نحوه مصرف ارده و شیره

کنجد گیاهی است که در بیشتر نقاط دنیا از جمله ایران کشت می ­شود. از این دانه روغنی فرآورده­ های متنوعی مانند روغن، ارده و حلوا ارده به دست می­ آید. ارده از جمله مهم­ ترین و پرطرفدارترین فرآورده های کنجد به شمار می ­رود که تمام خواص مفید و ارزشمند کنجد را داراست. ارده مایعی نرم و غلیظ است که به علت طعم تلخ و گسی که دارد به همراه یک خوراکی شیرین مثل عسل، مربا و انواع شیره صرف می ­شود. بهترین مکمل برای ارده، شیره است. طبع این ماده غذایی با توجه به طب سنتی، گرم است و معمولا در فصول سرد سال میل می­ شود. این ترکیب خوشمزه و مقوی یک خوراکی سالم و بدون مواد افزودنی است که فواید بسیاری از جمله تسکین دردهای استخوانی، جلوگیری از ابتلا به سرطان و درمان بیماری­ های قلبی و عروقی دارد. ارده و شیره اگر در زمان نامناسب و بیش از اندازه خورده شود نتیجه عکس خواهد داشت و به بدن آسیب وارد می­ کند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین زمان و نحوه مصرف ارده و شیره را به شما معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین زمان مصرف ارده و شیره

طب سنتی و نوین مصرف ارده و شیره را به ویژه برای ورزشکاران و کودکان توصیه کرده ­اند. ارده و شیره هر دو فرآورده­ هایی طبیعی هستند که مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی و آنتی ­اکسیدان دارند. با وجود فواید بسیاری که این خوراکی خوشمزه در درمان بیماری ­ها و حفظ سلامت افراد دارد، اگر در زمان مناسب مصرف نشود به بدن صدمه می­ زند. ارده و شیره هر دو طبع گرم دارند و مناسب افراد سردمزاج هستند. این دو ماده مغذی بسیار انرژی­ زا بوده و به همین دلیل بیشتر به عنوان صبحانه صرف می ­شوند. چربی و شیرینی موجود در ارده و شیره در مقادیر بالا مضر است و اگر در فصل گرم سال مثل تابستان خورده شود باعث سنگینی معده و مشکل در عملکرد کبد می ­گردد. بهترین زمان مصرف ارده و شیره فصل زمستان و در وعده صبحانه یا عصرانه است. لازم به ذکر است که این ترکیب سالم و مقوی باید بسته به نیاز بدنی هر فرد در هفته مصرف گردد. ارده و شیره معمولا به همراه نان میل می ­شود اما از آن­ها در تهیه شیرینی و کیک نیز استفاده می­ کنند. مصرف این ماده خوراکی به عنوان صبحانه نه تنها انرژی مورد نیاز شروع روز را فراهم می­ کند بلکه به دلیل فیبر بالایی که دارد عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می­ بخشد و جلوی چاقی و افزایش وزن را می ­گیرد.

ارده شیره را هر زمانی از روز می ­توان میل کرد اما خوردن خارج از حد تعادل آن در افراد گرم ­مزاج باعث ایجاد جوش و دانه ­های قرمز پوستی می ­شود. زیاده­ روی در مصرف این ترکیب خوراکی برای افراد چاق و دیابتی ضرر دارد. چربی بالای موجود در ارده توسط کبد سوزانده نمی­ شود و به عنوان چربی مضر در بدن انباشته می­ گردد. افرادی که بیماری­ های کبد و کیسه صفرا دارند باید در مصرف ارده و شیره جانب تعادل را رعایت کنند.

بهترین زمان مصرف ارده و شیره

مصرف هر روزه ارده شیره

ارده و شیره یک مکمل فوق ­العاده حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن است و بیشتر به عنوان صبحانه صرف می­ شود. ارده شیره همچنین یک میان وعده مقوی برای ریکاوری بدن در طول روز به حساب می ­آید. این ترکیب خوراکی به دلیل کالری بالایی که دارد انرژی مورد نیاز ماهیچه­ ها و سلول ­های عصبی را تامین می کند. کودکان و نوجوانان در سن رشد هستند و به مواد مغذی نیاز دارند. ارده شیره به خصوص در وعده صبحانه علاوه بر تامین انرژی بدن کودکان و نوجوانان به رشد بهتر آن­ها نیز کمک می ­کند. کودکانی که کمبود وزن دارند می ­توانند این ترکیب مقوی را روزانه به عنوان صبحانه بخورند.

کسانی که می­ خواهند لاغر شوند بهتر است از ارده و شیره به عنوان یک وعده یا میان وعده طبیعی استفاده کنند. ارده شیره به دلیل فیبر بالا و دیر هضم بودن، گزینه مناسبی برای کاهش وزن به شمار می­ رود. برای لاغری و تناسب اندام توصیه می ­شود قبل از هر وعده غذایی به مقدار یک یا دو قاشق از این ترکیب میل کنید. این کار باعث کاهش اشتهای افراد می ­گردد. خوردن ارده شیره در مردان به افزایش تعداد و حرکت اسپرم­ ها کمک می­ کند. بهتر است برای رفع مشکل کمبود اسپرم، آقایان سه یا چهار روز در هفته این خوراکی مقوی را به عنوان صبحانه میل کنند.

مصرف هر روزه ارده شیره

از دیگر خواص ارده و شیره، کاربرد آن در بدنسازی است. این ماده غذایی طبیعی به عضلات بدن انرژی می رساند و باعث افزایش حجم آن­ ها می­ شود. از این ترکیب به عنوان نوعی مکمل قبل و بعد از تمرینات ورزشی استفاده می ­کنند. ارده و شیره منبع تامین فیبر، مواد معدنی، قند و کربوهیدرات مورد نیاز بدن است. مصرف این خوراکی مغذی به مدت 30 الی 40 دقیقه قبل از شروع فعالیت ورزشی نه تنها انرژی لازم را فراهم می­ کند بلکه جلوی گرفتگی و انقباض عضلات را می­ گیرد.

بکردانه تولیدکننده دستگاه ­های ارده ­گیری

امروزه تولید ارده توسط ماشین­ آلات صنعتی انجام می­شود. ساخت دستگاه ارده­ ساز گام مهمی در جهت پیشرفت صنعت غذایی به شمار می­ رود. گروه تولیدی بکردانه در عرصه طراحی و ساخت ماشین ­آلات و دستگاه­ های ارده­ گیری در کشور فعالیت دارد. در تولید این دستگاه­ ها دو فاکتور مهم بدون لرزش و صدا بودن لحاظ گردیده است. ارده­ ای که توسط محصولات این شرکت به دست می ­آید چون در دمای پایین تولید شده­ بسیار نرم است و تمام خواص کنجد را حفظ می­ کند. دستگاه ­های ارده­ گیری بکردانه گواهی استاندارد تولید دارند و با امکانات و قابلیت­ های متفاوتی به بازار عرضه شده ­اند. در ساخت این ماشین ­آلات از بهترین مواد اولیه استفاده شده و کاربری آسانی دارند.

بکردانه تولیدکننده دستگاه های ارده گیری

ارده یکی از محبوب­ ترین و شناخته­ شده­ ترین فرآورده­ های به دست آمده از کنجد است. این ماده خوراکی غلیظ، چرب، نرم و به رنگ قهوه ­ای مایل به زرد است که در نواحی مختلف ایران مانند یزد و بوشهر تولید می ­شود. ارده طبعی گرم دارد و معمولا در فصل زمستان مورد استفاده قرار می­ گیرد. این فرآورده حاصل از کنجد به همراه یک خوراکی شیرین مانند شیره، بهترین و مقوی ­ترین ماده غذایی برای صبحانه به شمار می ­رود. آگاهی از میزان و بهترین زمان مصرف این ترکیب خوشمزه از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این مقاله از بکردانه سعی کردیم درمورد نحوه مصرف ارده و شیره اطلاعات کافی در اختیار شما قرار دهیم.   

نظرات خود را با ما در میان بگذارید