فواید روغن های گیاهی برای پوست

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروزه انسان‌ها، مربوط به زیبایی ظاهر است که در این میان زیبایی پوست و مو ها می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد زیرا اولین چیزی که به نظر می‌آید همین دو مورد است، به علاوه زیبایی پوست و مو نشان دهنده بهداشت فردیست.

محصولات بسیار زیادی در فروشگاه ها وجود دارند که می‌توانند زیبایی پوست و موی شما را تضمین کنند البته کاملاً واضح است که محصولاتی که تخصصی تر و با کیفیت هستند، قیمت بالاتری دارند و باید هزینه‌های گزافی بپردازید به علاوه اینکه مراقبت از پوست و مو یک نگهداری دائمی است و تنها زمانی جواب می‌دهد که به صورت مستمر از محصولات استفاده کنید پس غیر از هزینه‌های مالی مجبور هستید هزینه زمانی هم بپردازید تا پوست و موی زیبایی داشته باشید. اگر برای مدت طولانی پوست و مویتان را به حال خود رها کرده باشید قطعاً بعداً متوجه ایراد‌های زیادی در آن خواهید شد که دیگر باید به پزشک مراجعه کنید و دوره‌هایی از درمان را برای بهبود پوست و مو انجام دهید.

تا اینجای مطلب همه چیز عادی و معمول به نظر می‌رسد ولی چند نکته مهم درباره لوازم درمانی و آرایشی مربوط به پوست و مو وجود دارد که دور از چشم اکثریت باقی‌مانده است. قرار است محصولاتی که تهیه می‌کنیم به صورت مستقیم روی پوست صورت، بدن یا سر، تماس پیدا کنند و به شکلی وارد جریان خون ما شوند. حال اگر این محصولات دارای میزان زیادی مواد شیمیایی باشند، تأثیر بدی روی سلامتی ما خواهند داشت شاید به سرعت این عوارض بروز نکنند ولی قطعاً بعد از مرور زمان عوارض جانبی خود را بر سلامت ما نشان خواهند داد. تازه این درباره محصولاتیست که مجوز سازمان دارو و غذا را دارند با این حال عواقب غیر قابل گریز هستند و معلوم نیست محصولات تقلبی چه بلایی بر سر سلامتی می آورند.
نکته دیگر درباره محصولات زیبایی، این است که عموما این محصولات روی حیوانات آزمایش می‌شوند به عبارتی هزاران موش و خرگوش و خوکچه در محیط‌های نامناسب نگهداری می‌شوند و تأثیرات و آزمایش‌های محصولات زیبایی، گاهی برای آن‌ها بسیار زجر آور خواهد بود و قطعاً در نهایت سرنوشت آن‌ها کشته و دور انداخته شدن است. البته در این میان تعدادی کارخانه‌های محصولات زیبایی وجود دارند که اعلام کرده‌اند به هیچ وجه آزمایش‌های خود را روی حیوانات انجام نمی‌دهند و تنها از محصولات ارگانیک استفاده می‌کنند.

با تمام اطلاعاتی که در دسترس داریم می‌توانیم به این نتیجه برسیم که استفاده از محصولات کاملاً ارگانیک می‌تواند از هر نظر به صرفه‌تر باشد، شاید تأثیر گذاری مواد گیاهی و کاملاً ارگانیک کمی کند تر از محصولات کارخانه ایست ولی قطعاً بدون عوارض خواهند بود و با خیال راحت می‌توانیم تا مدت‌های طولانی از آن‌ها استفاده کنیم. به این مورد هم باید اشاره کنیم که تنوع محصولات گیاهی و ارگانیک بسیار زیاد است و با مطالعه فواید هر کدام قطعاً می‌توانید چند تا از آن‌ها را برای نگهداری از پوست و موی خود انتخاب و استفاده کنید.

در بین تمام محصولات ارگانیک و گیاهی که برای مراقبت از پوست و مو ها می‌توانید استفاده کنید می‌خواهیم در این مطلب انواع روغن‌های گیاهی و ارگانیک را نام ببریم و ببینیم که هر کدام چه فوایدی برای پوست و موی ما دارند.

 

 انواع روغن‌های گیاهی برای پوست

 

روغن رزماری

 

گیاه رزماری یکی از گیاهان بومی کشور ما است. می‌توانید روغن آن را تهیه کرده و سه بار در هفته هنگام شب آن را روی پوست صورت خود ماساژ دهید و بعد از مدتی شاهد روشن شدن پوست خود باشید. یک نکته را درباره تمام روغن‌های گیاهی باید به یاد داشته باشید، درست است که این روغن‌ها کاملاً ارگانیک هستند ولی ممکن است در بدن شما ایجاد حساسیت کنند برای همین قبل از اینکه آن را روی پوست صورت خود استعمال کنید، مقدار کمی را روی شانه و قسمت کتف بمالید و چند ساعت صبر کنید اگر پوست قرمز یا دچار خارش نشد، می‌توانید از روغن روی پوست صورت استفاده کنید.

 

روغن زیتون

 

شاید بیشترین شناخت ما از روغن زیتون برای پخت و پز و آشپزی باشد ولی واقعیت این است که از این روغن برای زیبایی پوست و مو هم استفاده می‌شود. می‌توانید به جای پاک کننده‌های آرایش از روغن زیتون استفاده کنید. البته روغن زیتونی که برای پوست استفاده می‌کنید باید از نوع بسیار با کیفیت باشد زیرا روغن خالص و با کیفیت زیتون دارای امگا ۳ و امگا ۹ است و همین مواد باعث می‌شوند که بعد از استفاده‌های مستمر، پوست صورت شما حالت ارتجاعی پیدا کرده و اصطلاحاً لیفت شود. برای سلامت و تقویت مو‌ها هم می‌توانید روغن زیتون را روی پوست سر به خوبی ماساژ بدهید و اجازه بدهید از یک شب تا صبح به همان حالت باقی بماند و بعد آبکشی کنید. برای اینکه پا‌های نرمی داشته می‌باشید می‌توانید کرم پای خود را با مقداری روغن زیتون مخلوط کرده و به کف پا ها ماساژ دهید. روغن زیتون ترک‌ها و خشکی‌های کف پا را از بین می‌برد.

 فواید روغن‌ها برای پوست

روغن نارگیل

 

اگر در پوست خود احساس خشکی می‌کنید برای هیدراته کردن یا آبرسانی آن، از روغن نارگیل استفاده کنید، روغن نارگیل می‌تواند تا حد زیادی خشکی پوست را از بین ببرد. همچنین برای از بین بردن زبری مو‌ها و ریش و سبیل هم از این روغن استفاده می شود. اگر مو های شما دچار موخوره شده است هم می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید و ببینید که بعد از مدتی تمام موخوره‌ها بر طرف شده و طراوت به مو های شما باز گشته است.

 

روغن آرگان

 

مهم‌ترین استفاده‌ای که از روغن آرگان می‌شود برای سلامت و تقویت مو ها است. می‌توانید روغن آرگان را به ریشه مو ها برسانید به این شکل که این روغن را روی پوست سر با آرامش ماساژ دهید و بگذارید به همان حالت بماند. همچنین برای از بین بردن خشکی و شکنندگی مو‌ها می‌توانید این روغن را روی ساقه مو ها استفاده کنید و بعد از مدتی ببینید که مو ها کاملاً نرم و براق شده اند. غیر از استفاده روغن آرگان برای مو ها، می‌توانید از روغن آرگان برای نرم کردن پوست و تمیز کردن آن از آلودگی‌ها استفاده کنید. با استفاده از روغن آرگان بر روی پوست خود منافذ آن را به خوبی و عمیقاً تمیز می کنید و از بوجود آمدن جوش‌های سر سیاه جلوگیری خواهید کرد.

 

روغن اسطوخودوس

 

یکی از خوشبو‌ترین روغن هایی که می‌توانید به جای لوسیون‌های کارخانه ای استفاده کنید همین روغن اسطوخودوس است. عِطر دلنشین روغن اسطوخودوس به دلیل چربی روغن آن تا مدت‌ها روی پوست شما باقی می‌ماند و برای ماساژ دادن بدن هم بسیار مفید است.

فواید روغن‌ها برای پوست

روغن بادام

 

با استفاده از روغن بادام می‌توانید تا حدی زیادی پوست خود را نرم و مرطوب نگه دارید برای این کار کافیست سر انگشت خود را به روغن آغشته کرده و به حالت دورانی روی پوست صورت ماساژ دهید. همچنین از روغن بادام تلخ برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید و و با این روغن پوست سر خود را ماساژ دهید. به علاوه برای از بین بردن موخوره نیز روغن بادام تلخ را روی ساقه مو زده و شانه کنید.

فواید روغن‌ها برای پوست

روغن گل ختمی

 

گیاه گل ختمی دارای اسید آمینه‌های بسیار زیادی است که می‌تواند برای پوست سر شما کلاژن سازی کند و پس از استفاده مستمر از روغن گل ختمی مشاهده خواهید کرد که حجم مو ها بسیار بیشتر از قبل شده است.

 

روغن کرچک

 

از روغن کرچک می‌توانید برای پر پشت کرد ابرو‌ها و مژ‌ها استفاده کنید. برای این کار کافیست یک برس مناسب ابرو‌ یا مژه تهیه کنید و آن‌ها را در روغن کرچک فرو برده و ابرو و مژه ها را با آن شانه کنید.

 

روغن درخت چای

 

یکی از روغن‌هایی که طرفداران بسیاری دارد روغن درخت چای است. روغن این درخت شامل موادی است که سبیوم پوست را کنترل می‌کند و برای همین برای پوست های چرب بسیار مناسب است. همچنین برای از بین بردن آکنه از روغن این درخت استفاده می‌شود. درخت چای خواصی مانند ضدباکتری و ضد قارچ را داراست که به بهبود پوست و پاک کردن آن از آلودگی ‌ها کمک می‌کند.

 

روغن آووکادو

 

روغن آووکادو دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار و همچنین شامل امگا ۳ است برای همین می‌تواند برای پوست شما بسیار مناسب باشد و از پیری زود‌رس پیشگیری کند. به علاوه با استفاده از روغن اووکادو پوست بسیار نرمی خواهید داشت.

 

روغن بابونه

 

اگر طرفدار ماسک‌های صورت هستید و دوست دارید هر چند وقت یک بار پوست خود را از آلودگی تمیز کنید می‌توانید روغن بابونه را روی پوست صورت خود ماساژ داده و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید. ماهیت گیاه بابونه به شکلی است که استرس را از شما دور می‌کند همین خاصیت در روغن بابونه نیز موجود است و باعث می‌شود بعد از ماساژ صورت با این روغن، حس تازگی در پوست خود داشته باشید.

 

در آخر می توانیم بگوییم تمام روغن‌های گیاهی و ارگانیکی که برای سلامت پوست و مو به شما پیشنهاد کردیم در کشورمان، موجود می‌باشد که می توانید به راحتی این روغن ها را تهیه کنید. توصیه ما این است که روغن‌های ارگانیک را از کارگاه های روغن گیری استاندارد تهیه کنید تا از طبیعی و خالص بودن روغن مطمئن باشید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید