سبد خرید0

کنجد یک دانه ایست سرشار از مواد مغذی و معدنی و ارده یا طحینه یکی از محصولات خوراکی است که از کنجد تفت داده شده و بوداده شده بدست می آید وآن را می توان با چاشنی های دیگر مصرف کرد. به عنوان مثال می توان ارده را با شیره ی خرما مخلوط کرد و به عنوان صبحانه یا عصرانه استفاده کرد.ارده ی کنجد فواید و خاصیت های بسیار زیادی دارد که در این بخش به چندین نمونه از فواید آن می پردازیم.

کنجد 

کسانی که مایل هستند که لاغر بشوند می توانند از این خوراکی به عنوان کاهش دهنده اشتها استفاده کنند.یکی از محصولاتی که از ارده میتوان بوجود آورد (حلوا ارده) است که مناسب برای افراد سرد مزاج است و ماده بسیار خوش طعم و خوش خوراک می باشد.   خوردن ارده یا حلوای آن، گرفتگی ها (انسدادهای اعضای مختلف) را باز، اخلاط، دمل و جوش ها را در سردمزاج ها پخته و باز می کند لذا می تواند باعث بروز جوش های پوستی در سردمزاجان نیز شود.ارده نفاخ، افزایش دهنده نیروی جنسی، چاق کننده و نعوظ آور است.برای کودکان یک صبحانه و عصرانه سالم و بی ضرری می باشد.برای جلوگیری از اختلالات کبدی و کلیه نیز می توانید از ارده استفاده کنید. از فواید ارده کنجد انرژی‌زا بودن آن می‌باشد، بنابراین دارای درصد بالایی کالری نیز می‌باشد، و چنانچه شما جزو افراد کم‌ تحرک هستید که روزانه بیش از 20 دقیقه پیاده‌روی منظم ندارید یا ورزش نمی‌کنید، بدانید که با خوردن این ماده مغذی، حتما چاقی و عوارض آن انتظارتان را می‌کشد. همچنین استفاده از ارده برای افراد دیابتی مضر است. از فواید ارده کنجد، کاهش کلسترول بد خون است.ارده منبع بسیار خوبی برای تامین کلسیم بدن است.به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده و حلوا ارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه شان هم می شود.مصرف ارده برای رفع بیماری های رحم توصیه می شود.ارده نرم کننده سفتی ها و ورم های سفت داخلی است و دمل ها را نیز نرم می کند.

  • از فواید ارده کنجد استحکام و سلامت استخوان ها و دندان ها می باشد.
  • در جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بسیار موثر است.
  • استفاده درست  و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه به افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL کمک می کند.
  • آنتی اکسیدان های زیاد موجود در دانه کنجد و فراورده های آن مانند ارده، می توانند عاملی برای پیشگیری از سرطان در بدن محسوب شوند.

 ارده کنجد

خواص ارده کنجد

  • طبیعت ارده کنجد گرم و تر بوده و برای اصلاح طبع افراد سرد مزاج بسیار مفید است.
  • خاصیت اصلی ارده کنجد، انرژی‌زا بودن آنهاست و برای فصل زمستان که بدن به انرژی بیشتری برای گرم کردن خود احتیاج دارد، بهترین غذا محسوب می‌شوند.
  • از فواید ارده کنجد، کاهش کلسترول بد خون است.
  • ارده منبع بسیار خوبی برای تامین کلسیم بدن است.
  • به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده و حلوا ارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آنها، باعث تقویت حافظه‌شان هم می‌شود.
  • مصرف ارده برای رفع بیماری‌های رحم توصیه می‌شود.
  • ارده نرم کننده سفتی‌ها و ورم‌های سفت داخلی است و دمل‌ها را نیز نرم می‌کند.
  • از فواید ارده کنجد استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌باشد.
  • در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بسیار موثر است.
  • مصرف میزان متناسب و متعادلی از ارده در طول هفته و ماه به افزایش سطح چربی خوب خون یا همان HDL کمک می‌کند.
  • آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در دانه‌ کنجد و فراورده‌های آن مانند ارده، می‌توانند عاملی برای پیشگیری از سرطان در بدن محسوب شوند.

ارده کنجد

کالری ارده کنجد

شاید شنیده باشید که ارده کنجد یک وعده غذایی کامل برای شما است، اما در این قسمت از این مطلب بکردانه ما قصد داریم که ارزش غذایی ارده کنجد و کالری کنجد را با هم بررسی کنیم. اما قبل از آن بگذارید تا این موضوع را خدمت شما عرض کنیم که بررسی کردن کالری مواد غذایی از این جهت مهم است که اگر شما رژیم غذایی برنامه ریزی شده داشته باشید، حتماً برای شما مشخص شده که در طول روز چه میزان کالری مصرف کنید. علاوه بر کالری سایر مواد مغذی موجود در ارده کنجد برای شما بسیار مهم هستند که در ادامه به صورت کوتاه به ارزش غذایی ۱۰۰ گرم ارده کنجد می پردازیم و سپس به سراغ کالری موجود در ارده کنجد خواهیم رفت.

  • روی ۴.۶۲ میلی‌گرم
  • سدیم ۱۱۵ میلی‌گرم
  • پتاسیم ۴۱۴ میلی‌گرم
  • فسفر ۷۳۲ میلی‌گرم
  • منگنز ۱.۴۵۶ میلی‌گرم
  • منیزیم ۹۵ میلی‌گرم
  • آهن ۸.۹۵ میلی‌گرم
  • کلسیم ۴۲۶ میلی‌گرم
  • ویتامین ب3، ۵.۴۵ میلی‌گرم
  • ویتامین ب1، ۱.۲۲ میلی‌گرم

کالری ارده کنجد چقدر است

برای به دست آوردن این که کالری ارده کنجد چقدر است، بگذارید تا قبل از همه چیز یک تعریف ساده از کالری در اختیار شما قرار دهیم تا این موضوع را بهتر درک کنید. به زبان ساده، کالری یک واحد برای اندازه گیری میزان انرژی است که غذا به بدن ما وارد می‌کند و اینکه بررسی می کنیم یک غذا یا خوراکی چقدر کالری دارد، یعنی میزان انرژی که در بدن تولید می کند را اندازه گیری می کنیم. همچنین این نکته را باید بدانید که کالری به واسطه تجزیه مواد مغذی مانند پروتئین، چربی و کربوهیدرات ها به وجود می‌آید. هر ۱۰۰ گرم ارده کنجد، حاوی ۲۱،۱۹ گرم کربوهیدرات، ۵۳.۷۶ گرم چربی و ۱۷ گرم پروتئین است که این مواد به طور کلی مرحله ۵۹۵ کیلوکالری انرژی وارد بدن شما می کنند.