ساخت دستگاه میوه خشک کن خانگی

خشک کردن میوه در خانه یک راه مقرون به صرفه برای نگهداری میوه ها به مدت طولانی است. برای اینکار روش های متعددی وجود دارد که اغلب سنتی هستند. ولی برای خشک کردن میوه به روش غیر سنتی نیاز به دستگاه دارید زیرا دستگاه، میوه را به طرز باکیفیت تری خشک می کند و مدت زمان آن نیز کمتر است. شما می توانید برای خشک کردن میوه ها و سبزیجات، برای خود یک دستگاه میوه خشک کن خانگی بسازید. با ادامه این مطلب از سایت بکردانه همراه باشید تا روش ساخت این دستگاه را به شما آموزش دهیم.

لوازم مورد نیاز ساخت دستگاه میوه خشک کن خانگی

برای ساخت دستگاه میوه خشک کن خانگی به وسایل و ابزار زیر نیاز خواهید داشت:

  • چند تکه چوب برای ساخت جعبه ها
  • منگنه مخصوص چوب
  • توری آلومینیومی یا هر توری که در دسترس دارید
  • چکش، قیچی، میخ و چاقو
  • سشوار فشار قوی

لوازم مورد نیاز ساخت دستگاه میوه خشک کن خانگی

مراحل ساخت میوه خشک کن خانگی

بعد از آماده کردن لوازم مورد نیاز با انجام مرحله به مرحله روش های ساخت شما می توانید در نهایت یک دستگاه میوه خشک کن خانگی داشته باشید. در مرحله اول ابتدا با قطعات چوب مستطیلی تعدادی قاب درست کنید. سپس برای کف قاب از توری آلومینیومی استفاده کنید. این توری جایی است که میوه ها روی آن قرار می گیرند و قاب ها در اصل حکم کشوهای میوه خشک کن را دارند. شکل هر قاب با توری آلومینیومی شبیه به کشو می شود. سپس کشوها یا سینی های توردار را روی هم قرار دهید. نباید منفذی بین آنها به وجود بیاید و بایستی کاملا روی هم کیپ شوند. در قدم بعدی یک قاب دیگر با تکه های چوب درست کنید و یک سوراخ برای قرار دادن سشوار در آن ایجاد کنید. این قاب را زیر سینی های دیگر قرار دهید. تقریبا دستگاه میوه خشک کن آماده شده است. در این مرحله کافی است میوه ها را شسته، تکه تکه کرده و بعد آنها را روی توری های سینی ها قرار دهید. سپس سر سشوار را در محل مورد نظر کیپ و سشوار را روشن کنید تا با هوای گرم سشوار میوه ها خشک شوند. این میوه خشک کن خانگی برای خشک کردن انواع میوه، سبزیجات، گل های زینتی، داروهای گیاهی و غیره مناسب است. برای جلوگیری از اعمال فشار بر روی سشوار، از دو عدد سشوار استفاده کنید. به این ترتیب که جای سشوارها را هر پانزده دقیقه باهم جابجا کنید تا سشوار شما بر اثر گرمای زیاد آسیب نبیند. ساخت میوه خشک کن خورشیدی نیز یکی از راه های درست کردن میوه خشک در خانه است که از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه است. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات در مورد ارزانترین دستگاه میوه خشک کن خانگی به سایت بکردانه مراجعه نمایید و یا با کارشناسان مجرب این گروه تولیدی تماس بگیرید. بدون شک بکردانه بهترین دستگاه ها را با مناسب ترین قیمت ها در اختیار شما قرار می دهد. محض اطمینان می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه میوه خشک کن دیجی کالا و دیگر سایت ها را بررسی کنید و با قیمت های سایت بکردانه تطبیق دهید.

مراحل ساخت میوه خشک کن خانگی

این دستگاه مزایا و معایبی دارد که از جمله مزایای آن می توان به در دسترس بودن و راحتی ساخت آن اشاره کرد. تنها عیبی هم که این دستگاه دارد مصرف زیاد انرژی الکتریکی و مقرون به صرفه نبودن آن است. ساخت میوه خشک کن خانگی نمی تواند محصول زیادی برای شما تولید کند و بیشتر برای مصرف شخصی شما کافی است. اما اگر می خواهید بی هیچ دردسری و بدون صرف هیچ هزینه ای در خانه میوه و سبزیجات خشک کنید ساخت این دستگاه ساده به شما کمک زیادی خواهد کرد. اگر به فکر خرید دستگاهی برای درست کردن میوه خشک در منزل افتاده اید برای استعلام قیمت دستگاه خشک کن میوه خانگی با کارشناسان بکردانه تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول ساخت دستگاه میوه خشک کن خانگی

برای ساخت دستگاه میوه خشک کن خانگی به چه وسایلی نیاز داریم؟
با توجه به اینکه برای ساخت دستگاه میوه خشک کن خانگی اولیه روش های مختلفی وجود دارد در ساده ترین مدل می توان با قطعاتی همچون چند تکه چوب، دستگاه منگنه چوب، توری آلومینیومی، چکش، قیچی، میخ، چاقو و یک سشوار فشار قوی یک خشک کن ساده طراحی و ساخت.
معایب ساخت دستگاه میوه خشک کن خانگی با ابزار و وسایل ساده چیست؟
در ساخت دستگاه میوه خشک کن خانگی با ابزار و وسایل ساده از قطعاتی استفاده می شود که معمولا در دسترس همه هستند و فناوری ساخت پیچیده ای ندارند که البته به دلیل عدم رعایت بسیاری از نکات، این دستگاه ها دارای مصرف بالای انرژی الکتریکی بوده و علاوه بر نداشتن صرفه اقتصادی در استفاده از آن، کارایی مطلوبی نیز نخواهند داشت.
در طراحی و ساخت دستگاه میوه خشک کن خانگی چه مواردی را باید مد نظر قرار داد؟
در فرایند طراحی و ساخت دستگاه میوه خشک کن خانگی علاوه بر کیفیت دستگاه به مواردی همچون نوع و حجم میوه و سبزیجاتی که برای خشک کردن آن ها از دستگاه استفاده می شود و همچنین میزان برق مصرفی دستگاه باید توجه خاص داشت.