طرز تهیه آلبالو خشکه با دستگاه میوه خشک کن

خشک کردن یکی از بهترین روش ها برای نگهداری بلند مدت انواع میوه، سبزی و ... است که با پیشرفت علم و تکنولوژی با روش های به روزتری انجام می شود. میوه خشک یکی از سالم ترین تنقلات است که به دلیل طعم خوب و وجود ویتامین مورد توجه عموم قرار گرفته و طرفداران بسیاری دارد، آلبالو خشکه نیز به دلیل طعم ملسی که دارد به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد علاوه بر این در برخی از غذاها قابل استفاده است. یکی از بهترین راه ها برای خشک کردن آلبالو دستگاه میوه خشک کن است، اما بهترین مارک میوه خشک کن چیست؟ دستگاه های بکردانه به گونه ای طراحی شده اند که می توان رطوبت و دمای آن را بسته به آب میوه کنترل کرد و با بهترین دما در کوتاه ترین زمان آلبالو خشکه تولید کرد. بکردانه یکی از بهترین شرکت های تولید کننده میوه خشک کن در بازار کشور ایران است.

طرز تهیه آلبالو خشکه با دستگاه میوه خشک کن با توجه به نوع دستگاه، مقدار آلبالو و ... متفاوت است و با توجه به این که آلبالو را با هسته خشک کنید یا بدون هسته مراحل انجام آن متفاوت خواهد بود. به طور کلی برای خشک کردن آلبالو باید دستگاه را تا حدود 200 درجه سانتیگراد گرم کنید و حداقل 6 ساعت زمان دهید تا آلبالوها کاملا خشک شوند. دستگاه میوه خشک کن نیمه صنعتی یکی از با کیفیت ترین دستگاه های تولید شده توسط مجموعه بکردانه است.

طرز تهیه آلبالو خشک با دستگاه میوه خشک کن صنعتی

طرز تهیه آلبالو خشک با دستگاه میوه خشک کن صنعتی

طرز تهیه آلبالو خشکه با دستگاه میوه خشک کن به شرح زیر است:

  • جدا کردن ساقه های آلبالو
  • شستن آلبالوها و جدا کردن میوه های خراب شده
  • گرم کردن دستگاه تا دمای 200 درجه
  • قرار دادن آلبالوها روی توری دستگاه 
  • حداقل 6 ساعت زمان داده تا آلبالوها خشک شوند
  • اجازه داده آلبالوها روی سینی دستگاه کاملا خنک شوند

امروزه انواع دستگاه میوه خشک کن در بازار موجود است که هر فرد متناسب با نیاز خود می تواند بهترین آن ها را خریداری نماید. با توجه به مصرف بالای انواع میوه خشک مانند آلبالو خشک تولید انبوه آنها به طور صنعتی صرفه اقتصادی دارد، از این رو برای خشک کردن آلبالو در حجم بالا نیاز به دستگاه میوه خشک کن صنعتی است. دستگاه های میوه خشک کن صنعتی قابلیت بالایی در خشک کردن انواع میوه از جمله آلبالو را دارند که در کوتاه ترین زمان با بهترین دما انواع میوه خشک را تولید می کنند. دستگاه های میوه خشک کن صنعتی با بهترین تکنولوژی ها تولید می شوند از این رو بسیار مجهز هستند و با یک بار برنامه ریزی می توانند رطوبت آلبالو را بگیرند و آن را به بهترین شکل خشک کنند.

دستگاه های میوه خشک کن صنعتی انواع متفاوتی دارند که دارای شکل ظاهری و مکانیسم مختلفی هستند از این رو طرز تهیه آلبالو خشک با دستگاه های میوه خشک کن صنعتی کاملا متفاوت است. اکثر دستگاه های میوه خشک کن صنعتی صفحه های نمایشگر دارند که به آسانی می توان زمان و دمای لازم برای خشک کردن آلبالو را کنترل کرد و با استفاده از اپراتوری ماهر دستورات لازم را برای خشک کردن آلبالو به دستگاه داد.

آموزش خشک کردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن صنعتی

آموزش خشک کردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن صنعتی

در کل خشک کردن آلبالو با دستگاه های میوه خشک کن فرآیند آسانی است که تنها با رعایت چند نکته می توان آلبالو خشک با کیفیت و خوش طعمی را تولید کرد. دقت کنید برای خشک کردن آلبالو در دستگاه های میوه خشک کنی از میوه های رسیده و هم اندازه استفاده کنید تا ویتامین آلبالو از بین نرود و کیفیت آن هنگام خشک شدن حفظ شود. برای خشک کردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن باید آلبالوها را به خوبی شست و در صورت نیاز هسته های آن را خارج کرد در غیر این صورت باید تنظیم دمای دستگاه باید به گونه ای باشد که رطوبت آلبالو کاملا از بین رود و میوه حالت پختگی نگیرد.

زمان لازم برای خشک کردن آلبالو در دستگاه های میوه خشک کن متفاوت است و بسته به نوع دستگاه، اندازه آلبالوها، داشتن هسته و ... باید دستگاه را روی زمان مناسبی تنظیم کرد تا کیفیت نهایی محصول حفظ شود. در واقع برای خشک کردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن بهتر است هسته میوه را جدا کنید زیرا هسته حرارت زیادی به خودش می گیرد و در آلبالو حالت پختگی ایجاد می کند. علاوه بر این هنگام قرار دادن آلبالوها روی سینی دستگاه باید دقت کنید که سینی خیلی پر نشود و بین آلبالوها فاصله کافی وجود داشته باشد تا حرارت در تمام سینی پخش شود. بهتر است پس از اتمام کار دستگاه اجازه دهید آلبالوها درون همان سینی خنک شوند سپس به بخش بسته بندی یا نگهداری منتقل شوند.

به طور کلی برای تهیه آلبالو خشکه با استفاده از دستگاه های میوه خشک کن صنعتی باید ابتدا آلبالوها را در وان به خوبی شستشو داد و تمام آلودگی های میوه را از بین برد سپس با تنظیم حرارت و زمان مناسب میوه را دستگاه قرار داد، در کل تنظیمات دستگاه برای خشک کردن آلبالو بسیار حائز اهمیت است و باید به گونه ای باشد که خواص آن کاملا حفظ شود.

با دستگاه های میوه خشک کن بکردانه کاری خوشمزه و پر سود را آغاز کنید. برای‌ سفارش این دستگاه از طریق سایت به راحتی اقدام کنید.

طرز خشك كردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن

آلبالو یکی از معدود میوه های محبوب تابستانی است که اهمیتی ندارد آن را تازه مصرف کرد و یا خشک شده آن را مصرف کرد. مهم این است که در هر حالت طعم دلپذیر این میوه حفظ می شود. اگر قصد خشک کردن آلبالو را دارید، بهتر است آن را با دستگاه میوه خشک کن، خشک کنید تا کیفیت آن بیشتر حفظ شود و همچنین مورد هجوم گرد و غبار و کرم ها و حشرات موذی قرار نگیرد. آلبالو از سکته مغزی، پوسیده شدن دندان، دیابت و... جلوگیری می کند و همچنین برای کاهش وزن و بهبود روند گردش خون بسیار مفید است؛ از این رو می توانید با خرید دستگاه میوه خشک کن آلبالو را حتی در فصول سرد سال نیز مصرف کنید. طرز خشک کردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن به این صورت است که ابتدا باید دستگاه را روشن کنید و دمای آن را روی 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا دستگاه گرم شود. پس از آن باید هسته و ساقه و سایر مواد زائد آلبالو را از آن جدا کنید و آلبالوهای شسته شده را روی سینی قرار دهید و به مدت 6 ساعت آن را در دستگاه میوه خشک کن بگذارید. پس از آن سینی را خارج کنید و بگذارید تا روی سینی خشک شود و در آخر آلبالوهای خشک شده را رد یک ظرف درب دار نگه داری کنید.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید

سوالات متداول طرز خشك كردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن

طرز خشك كردن آلبالو با دستگاه میوه خشک کن چگونه است؟
برای این کار کافی است آلبالوهای تمیز را روی سینی چیده و آن را در دستگاه با دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید. پس از شش ساعت آلبالو خشک شما آماده است.
آیا خواص آلبالو با دستگاه میوه خشک کن حفظ می شود یا از بین می رود؟
آلبالو مزایای بسیار زیادی دارد، از سکته مغزی، پوسیده شدن دندان، دیابت و... جلوگیری می کند و همچنین برای کاهش وزن و بهبود روند گردش خون بسیار مفید است. تمامی خواص آن با خشک شدن توسط دستگاه میوه خشک کن حفظ می شود.