دستگاه روغن گیری گیاهان دارویی

مجموعه بکردانه، مرکز فروش انواع دستگاه های روغن گیری در تهران و سراسر کشور از جمله دستگاه روغن گیری گیاهان دارویی می باشد. این مجموعه آماده فروش و ارائه خدمات به مشتریان عزیز در تهران و سراسر کشور است. در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره گیاهان دارویی و چگونگی عصاره گیری از آن ها می پردازیم.

گیاهان دارویی نقش مهمی در زندگی انسان ایفا می‌کنند. این گیاهان به دلیل عوارض کم خود برای درمان بسیاری از بیماری‌ها تجویز می‌شوند. این گیاهان به شکل‌های مختلفی نظیر عصاره گیاه تولید می‌شوند. عصاره این گیاهان توسط دستگاه‌ روغن گیری استخراج می‌شود که در ادامه قصد داریم تا در خصوص نحوه عملکرد و مزایای آن‌ها صحبت کنیم. در واقع، دستگاه‌های روغن گیری جایگزین چرخ‌های عصاری شده‌اند. در گذشته به دلیل نبود امکانات برای استخراج عصاره گیاهان دارویی آن را زیر چرخ‌های عصاری ریخته و با چرخاندن آن اقدام به عصاره گیری می‌کردند. اما، اکنون با پیشرفت تکنولوژی این چرخ‌ها به تاریخ پیوسته و دستگاه‌های مدرن روغن گیری جای آن‌ها را گرفته‌اند.

آشنایی با دستگاه عصاره گیری گیاهان دارویی

این دستگاه‌ها از لحاظ شکل ظاهری بیشتر شبیه به آب‌میوه گیری و چرخ گوشت هستند. این دستگاه‌ها فرایند روغن گیری از گیاهان دارویی را ظرف چند دقیقه انجام می‌دهند. برای استخراج عصاره انواع دانه و گیاه کافیست محصولات مورد نظر را درون سیلندر مخصوص آن ریخت. سپس، با تنظیم دما بر حسب سفتی دانه دکمه استارت را فشار می‌دهیم. در این زمان دستگاه شروع به روغن گیری دانه‌ها می کند.

کاربرد دستگاه روغن گیری در طبابت

از آنجایی که گیاهان دارویی برای سلامتی و درمان بسیاری از امراض مفید هستند، استفاده از دستگاه‌ روغن گیری برای استخراج عصاره آن‌ها بسیار ضروری است. این دستگاه‌ها در انواع و طرح‌های مختلف تولید شده و دانه‌ها را به دو روش سرد و گرم عصاره گیری می‌کنند. دستگاه‌های روغن گیری گیاهان دارویی علاوه بر استخراج عصاره انواع گیاه قادر به روغن گیری بسیاری از دانه‌ها نیز هستند. دانه‌هایی نظیر تخم آفتاب گردان، دانه انار، دانه انگور، هسته خرما، دانه سیاه و غیره که همگی در دمای معینی عصاره گیری می‌شوند. جالب است بدانید که برای عصاره گیری نیازی به حضور نیروی انسانی نیست زیرا این دستگاه‌ها دارای قابلیت تنظیم خودکار بوده و این فرایند را به صورت اتومات انجام می‌دهند.

عصاره گیری گیاهان دارویی

ویژگی دستگاه عصاره گیری گیاهان دارویی

دستگاه‌های روغن گیری را باید جزو اختراعات هوشمندانه تاریخ قلمداد کرد. این دستگاه‌ها کمک زیادی به صنعت داروسازی و روغن گیری کرده و چرخه تولید را همیشه فعال نگه داشته است. کارخانجات مختلفی از این دستگاه استفاده می‌کنند که دلیل آن نیز ویژگی‌هایی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • پوشش تمام استیل بدنه
  • انجام عصاره گیری گیاهان دارویی با سرعتی بالا
  • انجام روغن گیری به صورت شبانه روزی بدون حضور پرسنل
  • دارای تابلو برق به منظور تنظیم دما
  • انجام فرایند عصاره گیری با صدای کم و لرزش ناچیز

میزان برق مصرفی این دستگاه‌ها چقدر است

دستگاه‌های روغن گیری به دلیل مجهز بودن به سیستم‌های مدرن بسیار کم مصرف هستند. این دستگاه‌ها مجهز به موتورهای هوشمند پیشرفته بوده و مصرف برق آن‌ها به اندازه مصرف برق یک تلویزیون یا یخچال است. سالانه مدل‌های جدیدی از این دستگاه‌ها وارد بازار می‌شوند که هر کدام از لحاظ مصرف انرژی از مدل‌های قبلی بهتر عمل می‌کنند. اگر این فرایند همین گونه ادامه یابد، در سال‌های آینده شاهد تولید دستگاه‌هایی با برق مصرفی بسیار ناچیز خواهیم بود. 

قیمت این دستگاه‌ها بر حسب قدرت موتور، قدرت بدنه، شرکت سازنده، میزان برق مصرفی، ابعاد، نوع روغن گیری و غیره تعیین می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به قسمت محصولات سایت و همچنین با برقراری تماس با واحد پشتیبانی از آخرین قیمت‌ها مطلع شوید. متاسفانه، این روزها نوسانات بازار به قدری بالاست که نمی‌توان قیمت دقیقی برای این دستگاه‌ها تعیین کرد.

توصیه می‌شود در هنگام خرید به فاکتورهای مهمی نظیر گارانتی، طول عمر، سلامت دستگاه و کیفیت آن توجه کنید. برخی از شرکت‌های سودجود با تولید دستگاه‌های روغن گیری نامرغوب قصد درآمدزایی دارند که این امر لزوم توجه بیشتر در هنگام خرید را بیش از پیش ضروری کرده است.

دستگاه‌های روغن گیری از لحاظ عملکرد بسیار عالی بوده و گیاهان دارویی را ظرف چند دقیقه روغن گیری می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به بخش فروش سایت بکردانه این دستگاه‌های را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاه‌ها  
شهرام
روغن گیری برای مصرف خوراکی و درمانی فرق داره ؟
ادمین
به نقل از شهرام:
روغن گیری برای مصرف خوراکی و درمانی فرق داره ؟

سلام روغنی که توسط دستگاه های بکردانه گرفته می شود هم برای مصرف خوراکی مناسب هستند و هم مصارف درمانی و دارویی. عمل روغن گیری تفاوتی ندارد و فقط نوع استفاده متفاوت است.
فروزان
سلام. من پوست دستم توی این دوران کرونا داغون شده، چه روغنی برای درمان خشکی پوست خوبه؟
ادمین
به نقل از فروزان:
سلام. من پوست دستم توی این دوران کرونا داغون شده، چه روغنی برای درمان خشکی پوست خوبه؟

با سلام فروزان خانم. متاسفانه این مشکلی است که توی این مدت خیلی ها با آن مواجه شدن. یکی از بهترین راه هایی که روی پوست منم جواب داده استفاده از روغن زیتون بکر هست. کافیه شب این روغن را روی قسمت هایی از پوست که دچار خشکی شده بمالید و بگذارید تا صبح بمونه (برای پوست دست اگر یک جفت دستکش هم دستتون کنید که دیگه خیلی عالی). بعد از چند روز کاملا متوجه تغییرات روی پوست خود خواهید شد.
عیوبی
سلام. با دستگاه خانگی هم میشه روغن گیاهی گرفت؟
ادمین
به نقل از عیوبی:
سلام. با دستگاه خانگی هم میشه روغن گیاهی گرفت؟

با سلام. تمام دستگاه ها قابلیت روغن گیری گیاهی را دارند.
صنم
دستگاه روغن گیری گیاهان دارویی برای کجاها کاربرد داره؟
ادمین
به نقل از صنم:
دستگاه روغن گیری گیاهان دارویی برای کجاها کاربرد داره؟

این دستگاه مناسب برای مکان هایی است که تمایل دارند روغن های گیاهان دارویی را در حجم های نیمه صنعتی داشته باشند.
roya
سلام با دستگاه شما روغن فلفل هم میشه گرفت؟
admin
به نقل از roya:
سلام با دستگاه شما روغن فلفل هم میشه گرفت؟

سلام. بله روغن گیری از فلفل سیاه و سفید نیز با دستگاه های بکردانه امکان پذیر است.
عقیلی
سلام. کدام روغن گیاهی برای افراد دیابتی بهتر است؟
ادمین
به نقل از عقیلی:
سلام. کدام روغن گیاهی برای افراد دیابتی بهتر است؟

با سلام. روغن زیتون یکی از روغن های پیشنهادی پزشکان برای افراد دیابتی است.
عابدی
سلام شما دستگاهاتون را به شیرازم دیگه هم میفرستید؟
ادمین
به نقل از عابدی:
سلام شما دستگاهاتون را به شیرازم دیگه هم میفرستید؟

با سلام. دستگاه های شرکت بکردانه امکان ارسال به سراسر کشور را دارند.
خرمی
سلام
از این دستگاه برای گرفتن روغن مواردی مثل اسطخدوس، پوست پرتقال و نعنا هم میشه استفاده کرد؟
ادمین
به نقل از خرمی:
سلام
از این دستگاه برای گرفتن روغن مواردی مثل اسطخدوس، پوست پرتقال و نعنا هم میشه استفاده کرد؟

بله این امکان وجود دارد
نظرات خود را با ما در میان بگذارید