روش خشك كردن سیب با دستگاه میوه خشک کن

میوه خشک یکی از محبوب ترین تنقلات در میان بزرگسالان و کودکان است. اگرچه بسیاری از کودکان هنوز هم مصرف خوراکی های بی فايده و مضر مانند چيپس و پفک را به میوه خشک ترجیح می دهند، اما می توان با خرید میوه خشک خوش طعم و باکیفیت، آن ها را از خوردن این خوراکی های مضر بازداشت. سیب یکی از محبوب ترین میوه های خشکی است که می توان با قیمت مناسب آن را تهیه نمود. روش خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن بسیار ساده است. اما باز هم برخی از افراد در مورد اینکه چگونه می توانند این کار را انجام دهند، اطلاعات کافی ندارند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر با نحوه خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن آشنا شوید.

طرز تهیه و خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن

طرز تهیه و خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن

سیب یکی از انواع میوه هایی است که می تواند با روش های مختلفی از جمله خانگی و یا با کمک دستگاه خشک شود. سیب خشک، به دلیل داشتن طعم بسیار مطلوب و ویتامین ها و مواد مغذی فراوان، می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. به همین خاطر، بسیاری از مشتریان میوه خشک، این میوه را به بسیاری از میوه های دیگر ترجیح می دهند.
برای خشک کردن سیب می توان از دستگاه میوه خشک کن کابینی و یا تونلی استفاده کرد. همچنین، بانوان و آقایان عزیز در خانه های خود می توانند با کمک دستگاه های میوه خشک کن خانگی، اقدام به خشک کردن میوه ها کنند.
برای خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن خانگی و یا صنعتی، می توانید طبق مراحلی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، پیش بروید.

  1. شستشوی سیب و ضد عفونی کردن آن ها
    شستشوی سیب و ضد عفونی کردن آن ها، اولین قدم برای خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن است. لازم است که ابتدا سیب های باکیفیت که بدون لکه و له شدگی هستند را انتخاب کنید. سپس با محلول های ضد عفونی کننده میوه و آب خوب آن ها را بشویید تا هیچ لک و یا آلودگی روی آن ها باقی نماند.
  2. اسلایس کردن میوه ها
    پس از شستشوی میوه ها و ضد عفونی کردن آن ها، نوبت به اسلایس کردن یا همان برش زدن سیب ها می رسد. برای این کار می توان از دستگاه اسلایسر استفاده کرد تا سیب ها با سایز مشخص و یکسانی برش زده شوند. اما اگر این دستگاه ها در دسترس شما نیستند، می توانید به صورت دستی کار اسلایس کردن میوه ها را انجام دهید. برای این کار کافیست که سیب ها را با ضخامت 4 الی 6 میلی متر برش بزنید. سعی کنید که برش های شما هم اندازه باشند تا مراحل خشک شدن آن ها به صورت مطلوب انجام شود.

طرز تهیه و خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن

  1. جلوگیری از تغییر رنگ سیب
    پس از اسلایس کردن سیب ها، احتمالا شاهد تغییر رنگ و سیاه شدن آن ها خواهید بود. برای جلوگیری از این اتفاق، می توانید از دو راهکار استفاده کنید. اولین راهکار این است که سیب ها را در محلول آب، آبلیمو و شکر به مدت 5 دقیقه قرار دهید تا شاهد تغییر رنگ آن ها نباشید. دومین راهکار هم این است که از افزودنی های مجاز صنعتی برای جلوگیری از تغییر رنگ سیب استفاده کنید.
  2. قرار دادن سیب ها در سینی دستگاه میوه خشک کن
    پس از خشک شدن سیب ها، لازم است که آن ها را به صورت منظم درون سینی های دستگاه میوه خشک کن بچینید. سعی کنید که این کار را با صبر و حوصله انجام دهید. چرا که حرارتی که در میان سیب ها حرکت می کند، تاثیر زیادی روی خشک شدن آن ها بدون سوختگی دارد.
  3. منتظر ماندن برای خشک شدن سیب ها
    پس از چیدمان سیب ها درون سینی میوه خشک کن، نوبت به آن رسیده که مرحله آخر خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن را انجام دهید. فقط کافیست که دستگاه را روشن کنید تا حرارت به تمامی بخش های دستگاه وارد شود. می توانید به مدت 4 الی 12 ساعت (بسته به نوع دستگاه) منتظر بمانید تا مراحل خشک شدن سیب ها به اتمام برسند.

دقت داشته باشید که از حرارت بسیار بالا برای خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن استفاده نکنید. چرا که این حرارت باعث از بین رفتن مواد مغذی و سوختن میوه ها می شود. پس از پایان مراحل کار، می توانید سیب خشک را تست کنید. در صورتی که سیب خشک را از وسط تا کردید و هیچ رطوبتی نداشت، کاملا خشک شده است. اما در صورت وجود رطوبت در سیب خشک در هنگام تا کردن، بهتر است که باز هم اجازه دهید سیب ها خشک شوند.

از کجا دستگاه میوه خشک کن بخریم

از کجا دستگاه میوه خشک کن بخریم

در این مقاله درباره روش خشک کردن سیب با دستگاه میوه خشک کن صحبت کردیم. اما ممکن است ندانید از کجا دستگاه میوه خشک کن تهیه کنید. پیشنهاد ما بکردانه است. این مجموعه با طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی، گامی بلند در جهت توسعه صنعت و مشاغل برداشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه‌ها و همچنین تهیه آنها، به وبسایت گروه بکردانه مراجعه کنید.

 

نظرات خود را با ما در میان بگذارید