خرید دستگاه ارده گیری| راهنمای خرید دستگاه ارده گیری به چه نکاتی دقت کنیم

دستگاه ارده گیری، وسیله ایست که به دو شکل دستگاه ارده گیری کوچک (برخی آن ها را با نام دستگاه ارده گیری خانگی می شناسند) و بزرگ وجود دارد و توسط آن، افراد می توانند کنجد بو داده و تفت داده شده را تبدیل به ارده کنند.
این دستگاه ها به دو صورت سنگی و سنتی تولید می شوند. اصولا سیستم ارده ساز در دستگاه های صنعتی از تیغه های فلزی و یا سنگ های مصنوعی استفاده می شود و در دستگاه های سنتی از سنگ های طبیعی استفاده می شود.
ما در این مقاله قصد داریم که به شما راهنمایی های لازم جهت خرید دستگاه ارده گیری یا ارده گیر را آموزش دهیم تا با استفاده از این مطالب بتوانید خرید خیلی خوبی را رقم بزنید.
دستگاه ارده گیری در مصارف مختلفی مثل فروشگاه های لبنیاتی، ارگانیک سرا ها، روغنگیری ها و عطاری ها استفاده می شوند.
ارده مصارف خوراکی مختلفی دارد که در فصل سرما مثل پاییز و زمستان، طرفداران زیادی دارد.
بیشتر مغازه هایی که ارده فروشی می کنند، ارده آماده شده را از کارگاه ها و تولیدی های ارده به صورت ظرف های ۲۰ لیتری خریداری می کنند و خودشان در ظرف های بسته بندی خود به فروش می رسانند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت غذا ، شرکت های مختلفی دست به تولید دستگاه های ارده گیر زدند، گروه تولیدی بکردانه با پشتوانه چندین ساله در عرصه ی تولید ماشین آلات صنایع غذائی، توانسته است که دستگاه ارده گیر یا ارده ساز را در سایز ها و ابعاد مختلف جهت کاربری های گوناگون تولید کند.
این شرکت علاوه بر دستگاه ارده گیر در زمینه ماشین آلات روغنکشی، کره گیری ، دستگاه آسیاب ادویه و میوه خشک کن هم فعالیت چشم گیری دارد.

هنگام خرید یک دستگاه ارده گیری به چه نکاتی دقت کنیم؟

همانطور که گفته شد ارده گیر ها به دو صورت سنگی و صنعتی تولید می شوند.
ارده هایی که توسط دستگاه های صنعتی تولید می شوند ، بافت زبر تر و درشت تری نسبت به ارده گیر های سنگی دارند و سرعت تولید این ماشین آلات بالاتر از دستگاه های سنگی می باشد.
ارده گیر های سنگی بافت خیلی نرم تر و رقیق تری نسبت به ارده گیر های صنعتی دارند ولی سرعت کم تری نسبت به ارده گیر های صنعتی دارند.
اگر کسی بخواهد ارده ی تولید شده توسط دستگاه را با افزودنی های دیگر همچون شیره خرما و ... اضافه کند فقط با دستگاه ارده گیر صنعتی می تواند این کار را انجام دهد و با ارده گیر سنگی نمیتوان افزودنی متفاوتی را به ارده اضافه کرد.
شرکت های مختلف، بعضا در دستگاه های ارده گیر سنگی از سنگ های مصنوعی شیمیایی استفاده می کنند که در هنگام تولید با ارده خروجی ، این مواد ترکیب می شوند . ولی در دستگاه های ارده گیر سنگی طبیعی، از سنگ های معدنی طبیعی استفاده می شود که ارده فوق العاده با کیفیت و نرم را تولید می کند.
پیشنهاد ما به شما درهنگام خرید دستگاه ارده گیر سنگی این است که حتما توجه داشته باشید، دستگاهی که مد نظر دارید حتما از سنگ طبیعی استفاده شود که در دراز مدت بدون کوچک ترین مشکلی کار کنید‌.
دستگاه ارده گیر سنگی بزرگ حتما باید دارای جک باشد !!
در رابطه با تمیز کردن دستگاه ارده گیر سنگی بدلیل انکه سنگ دستگاه سنگین می باشد و برای تمیز کاری بایستی سنگ از روی دستگاه بلند شود، حتما باید زیر دستگاه از جک بالا برنده سنگ متحرک در قسمت داخلی دستگاه استفاده شود تا کاربر براحتی بتواند تمیز کاری دستگاه را انجام دهد.

شیار زنی ارده سنگی

سنگ های دستگاه ارده سنگی اگر شیار نداشته باشد نمی تواند عمل ارده گیری را به خوبی انجام دهد، نوع شیار زنی در دستگاه ارده سنگی خیلی مهم است و اگر به درستی شیاره ها تراش نخورده شود باعث می شود که خیلی سریع شیار ها به اصطلاح کُل یا کم کار شود و کاربر باید آنهارا تیز کند که در دستگاه های بکردانه بدلیل استفاده از متخصصین حرفه ای و با سابقه در زمینه تراش سنگ، دستگاه هایی تولید می کند که کاربر براحتی می تواند چندین سال متوالی بدون کوچک ترین اذیت و آزاری ارده گیری کند.

لرزش و سرو صدا در دستگاه ارده سنگی

دستگاه های ارده سنگی بدلیل استفاده از سنگ متحرک و سنگین وزن جهت ارده گیری ، به صورت عادی دچار لرزش و بوجود آمدن سرو صدا در دستگاه می باشد که این مشکل در دستگاه های بکردانه کاملا حل شده است و هیچ گونه سروصدای آزار دهنده و لرزش مضاعفی از دستگاه مشاهده نمی شود.
جهت جلوگیری از سرو صدا، در دستگاه های ارده گیر سنگی بکردانه از موتور و گیربکس با کیفیت و همچنین عایق های محافظ صدا استفاده می شود که سر و صدا به بیرون دستگاه را به حداقل ترین حالت ممکن رسانده است.

نحوه جابجایی دستگاه ارده ساز ، ارده گیر سنگی

دستگاه های ارده گیر سنگی سایز بزرگ، بدلیل استفاده از ساختار قدرتمند و اصولی و برای جابجایی راحت تر از چرخ های متحرک در قسمت زیر دستگاه استفاده شده آست که کاربر جهت جابجایی دستگاه اذیت نشود و براحتی جابجایی را انجام دهد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید