امروزه متخصصانی که در زمینه ی روغن گیری (روغن کشی) مشغول به کار هستند از چندین روش برای بدست آوردن روغن استفاده می کنند .یکی از روش هایی که بسیار سالم تر و درست تر است، روغنگیری به روش پرس سرد (cold press) می باشد.

روغن بدست آمده با روش پرس سرد بهترین روغن برای مصرف خوراکی می باشد. در این روش روغن با فشار مکانیکی روی دانه ها و میوه های روغنی از آنها استخراج شده و دمای روغن استحصالی نباید بیشتر از 120 درجه فارنهایت (49 درجه سانتی گراد) باشد.

روغن بدست آمده با روش فشار سرد  دارای طعم و عطر مطبوع بوده و تمام ارزش تغذیه ای آن حفظ می گردد.

مقدار آنتی اکسیدان و ویتامینهای طبیعی موجود در روغن تولید شده به روش پرس سرد خیلی بیشتر از آنتی اکسیدان و ویتامینهای روغنی است که با دیگر روشها تولید شده است.
پرس سرد، بهترین راهکار درمیان روش­های مختلف روغن‌کشی است، در این روش از هیچ­گونه ترکیب شیمیایی استفاده نمی‌شود. در پرس سرد روغن کنجد با استفاده از اعمال فشار به دانه ها در دمای پایین و بدون وارد کردن
هرگونه آسیب به ساختار دانه‌ی کنجد تولید می‌شود که در مرحله‌ی بعد، لِرد موجود در روغن بوسیله‌ی فیلتر جداسازی شده و روغن با کیفیت مطلوب آماده‌ی استفاده می‌شود. برای اطلاع از قیمت دستگاه روغن گیری خانگی دیجی کالا و سایت بکردانه از مراجع معتبر برای استعلام قیمت هستند، شما عزیزان می توانید با مراجعه به این دو سایت اطلاعات دقیق و تخصصی درباره محصول مورد نظر خود را کسب نمایید.

دستگاه روغن گیری پرس گرم

روغن کشی پرس گرم یکی از روش های استخراج روغن به روش شیمیایی محسوب می شود. برای روغن گیری پرس گرم قبل از اینکه دانه های مورد نظر شما وارد دستگاه شوند آن ها را در دیگ های بزرگی گرم می کنند و سپس با وارد کردن فشار بالا به دانه ها عملیات روغنکشی روی آن ها انجام می شود. در بیشتر موارد روغن ذرت و آفتابگردان با استفاده از این روش بدست می آیند.  روغن گیری پرس گرم بیشتر توسط کارخانه های بزرگ با تولید روزانه انبوه صورت می گیرد. روغنی که از روش پرس گرم بدست می آید نسبت به روش پرس سرد از کیفیت پایین تری برخوردار است. تمامی دستگاه های روغن گیری بکردانه از روش پرس سرد برای روغن کشی استفاده می کنند.

تفاوت روش پرس سرد با پرس گرم

در روش روغن گیری به روش پرس گرم ، به دلیل وجود حرارت بالا ، روغن خروجی به دست آمده دمای بالایی دارد و این امر سبب می شود که روغن اصتحصال شده ،بیشتر خواص خود را از دست بدهد ولی در روش پرس سرد دمای روغن کمتر از 45 درجه می باشد که خواص و فواید روغن به خوبی حفظ می شود. روغن گیری کلدپرس فشردن دانه بدون حرارت است که روغن حاصله عاری از هر گونه افزودنی و یا نگهدارنده‌های شیمیایی است که در قدیم به روش عصاری معروف بوده است.

از نظر میزان مصرف برق سیستم روش سرد بدون بو و سر و صدا کار می کند و مضافا مصرف برق آن هم در مقایسه با روش گرم به یک بیستم است .

تاثیرات کلان اقتصادی در روش سرد بسیار قابل توجه است

در این روش ، روغن خرو جی حاصل شده بدون هیچ تغییر و کاملا طبیعی می باشد .

استهلاک بسیار پایین در اختصار ماشین آلات تولید .

سلامت روغن های استحصالی در مصرف مستقیم خوراک انسانی بعنوان روغن های ۱۰۰% ارگانیک و بدون نیاز به تصفیه شمیمایی .

 عدم آلودگی محیط زیستی و عدم استفاده از سوخت های فسیلی .
همانگونه که از عنوان روش مشخص است در روش پرس گرم  برای استخراج روغن از دانه از حرارت استفاده می گردد یعنی ابتدا دانه ها گرم می شوند و سپس توسط فشار وارد کردن به آنها روغن خارج می گردد. در این روش معمولا از ماده شیمیایی به نام هگزان نیز استفاده می گردد. هگزان یک حلال شیمیایی است و با روغن موجود در دانه ترکیب می گردد و باعث میشود که تقریبا ۱۰۰ درصد روغن دانه استحصال گردد. روغنی که به این شکل بدست می آید خوراکی نبوده و روغن خام محسوب می شود که برای قابل استفاده شدن باید تصفیه شود و مواد مضر آن خارج گردند. چون حرارت دیدن روغن و استفاده از مواد شیمیایی باعث تغییر ترکیبات روغن می گردد لذا در سالهای اخیر با پیشرفت تکنولوژی دستگاه پرس سرد روغن گیری به وجود آمد که قادر بودند بدون حرارت و استفاده از حلال ، روغن دانه را جدا کنند که اصطلاحا به آنها پرس سرد  گفته می شود.در روش پرس سرد معمولا روغن بدست آمده حداکثر دارای 30 تا 40 درجه حرارت می باشد که این حرارت کم هیچ آسیبی به ترکیبات شیمیایی روغن وارد نمی کند. البته مسلم است که درپرس سرد نمی توان ۱۰۰ درصد روغن را از دانه استخراج کرد ولی در عوض به سلامت روغن آسیبی وارد نمی گردد.

چرا در روش پرس سرد المنت نیاز است؟؟

یک المنت ۷۰ درجه سانتیگراد دارد کنجاله را گرم میکند.گرم شدن کنجاله تا دمای ۷۰ درجه موجب خروج آسان کنجاله از منافذ مربوطه میشود.ضمن اینکه دمای ۷۰ درجه ؛ کنجاله را به هیچ عنوان نمیسوزاند.

دستگاه فیلتر روغن در شرکت بکردانه به فروش میرسد.

در این ویدئو قدرت المنت حرارتی نمایش داده شده است تا علت استفاده از آن را مملوس تر درک کنید

 

 

دیدگاه‌ها  
مختاری
سلام. من اگه بخوام دستگاه روغنگیری پرس سرد بگیرم چقد برام در میاد؟
ادمین
به نقل از مختاری:
سلام. من اگه بخوام دستگاه روغنگیری پرس سرد بگیرم چقد برام در میاد؟

با سلام. دستگاه های روغن گیری بکردانه تماما از روش پرس سرد برای روغن گیری استفاده می کنند. رنج قیمتی این دستگاه ها متفاوت است. دستگاه های روغن گیر خانگی نسبت به دستگاه های صنعتی ارزان تر هستند. شما باید ببینید برای چه کاری می خواهید دستگاه را تهیه کنید. می توانید با پشتیبانی بکردانه تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی لازم را دریافت کنید.
صفاری
یکی منو راهنمایی کنه می خوام دستگاه روغن گیری بخرم اما نمیدونم کدومش بهتره
ادمین
به نقل از صفاری:
یکی منو راهنمایی کنه می خوام دستگاه روغن گیری بخرم اما نمیدونم کدومش بهتره

سلام. برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید با پشتیبانی بکردانه (09131175634) تماس بگیرید تا شما را در تمام مراحل خرید راهنمایی کنند.
دینلی
این دستگاها چقد صدا دارن؟
ادمین
به نقل از دینلی:
این دستگاها چقد صدا دارن؟

سلام. دستگاه های روغن گیری پرس سرد بکردانه به گونه ای طراحی شده اند بدون سرو صدا کار می کنند. شما به راحتی می توانید در شبانه روز از این دستگاه ها استفاده کنید.
poorya
شما دستگاه پرس گرم ندارید؟
admin
به نقل از poorya:
شما دستگاه پرس گرم ندارید؟

سلام. نه تمامی دستگاه های بکردانه از روش پرس سرد روغن گیری می کنند که یکی از بهترین روش های روغن گیری به حساب می آید.
محمد بهشتیان
من دستگاه پرس سرد خونگیتون را خریدم خیلی خوبه. روغن هایی که باهاش میگیرم واقعا طعم بهتری دارند.
ادمین
به نقل از محمد بهشتیان:
من دستگاه پرس سرد خونگیتون را خریدم خیلی خوبه. روغن هایی که باهاش میگیرم واقعا طعم بهتری دارند.

رضایت شما لبخند را به روی لب ما می آورد.
maryam
سلام دستگاه روغن گیر چقدر برق مصرف می کند؟
ادمین
به نقل از maryam:
سلام دستگاه روغن گیر چقدر برق مصرف می کند؟

با سلام دستگاه ها با توجه به سایز برق مصرفی متفاوتی دارند که در هر محصول برق مصرفی نوشته شده است.
مهدی ت
سلام با دستگاه پرس سرد روغن چه گیاهانی را میشه گرفت؟!؟
ادمین بکردانه
به نقل از مهدی ت:
سلام با دستگاه پرس سرد روغن چه گیاهانی را میشه گرفت؟!؟

عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز، روغن انواع گیاهان و همچنین دانه آن ها را می توانید با این دستگاه دریافت کنیدممنون از همراهی شما.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید