دستگاه روغنگیری ذرت

روغن ذرت یکی از روغن های پر استفاده در کشور ایران است. به همین دلیل بسیاری از کاربران به دنبال دستگاه روغن گیری برای روغن کشی ذرت هستند.ذرت یک دانه خوراکی می باشد که به راحتی می توان آن را در سراسر دنیا پیدا کرد. با توجه به این که این دانه در کجای دنیا روییده شده است دارای رنگ های متفاوتی همچون سفید، زرد روشن و نارنجی است. ذرت به روش های مختلفی پخته می شود و ذرت کبابی از محبوب ترین نوع های این دانه می باشد. 

روغنگیری ذرت 

در طول فرآیند روغن گیری ذرت از دانه های ذرت،  مواد معدنی آن به شدت از بین می رود. با این حال، این روغن حاوی مقداری ویتامین E است. ویتامین E  مانند یک آنتی اکسیدان ضد التهابی در بدن شما عمل می کند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی میکنند. وجود رادیکال های آزاد رادیکال های ابتلا به بیماری هایی مثل بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و برخی از سرطان ها را افزایش دهد.همانطور که میدانید روغن گیری به دو روش روغن کشی پرس سرد و روغن گیری پرس گرم انجام میشود. از آنجایی که روغن یک ماده غذایی چرب نیست فرایند گسترده ای را برای روغن گیری طی خواهد کرد. برای روغن گیری ذرت پیشنهاد ما استفاده از روش شیمیایی است. 

روغن ذرت ساخته شده از جوانه ذرت می باشد که از پر کشت ترین محصولات کشاورزی می باشد. با توجه به فراوانی ذرت، این روغن از روغن های ارزان محسوب می شود. فرایندی که با استفاده از آن روغن حاصل از ذرت استخراج می شود روش های مارپیچی، تصفیه و تقطیر می باشد. در روشی که از آن یاد شد روغن تولید شده دارای نقطه دود بالایی می باشد که آن را به یک روغن عالی برای آشپزی تبدیل می کند. این در حالی است که این فرایند مقدار زیادی از ترکیبات مفید این ماده را از بین می برد که در نتیجه آن خواص آن کاهش پیدا می کند.روغن گیری ذرت

دستگاه روغنگیری ذرت 

یکی از سوال خیلی پر تکرار در میان مشتریانی که قصد خرید دستگاه های روغنگیری را دارند این است که آیا دستگاه های روغن گیر پرس سرد ، قابلیت روغنگیری از ذرت را دارد یا خیر؟
در این مورد جوابی که کارشناسان بکردانه به این اشخاص می دهند این است که ، دستگاه های روغنگیری پرس سرد قابلیت روغنگیری از انواع مغزیجات و دانه ها را دارد ولی در رابطه با ذرت ، بدلیل اینکه با روش های شیمیایی روغن آن با درصد بالایی استحصال می شود ، روش های شیمیایی خیلی مناسب تر می باشد .

دیدگاه‌ها  
shiva
سلام روغن ذرت برای سلامتی خوبه؟
ادمین
به نقل از shiva:
سلام روغن ذرت برای سلامتی خوبه؟

سلام. روغن ذرت دارای ویتامین E و فیتواسترول است اما به طور کلی چربی سالم در نظر گرفته نمی شود. دلیل آن این است که بسیار تصفیه شده و سرشار از چربی های امگا 6 التهابی است که در یک رژیم غذایی معمول این موارد باید کم مصرف بشوند.شما به جای روغن ذرت می توانید از روغن های بهتری مثل زیتون، کلزا و .. استفاده کنید.
فتاحی
سلام. روغن ذرت برای سرخ کردنی بهتره یا روغن زیتون؟؟؟
ادمین
به نقل از فتاحی:
سلام. روغن ذرت برای سرخ کردنی بهتره یا روغن زیتون؟؟؟

سلام. متخصصان تغذیه و آشپزی اتفاق نظر دارند که یکی از همه کاره ترین و سالم ترین روغن ها برای پخت و پز و خوردن روغن زیتون است. البته این به شرطی است که این روغن از نوع بکر باشد.
گلناز
ممنون از مطلب جامع و کاملتون
ادمین
به نقل از گلناز:
ممنون از مطلب جامع و کاملتون

با سلام خوشحالم که از این مطلب لذت بردید.
shahram.m
آیا خرید این دستگاه میتونه برام درامد زا باشه؟؟
ادمین
به نقل از shahram.m:
آیا خرید این دستگاه میتونه برام درامد زا باشه؟؟

با توجه به این که این روش روغن گیری می تواند در ظرفیت های بالا تولید شود بنابراین استخراج این روغن بسیار پردرامد خواهد بود.
moqadasi
این دستگاه کجاها کاربرد دارد؟
admin
به نقل از moqadasi:
این دستگاه کجاها کاربرد دارد؟

دستگاه های روغن گیری بکردانه دارای کاربرد صنعتی، خانگی، کارگاهی هستند.
دهقانی
میشه با دستگاه های روغن گیری شما روغن ذرت گرفت؟
ادمین
به نقل از دهقانی:
میشه با دستگاه های روغن گیری شما روغن ذرت گرفت؟

همانطور که در متن بیان شده دستگاه های بکردانه قابلیت روغن گیری از دانه ها و مغزیجات مختلف را دارند اما برای روغن درت استفاده از روش شیمیایی بهتر است.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید