بهترین دستگاه ارده گیری | مقایسه انواع دستگاه های ارده گیری تولید ایران

به طور کلی در ایران سه سبک دستگاه ارده گیری وجود دارد که هر شرکت سبک خاص خود را تولید می کند. در ادامه به بررسی مختصری درمورد مشخصات دستگاه ارده گیری و انواع آن می پردازیم و سپس ویژگی های دستگاه ارده گیری خوب را بیان می کنیم. برای کسب این اطلاعات با ما همراه باشید.

ارده : یکی از قدیمی ترین فست فود ها بین ایرانیان که با طعم خیلی لذیذ و طبع گرم در فصل زمستات طرفداران بسیار زیادی دارد ارده است .
ارده از کنجد شسته شده ، پوست کنده شده و تفت داده شده بدست می آید. طعم ارده با کیفیت کنجدی که برای ارده گیری استفاده می شود کاملا ارتباط مستقیم دارد ، زیرا هر چقدر کنجد مورد استفاده کیفیت بهتری داشته باشد ارده خروجی نیز کیفیت بهتری دارد.

سبک های مختلف دستگاه ارده گیری

دستگاه های ارده گیری در حال حاظر به روش سنتی و صنعتی تولید می شود که در روش سنتی ، این عمل توسط سنگ می باشد ولی در روش صنعتی به جای سنگ از تیغه های استیل استفاده می شود که در این دستگاه ها به علت چرخش تیغه ها در سرعت بالا ظرفیت های خیلی بیشتری نسبت به دستگاه های سنگی دارد.انواع دستگاه های ارده گیری شامل موارد زیر می باشد:

  • دستگاه ارده گیری با سنگ طبیعی: این دستگاه ها برای تولید ارده سرعت کمی دارند اما در ابعاد بزرگ و سنگین موجود می باشند که قیمت نسبتا بالایی دارند، ارده تولید شده در این دستگاه طعم بهتری دارد و کسانی که حرفه ای این کار هستند به راحتی متوجه تفاوت ارده این دستگاه با دستگاه های دیگر می شوند. یکی از معایب این دستگاه، عدم تنظیم زبری و نرمی ارده است همچنین تمیز کردن ونظافت این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر مشکل تر است. این نوع دستگاه ها از مدل سنتی و قدیمی می باشند که امروزه نیز با کمی تغییرات مورد استفاده قرار می گیرند، اغلب از سنگ مهریز یزد در ساخت این دستگاه ها استفاده می شود زیرا به وسیله این سنگ ها می توان ارده با کیفیت تری را تولید کرد و از طعم دلپذیر و طبیعی آن لذت برد.
  • دستگاه کره سازی و ارده گیری با سنگ مصنوعی: دستگاه ارده گیری کوچک با سنگ مصنوعی ابعاد نسبتا کوچکتری دارند در عین حال دارای ظرفیت بالایی هستند به همین دلیل خرید و استفاده از آن ها به صرفه تر است اما کیفیت و ابهت دستگاه های سنگ طبیعی را ندارند. این دستگاه قابلیت تنظیم زبری و نرمی ارده را دارد که با تنظیم فاصله بین تیغه ها میزان نرمی و زبری را تنظیم می کنند، دستگاه ارده گیری مصنوعی برای موارد دیگری مانند تهیه کره بادام زمینی، پسته و گردو نیز کاربرد دارد. دستگاه سنگ مصنوعی به دلیل اندازه کوچک و تمام استیل بودنش به راحتی تمیز می شود.
  • دستگاه ارده گیری و کره سازی با ماردون فلزی: این دستگاه بیشتر برای کره سازی کاربرد دارد اما به عنوان دستگاه ارده گیری نیز از آن استفاده می شود، دستگاه ماردون فلزی کاربرد ساده ای دارد اما از نظر اقتصادی به صرفه نیست همچنین امکان تنظیم زبری و نرمی ارده در این دستگاه وجود ندارد.
    از دستگاه های ارده گیر می توان برای کره سازی و یا تهیه ارده و کره طعم دار نیز استفاده کرد همینطور امکان مخلوط کردن و اضافه کردن مواد دیگر به این دستگاه وجود دارد. یکی از نکات مهم در تهیه ارده که با رنگ و شفافیت آن رابطه مستقیم دارد، نحوه تهیه ارده در دستگاه می باشد که این موضوع برای خریداران بسیار مهم می باشد، یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید دستگاه ارده گیر قابلیت تنظیم زبری و نرمی آن می باشد. در کل دستگاه های ارده گیری قیمتی بالا دارند و جزء محصولات ارزان به شمار نمی آیند.

سبک های مختلف دستگاه ارده گیری

ویژگی های بهترین دستگاه ارده گیری

برای انتخاب بهترین دستگاه ارده گیری بهتر است به چند نکته توجه کنید:

  • اندازه و ابعاد دستگاه
  • قابلیت نظافت آسان
  • تنظیم نرمی و زبری
  • قیمت مناسب
  • داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش
  • امکان تهیه کره از اکثر دانه های روغنی
  • قابل استفاده توسط برق شهری و صنعتی
  • سرعت تولید محصول
  • جنس دستگاه( بهترین جنس تمام استیل است)

بهترین دستگاه ارده گیری ایران

در رابطه با دستگاه های ارده گیری، اینکه بگوییم کدام یک از تولید کننده های کشور در این زمینه حرف اول را میزند ، جنبه ی کاملا تبلیغاتی دارد و اصولی نیست چون هر شخصی دیدگاه و سلیقه و نظر خود را دارد .یک نکته ای که خیلی مهم است اگر شما قصد خرید دستگاه ارده گیری را دارید و برند و مدل خاصی را مد نظر دارید پیشنهاد میکنم برای اطمینان خاطر خیلی بهتر و راحت تر کردن خرید خود ، از مشتریان قبلی آن محصول تحقیق و پرس و جو کنید . به عنوان مثال اگر شما قصد خرید دستگاه ارده گیر سنگ طبیعی بکردانه را دارید پیشنهاد میکنم که با مشتریان قبلی این مجموعه که محصول مورد نظر شما را خریداری کرده اند مشورت کنید تا ایشان به خوبی تجربه کارکردشان با محصولات بکردانه را برای شما بازگو کنند.

بهترین دستگاه ارده گیری ایران
گروه تولیدی بکردانه با پشتوانه چندین ساله در صنایع مختلف اعم از تولیدی ماشین آلات صنایع غذایی توانسته است دستگاه های ارده گیری در ۴ سایز مختلف سنگی که شامل مدل های ارده گیر سنگی سایز ۳۰ ، ارده گیر سنگی سایز ۴۰ ، ارده گیر سنگی سایز ۶۰ و ارده گیر سنگی سایز۹۰ می باشد که این دستگاه ها شامل یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش دارد که اطمینان خاطر برای خرید خیلی خوب را به کاربران می دهد که بتوانند براحتی از این مجموعه دستگاه ها استفاده عالی داشته باشند.
البته لازم به ذکر است که نوع متریال و اجناس مختلفی که در روند تولید دستگاه های ارده گیر بکار می رود بسیار مورد اهمیت است که به همین دلیل مجموعه بکردانه یک مقاله اختصاصی در رابطه با این موضوع ایجاد کرده است که جهت اطلاع از آن می توانید بر روی راهنمای خرید دستگاه ارده گیر خوب کلیک کنید.
جهت خرید و یا مشاوره رایگان جهت استفاده از دستگاه های ارده گیر صنعتی و حتی سنتی می توانید با مشاوران فروش شرکت بکردانه با شماره تماس های زیر ارتباط برقرار کنید تا به بهترین شکل و سریع ترین حالت ممکنه ، جواب سوالاتتان را در این زمینه بیابید. 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید