصیه می‌شود قبل از خرید این دستگاه‌ها حتما درباره قیمت و کیفیت ساخت آن تحقیق کنید تا بهترین گزینه را بخرید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی

میوه خشک کن گازی بهتره یا برقی؟
ابعاد دستگاه میوه خشک کن گازی بیشتر از برقی است، از طرفی میوه خشک کن برقی مدل های مختلفی دارد و متنوع تر است و برای استفاده در منزل بسیار مناسب است. اینکه کدام یک را ترجیح می دهید به نیاز خودتان بستگی دارد.
دستگاه میوه خشک کن گازی چگونه کار می کند؟
برای راه اندازی این دستگاه به یک مخزن گاز نیاز است تا بتواند سوخت و حرارت دستگاه را تامین کند. همچنین تعبیه یک دودکش ضروری است، زیرا دود تولید شده درون دستگاه می پیچد و باعث تغییر رنگ و مزه میوه ها می شود.
کار کردن با کدام دستگاه راحت تر است؟
طبیعی است که کار کردن با دستگاه میوه خشک کن برقی راحت تر است به دلیل اینکه برای روشن کردن آن کافی است دما را تنظیم کرده و دکمه استارت را بزنید.